Facebook data

1
Bali/Gili Meno
#57611 Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

Hampus Edberg
Inlägg: 55
graphgraph
offline

Kanse Kanse så har man ordnat det för sig med gratis boende ett par månader på Gili Meno presis söder om Bali Vad jag undrar lite e vad det kostar att leva där nere dvs. All Mat, Båtresor bland öarna osv

Peace!
 
Logga in för att svara
#57612 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Hampus...söder om Bali ligger Antarktis....inte Gili Meno
 
Logga in för att svara
#57615 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

Hampus Edberg
Inlägg: 55
graphgraph
offline

ErikG skrev:
Hampus...söder om Bali ligger Antarktis....inte Gili Meno

Oj fel av mig ... menar Öster om Bali!
 
Logga in för att svara
#57617 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Det finns en två vågor på ön intill som heter Gili Air. Den ena är tubig och grund, ingen nybörjarvåg direkt. Det sägs att det inte finns nån surfbar våg på Meno men jag såg fina linjer en gång i tiden när jag åkte förbi med båt. Båt ut till öarna från Lombok kostar inte många spänn, det är heller inte speciellt dyrt ute på öarna. Var iofs massa år sen jag var där.
 
Logga in för att svara
#57619 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 9

jacobw
Inlägg: 544
graphgraph
offline

jag kan ha fel, men krävs det inte rätt stort swell för att gili-breaken ska börja funka? de ligger ju rätt skyddade i lomboksundet.

sen det här med "gratis" boende....i indonesien behöver du inte betala många slantar för de billigare hotellen, och då kan du ju t.ex bo någonstans med mer än 2 breaks i närheten. bara en tanke.
 
Logga in för att svara
#57639 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

Hampus Edberg
Inlägg: 55
graphgraph
offline

Jag fick veta att vi tydligen hade någon båt där som kör oss runt, så Ta sig till olka ställen är inga problem.. Men Käk, Öl, Vanlig Dricka osv vad ligger priserna för sånna saker??

 
Logga in för att svara
#57646 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 9

jacobw
Inlägg: 544
graphgraph
offline

samma priser gäller för de flesta mer exploaterade öarna där nere - käk ca 10-25 kr per måltid, öl 10 kr, vanlig dricka 10-15 kr. verkar som ni har en grym deal med båt från meno. kör hårt!
 
Logga in för att svara
#57649 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 0

Funkyfresh
Inlägg: 16
graphgraph
offline

kom precis hem från Gili Trwangan. måste säga att det inte alls är speciellt billigt där numera. kan va tvungen att betala upp mot 100 spänn för en måltid. Dom kör med nån konstig servicecharge & government tax. Då är det lätt att det drar iväg.
jag skulle rekomendera att dra söderut ock kolla in Kuta och grupuk. Skönt folk, soft surf och mer rimliga priser om man hör sig för!
 
Logga in för att svara
#57651 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

Lindzter
Inlägg: 58
graphgraph
offline

Jaaa! Dra till Kuta och Gerupuk! Skynda dig innan Lombok får en internationell flygplats, och Kuta, Lombok blir som Kuta, Bali....
 
Logga in för att svara
#57654 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

Hampus Edberg
Inlägg: 55
graphgraph
offline

Cooolt! Tack för svaren alla svaren
Boendet på Gili Meno tillhör min farbror och lite annat folk så om jag sticker dit så är det där man hänger å bor men båt till olika ställen från Gili öarna, tar det lång tid??
 
Logga in för att svara
#57656 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Hampus båtar går ju olika fort.. Tror det tar ungefär 20 minuter in till Lombok. Vet inte om de lokala åker båt direkt till Bali från Gilis? Färjan mellan Bali och Lombok är långsam och tar väl 4-5 h minst, har glömt bort. Det är ett heldagsprojekt att åka mellan öarna..
 
Logga in för att svara
#57658 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

Hampus Edberg
Inlägg: 55
graphgraph
offline

SpeeedBoat
 
Logga in för att svara
#57660 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

BennyS
Inlägg: 111
graphgraph
offline

Även om det inte finns mkt att göra på Meno så gå inte på fågelparken....det gjorde jag!
 
Logga in för att svara
#57661 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

Hampus Edberg
Inlägg: 55
graphgraph
offline

BennyS skrev:
Även om det inte finns mkt att göra på Meno så gå inte på fågelparken....det gjorde jag!


Vilket Rovdjur sysftar du på o fågelparken??
 
Logga in för att svara
#57662 Svar: Bali/Gili Meno 15 år, 1 månad sen Stoke: 4

LinusE
Inlägg: 86
graphgraph
offline

Finns sjuukt många vattenpaddor att kolla på också, så glöm inte cyklopet för tusan..
 
Logga in för att svara
#57691 Svar: Bali/Gili Meno 15 år sen Stoke: 0

Funkyfresh
Inlägg: 16
graphgraph
offline

Paddorna va grymma. Behövs inte ens en betald snorklingstripp för att se dom. Bara kolla med localsen vart bästa snorklingen är. ta med ett par bärs och saken är biff!
 
Logga in för att svara
#57698 Svar: Bali/Gili Meno 15 år sen Stoke: 5

Hampus Edberg
Inlägg: 55
graphgraph
offline

Fan va Najs
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!