Facebook data

1
Surfed out?
#58524 Surfed out? 15 år, 6 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Lider ni som jag, av att ni standigt ar surfed out? Setten rullar in dag in och dag ut, Trottheten gor att ditt surf blir mer tvattmaskin an fins-out. Detta har varit ett faktum sen november och kommer vara det fram till juli for stackars undertacknad.

Detta state-of-mind har retat mig under en langre tid, varfor ska vila sig vara en sadan synd i ens egna ogon. Jag har, for mig sjalv iaf, utvecklat en teknik att dampa begaret att fysiskt paddle ut.
Bara for att din kropp inte kan surfa, betyder det inte att du inte kan gora det.

Svaret ar sjalvklart mindsurfing. Ar inte den forste att foresla detta, dock kanske den baste pa att utfora det. Viktigast ar att du har ratt musik i hogtalarna/lurarna. Surfade nyss hela "Funeral"-albumet med Arcade Fire. Fantastiska prestationer av alla blueberryboys, har utanfor Brunelasnedgangen. Timmeslang session med sjukt manga bra vagor av er alla!

Hur du projekterar surfet pa din nathinna ar upp till dig sjalv. Jag brukar klippa mellan vattenkameror, heli-view, kamerahjalm, bara mina egna ogon och hur det kanns, lienupview(fran baksidan av vagen), babesview och beachview.
Glom nu inte att det ar tillatet att spola tillbaka vagen, om ni skulle trilla, ratta till det, surfa vidare.

Musikalbumet bor garna ha olika uppbygdnad pa de olika tracks som albumet presenterar. Nar latar blir lugnare infor ett framtida cresiendo, brukar jag slanga in lite lifestylebilder a la blueberryboys-standard. Nar cresiendot narmar sig, slanger jag garna in lite utpaddlingsbilder. Nar laten sen peakar, kastar jag in mig sjalv i vagen(brukar vara en Andy backside snap, med mig sjalv da sa klart!).

Artisten har ofta tankt att du ska lyssna pa albumet i ratt ordning, sa for en optimal mindsession, tryck inte in shuffle i iPoden. Val av surfboard ar en annan viktig sak, garna nagra klistermarken pa nosen!

Minsurfing kommer leda till att kroppen vilas. Daremot muskelminnen, hjarnan, teknik och style, fortsatter tranas. Ligg garna i en hangmatta under din mindsurfsession, den paminner nagot om att vara i vattnet. Sen som munchies till din mindsurfsession kan jag foresla blueberrymuffins.

/Renegade

BlueBerryBoyzzz 4-ever!

Logga in för att svara
#58535 Svar: Surfed out? 15 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Kankse borde sluta med "dem HERb", man.

Logga in för att svara
#58562 Svar: Surfed out? 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

Står o kør en mindsurfsession just nu faktiskt.. jobbar på sats och det ær lite før lungt, alltså innebær det en 2 timmars session med lite te och efter på!

Logga in för att svara
#58563 Svar: Surfed out? 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

Risgrynsgrøt efter på såklart.

Logga in för att svara
#58587 Svar: Surfed out? 15 år, 6 månader sen Stoke: 2

Nanuq
graphgraph

Don't let your abilities let you down man. Surfing is sometimes like playing a guitar.. Some days you're on fire and playing new stuff and got the drive.. other days you can't seem to get the chords together or your solo's just straight up suck. I think a lot of it is psychological. You might think, "Shit man, I hope this surf doesn't suck like the last time!" and sure enough, your take off's are slow and clumbsy, you can't make the sections, and you ultimately just kook out..

What you need to do is just find some quiet time.. sit and watch the waves a bit.. then head back to the car and listen to something that makes you feel good. When you paddle out, just relax.. take things slow. Take off and just get up mellow and feel out the waves. It's not always your fault that you can't perform.. the waves just might not have enough juice. Focus on the wave and not what you want to do to it. Once you feel you're back in the rhythem, you'll ignite. We all go through this lag. I hope you get over it before Juli.

I hope this helps you like it helps me.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!