Den här tråden är skapad för att folk ska få undra/ställa sig frågande inför olika fenomen inom surfningen. Kanske få svar av någon klok, eller kanske man inte vill ha svar utan bara vill spy ur sig lite galla.
Så... jag får väl själv få ta upp ett fenomen då. Rushguards kontra T-shirt handlar min undran om. Första gången jag förstod att det fanns idéer om vad som är coolt och inte var förra året på Bali. Nu i Santa Terese blev det ytterligare uppenbart. Rushguard är inte coolt, T-shirt ar coolt (självklart är det coolast att köra utan, även om det svider skinnet av en del). Själv kör jag de första dagarna med rushguard så att huden blir "stabil" och kör sedan utan. I Santa märkte jag dock att det bara var jag och nybörjare som hade "rushie" på sig och märkte att jag blev indroppad på utav bara helvete fastän jag inte gjorde nåt annorlunda. 3e dagen kör jag således med ett avklippt linne och indroppningen stannar av tvärt!!! Tyvärr så fick kändes det helkefft att köra med linne särsklilt som jag på två grymma vågor vid upphoppningen lyckades få in knät i tyget och föll som ett lamt gammalt troll. Så.... Tycker själv att det är skönast att köra barbröstad... i andra hand med rushguard. Till alla eder som väljer T-shirt, vilka fördelar för det enligt er med sig jämte en rushie? Eller är det som inom skateboarding, fastän jag säkert skulle känna mig flexibel i trikåer så skulle jag känna mig som ett mongo och därför hellre har ett par jeans som ser cleana ut. Cleanheten räknas ju också....
Nå? Nån som förstår vart jag vill komma? Ta annars upp andra fenomen ni ställer er undrande till.
Adamski is back in buisness!
BOS for Life!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!