Facebook data

1
Konstigaste djuret i lineupen?
#53832 Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Vilket är det konstigaste djuret ni stött på ute i det stora blå? Själv har jag surfat med 1 miljon in spolade havs sniglar och blivigt biten av en genomskinlig "vatten skalbagge", och sett en djuphavs manet (en som blinkar som om den hade ljus dioder längs sidorna).
Vore coolt att ha med sig en brugd i lineupen!

En som lyckats hitta en brugd att "surfa" med!

Logga in för att svara
#53833 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Den där bilden är lite fejk. Det där är inte en surfare. Surfare har sällan med sig cyklop (det heter mask, skulle min dykkompis sagt nu) och snorlek när de är ute å surfar.

Mitt kanske konstigaste djursurfminne var från England när sill hoppade upp ur vågorna.

Logga in för att svara
#53834 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Sjökor och delfiner är vad jag varit med om. Maneter av olika slag. Delfinerna var defenitivt roligastB)

Logga in för att svara
#53837 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jobbigaste = bluebottles (Manly)
Äckligaste = Superstort stim äckliga fiskar som låg och gapade vid ytan (Anglet)
Roligaste = Första plats = Delfiner i Australien, andra plats = En helt orädd säl på armlängds avstånd i Kåseberga.

Logga in för att svara
#53839 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

surfade Longbeach utanför capetown när en fet sydkapare(rätval) dök upp 10 m utanför takeoff... sjukt mäktigt! valen var någonstans runt 16-18m lång och STOR!!! den parkerade rakt utanför och låg där en stund och kollade läget innan de gled iväg. visade sig att dom var överallt så efter ett par dagar vart de liksom vardagsmat. men de var aldrig någon som kom så nära. de höll sig 50 m utanför vågorna.

Logga in för att svara
#53843 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

I Apelviken (Varberg) så hade vi ett par Tumlare (typ Svenska Delfiner) som kom ganska långt in. (Vindsurfade dock så vi var lite längre ut än surfare brukar vara)

På Gotland för ett par år sedan fick jag ett kännbart "dunk" under brädan. Måste varit en Torsk eller motsvarande fisk, eller säl kanske?? Nån som vet vad det kan ha varit? Det var ett ganska ordentligt dunk i alla fall.

Sen har man väl haft både haj och delfiner nära sig nere i Australien. Men där finns det ju så mycket konstiga djur att det nästa känns som fusk att nämna det

Logga in för att svara
#53851 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Beach
graphgraph

Det är grymt kul o se djur i vattnet, såg en säl för första gången i söndags utanför Åsa. Sen har man ju varit utomlands och sett delfiner, rockor och valar. I mexico hoppade rockorna upp typ 2 meter i luften dök ner igen. En hoppade typ bara en meter ifrån mig.

Logga in för att svara
#53858 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Zebra randiga sea snakes i Lombok,Duck divade in i en stor leatherback turtle i Costa Rica, det small gött!Stor Manta ray i Oz.

Logga in för att svara
#53870 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Freddy81 skrev:
Vilket är det konstigaste djuret ni stött på ute i det stora blå? Själv har jag surfat med 1 miljon in spolade havs sniglar och blivigt biten av en genomskinlig "vatten skalbagge", och sett en djuphavs manet (en som blinkar som om den hade ljus dioder längs sidorna).

fredda du får inte glömma hajen i foster och sälen i norge!

Logga in för att svara
#53872 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

palo skrev:
Freddy81 skrev:

fredda du får inte glömma hajen i foster och sälen i norge!

varje gång en har surfar askevik (vänern) så har man ju sett tyskar på stranden. men de kasnke behövde vara i vattnet!?

Logga in för att svara
#53883 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jävligt skumma maneter på Sumba efter en kallvattensuppvällning, havsuttrar i Norge, danskar med skabb nere i Skåne..

Logga in för att svara
#53885 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Killer whales in Canada, and Bears on the beach

Logga in för att svara
#53888 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

SharkBoy skrev:

Samtidigt?
Jag skulle nog inte vilja stanna i vattnet om de var för nära, men inte heller vara så sugen på att paddla in.

Logga in för att svara
#53889 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

sjölöss, massvis av fiskar, pelikaner i Costa
delfiner, bluebottles och fiskar (vithaj runt pointen) i Oz
säl, maneter, fåglar och danskar i Sverige (har alltid sällskap av en säl på "ön")
delfiner och småfisk i Marocko (inga späckhuggare vid Killers )

Men den största upplevelsen är nog delfiner som simmar under brädan i kristallklart vatten, som leker och är med och tävlar med dig om vågen, hänt mig både i Byron Bay och Surfers faktiskt.

Logga in för att svara
#53893 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

perry skrev:
SharkBoy skrev:

Samtidigt?
Jag skulle nog inte vilja stanna i vattnet om de var för nära, men inte heller vara så sugen på att paddla in.

yep

Logga in för att svara
#53902 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

jag antar konstigast är väl ovanligast.

Björn är nog inte så ovanlig i BC, men det är det här.
Delfiner, Haj, manta rays, och Sea turtles såg man regelbundet vid min gamla strand.

Men jag blir lika stokad när jag ser en säl eller tumlare här i sverige.

Logga in för att svara
#53936 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Inte konstigaste men dock dom djuren jag helst slipper i en lineup och på land: mygg! och så förstås fästingar innanför dräkten.
Nä, här hemma endast en säl typ 20 m bort.
Utomlands: delfiner, rockor, barracudas... men ej i samband med surf. En gång i ett varmare hav, flöt en död liten haj förbi. Ändå lite läskigt på nåt sätt...

Logga in för att svara
#53951 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Inga konstiga djur men "konstigt" beteende kanske...
Massa småfisk (5-10cm) som vid ett åskväder på Bali för några år sen började hoppa upp ur vattnet som galningar och landade på min och polarens bräda, på våra huvuden, ryggar och armar. Det var lite äckligt faktiskt. Istället för Hitchcocks "Fåglarna".... FISKARNA!!!

Logga in för att svara
#53960 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Jag blev uppjagad ur vattnet av ett sjolejon i morse. Han ville sakert bara leka men det spelar ingen roll nar han vager ett par hundra kg. Jag ville inte leka. Delfiner ar det roligaste, speciellt de sma hector delfinerna! De stora gra ar lite for stora. Hade forresten ett tva meters sjolejon simmandes under bradan en gang. Sket nastan pa mig nar jag sag en stor skugga under bradan. Tur det inte var en haj men illa nog med ett sjolejon.

Logga in för att svara
#53961 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

mistarippa skrev:
Massa småfisk (5-10cm) som vid ett åskväder på Bali för några år sen började hoppa upp ur vattnet som galningar och landade på min och polarens bräda, på våra huvuden, ryggar och armar. Det var lite äckligt faktiskt. Istället för Hitchcocks "Fåglarna".... FISKARNA!!!

Hahaha roligt!!

Logga in för att svara
#53962 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Forresten, sag nat stort djur precis utanfor mitt hemma bryt igar... Sag det fran balkongen, kan ha varit en southern right whale... Min polare trodde att det var en haj. Jag var i alla fall glad att jag inte var dar ute aven om surfet var bra.

Logga in för att svara
#53964 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

mistarippa skrev:

FISKARNA! hahahahhahahhahahahhahahha den skulle nog kunna platsa på filmfestivalen som börjar i veckan.

Logga in för att svara
#53967 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Bästa är ju att det är dubbeltydigt.... antingen är det <massor av fiskar> eller så är det yrkesgruppen som jobbar med att fiska. FISKARNA!!! eller FISKARNA!!! Bara att väljaB)

Logga in för att svara
#53968 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

sverre... en gång ute på torö.

Logga in för att svara
#53969 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Min otäclaste var iaf i Australien, med bara 2 st andra i lineupen. Det var rätt skvalpigt på ytan och man såg att åakväder var på G, så där så man nästan känner elekriska spännongen i luften. Plösligt blev ytan helt blank 30 m utanför oss, och den stilla ytan röde sig snabbt mot oss. Alla 3s hjärnor gick in i "bäst jag sitter still och spänner hela kroppen" mode. När det kom närmare så såg man även en 20m i diameter skugga under ytan. Det var ett stimm trevallys, och de simma ungefär 10 cm under ytan så när de passera så blev det alldeles stilla på ytan med man kände stömmar och att det var nåt under en. Kompisen stack ned huvet för att ta sig en koll och fick syn på ett gäng delfiner som jaga stimmet, men där fanns också en skapligt stor haj! Förmodligen en Bronz whaler. I korta drag, man var åskväder laddad och skräck laddad på samma gång 150m ut på ett pointbreak! Paddla så brädan plana på vägen in!

Logga in för att svara
#53971 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

coolaste jag har haft ar nog fan pingviner

Logga in för att svara
#53976 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Ackligast var nog nar vattnet var fullt av nan acklig liten jellyfish.. De var overallt och satt kvar i haret aven efter duschen... Var tvungen att kamma ut dem ur haret med en tat kam. Sen lukta man fisk i dagar efter. Fy sjutton.

Logga in för att svara
#53984 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Det hämdskaste jag va med om, hände en helt vanlig dag på Bomba beach, Taigan. En Bjärv kom lunsandes på beachen och fick vittring på oss. Den hoppa i direkt den fick vittring på oss. Faan va vi paddla. Som tur var så är inte Järven så bra på att simma,,,,så den vände om när det blev lite tryck i vågerna

Logga in för att svara
#53987 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Thor
graphgraph

Skorpion i Indo... den hade väl legat och dunat i mina shorts under natten, och jag drog på mig brädisarna på morgonkvisten och knatade 10 meter till vattenbrynet... efter tre paddeltag stack det som satan i ljumsken... Jävlar va dom bits!!! Kom upp på playan igen och skakde ur en blöt och tilltuffsad rackare. Det var inge vidare...

Logga in för att svara
#53990 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

superfeta havssköldpaddor i santa catalina var rätt mäktigt. annars när jakob lyckades fånga en strömming på mats väg. william har du bilden?

Logga in för att svara
#54024 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

crazynick skrev:
superfeta havssköldpaddor i santa catalina var rätt mäktigt. annars när jakob lyckades fånga en strömming på mats väg. william har du bilden?

Japp!

Logga in för att svara
#54025 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Sköldpadda och delfiner har jag sett när jag guppat ute i lineup. På Sri Lanka gick vi ett par hundra meter från där vi surfat för att kolla ett annat bryt. Då kommer två snubbar upp och pekar lätt skärrade ut i vattnet mot något först såg ut att vara en trästock, men som vid en närmare granskning visade sig vara en krokodiljävel!!! Sjukt otrevligt.

Logga in för att svara
#54051 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

haha ja krokodil ligger ju inte högt upp på önskelistan över djur man vill stöta på när man surfar.

Jag låg ute o surfade i Manly när det kom en svart sak simmandes precis i ytan.. man såg den från långt håll och det gick i långsamt makligt tempo... såg mest ut som en liten stock eller ngt.. Men när den kom närmare var det en Fairy Penguin som simmade förbi på ett par meters avstånd, det var riktigt häftigt.

En annan dag med lite större vågor kom det ett stim (3-4st) delfiner och surfade in på vågen rakt framför mig precis ute vid lineup.. kanske inte så konstigt, men riktigt häftigt det oxå

Logga in för att svara
#54089 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

konstigt nog..varända gång jag surfar blir det en RÅTTA i vattnet !!!

Logga in för att svara
#54092 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

RATMAN skrev:
konstigt nog..varända gång jag surfar blir det en RÅTTA i vattnet !!!

HAHAHA! En australiensisk råtta, men bättre det väl en ett pungdjur!?

min lista:
pingviner
delfiner
sälar
snurriga fiskar efter att ha blivit spolade
fisk med spjut som for över vattnet
kliande små maneter
små kräftdjur som inte syns
Red sea effect
Kelp
också vart med om andra som såg en krockodillo, fast jag var inte i själv.
Surfar inte i östersjön pga risk för Gäddor..

Logga in för att svara
#54094 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Inte i lineup men påväg så låg det en död Delfin på campingplats stranden lite norr om hossegor

Logga in för att svara
#54095 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Tyreso_soulsurfer skrev:
Inte i lineup men påväg så låg det en död Delfin på campingplats stranden lite norr om hossegor

luktade den något??

Logga in för att svara
#54119 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år, 8 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Those fucking sea cucumbers in the tropics. Those fuckers blow their load on ya legs, almost imposs to get out of leg hairs. Hate to take one on the face.

Logga in för att svara
#72863 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år sen Stoke: 0

skarabe
graphgraph

Sett nån älg i brytet nån gång?

www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=69608

Logga in för att svara
#72878 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

skarabe skrev:
Sett nån älg i brytet nån gång?

www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=69608

menar du verkligen " i " brytet? För då måste den väl ha blivit REN!?

Logga in för att svara
#72888 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Horngädda.

hmm... Räknas Sharkboy??

Logga in för att svara
#72894 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

blev jagad ur vattnet av en krocodil på en ö grupp nordost om papua nya guinea tidigt 80 talet..den var ungefär 4m lång och ville äta oss..vi döpte stället till croc corner..han var där varje dag efter det och vi fick inte surfa där nån mer..

Logga in för att svara
#72901 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

Delfiner i costa, och en val i dominical, sjölejon i peru och en fet roosterfish i CR .. sen dom där superstimme med småfisk.. dom e fan sjuka!

Logga in för att svara
#72910 Svar: Konstigaste djuret i lineupen? 15 år sen Stoke: 0

Revisorn
graphgraph

Glad italiensk halvtransa i speedos padlandes på en vindsurfingbräda då det mer eller mindre var platt.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!