Facebook data

1
Film från Fuerteventura
#53540 Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

askeew
graphgraph

Liten film från vår surfresa till Fuerteventura nu i januari.

Jag hoppas länken fungerar.

www.facebook.com/v/61288321674

Logga in för att svara
#53551 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

haha nu är jag ond men:

undrade vilket pucko det var som hoppade i en liten pöl 01:41, visade sig att det var swingen så han är förlåten .

Logga in för att svara
#53553 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

Haahahaha. fan sicket snyggt dyk swingen gjorde där asså=D
såg ju heel toppen ut=D:lol:

Logga in för att svara
#53554 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

härligt det ser bra ut! fina vågor!

Logga in för att svara
#53555 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Så mycket surfglädje på 11 minuter där Martins våg på huvudet var höjdpunkten. Trevlit att se.

Logga in för att svara
#53559 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

inte för att regna på paraden där, men har inte fuerteventura mer att erbjuda än sådär? jag har varit sugen på att åka dit länge, men den där videon gjorde mig ju inte direkt överpumpad. slappa onshore choppy points, close out beachbreaks och vitvattenrides kan jag få nog av här hemma....

Logga in för att svara
#53568 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

fredtiger
graphgraph

Lugn Jacob - vågmässigt har Fuerte betydligt mer att erbjuda! Trevligt filmat och det såg ut som ni hade kul trots att vågorna kanske inte var så mycket att ropa hurra över... Dessutom kul att se att Swingkid efter åratal utomlands fortfarande tycks ha kul trots ganska usla förhållande! Igen, snyggt filmat!

Logga in för att svara
#53573 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Filmen funkar inte
Inte ens om man laddar hem swf-filen och försöker öppna den i fash.

Logga in för att svara
#53583 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Kul film.

Logga in för att svara
#53584 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

bra film, riktigt skön känsla
dåliga vågor dock. hamnen är slapp som en kärringröv

Logga in för att svara
#53590 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Jag är en klåpare, får inte filmen att funka. Vad är det för fel på mig?

Logga in för att svara
#53591 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

askeew
graphgraph

Jag hade också höga förväntingar på Fuerteventura!

Första dagen vi kom dit hade vi kanonväder, sol, offhosre i Cotillo som bröt snabbt och höll oftast uppe. Då filmade vi inte för det var första dagen.

Alla andra dagar var det för stort i Cotillo så det closa men man kunde ha kul ändå med undervattenskameran.

Sen kom onshoreskitstorm och förstörde typ alla dagar förutom 2 dagar då hamnen hade lite sideshore, men vågen är en riktigt slö longboardvåg som tog mig lite tid att lära

Så filmen speglar Fuerte i ganska trista förhållanden.

Snackade med Danne som var där 10 dar innan oss och de scorade sjukt fin surf i 8 av 10 dar, medans jag scorade 2 ok dar av 10... bummer

Bifogar en bild från hamnen Danne tog när han var där.

ps. jag kan inte göra nåt om filmen inte fungerar tyvärr, det är en facebookfilm, så om du kan se facebookfilmer i HD-upplösning så bör du kunna se den, kanske kan du gå in på min profil och välja att se den i lägre upplösning?

Logga in för att svara
#53592 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

askeew
graphgraph

Cotillo första dagen då vi inte filmade

Logga in för att svara
#53594 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 7

JohanB
graphgraph

Nu undrar man nästan om vi var på olika fuerteventura eller olika tider? Där jag var var det grymt dagarna före och efter nyår, dock inte hamnen eller cotillo, men där är det väl inte så ofta eller? Surfade 7 av 7 dagar, visst var det lite blåsigt på slutet, men det funkade. Några dagar var ju grymma på north shore! Sen har jag varken bilder eller film, det är så sjukt svårt att få till när det är bra surf.. ni som blir oroliga kan lugna er en smula. Har dock varit där en gång förut när det bara var skit i en hel vecka.

Logga in för att svara
#53595 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 7

JohanB
graphgraph

Ok, det kanske var så att ni var där senare, står ju faktiskt januari ser jag nu... och sista dagen var det sjukt blåsigt innan vi åkte hem. [img]

Logga in för att svara
#53598 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

jacobw skrev:
inte för att regna på paraden där, men har inte fuerteventura mer att erbjuda än sådär? jag har varit sugen på att åka dit länge, men den där videon gjorde mig ju inte direkt överpumpad. slappa onshore choppy points, close out beachbreaks och vitvattenrides kan jag få nog av här hemma....

No worries, jag var där från 12 dec till 12 januari och scorade 22 dar bra surf ,90 % av dessa på olika spots runt north shore, sista veckan var apkass dvs veckan efter nyår. tokonshore,piss & skit.
Men jag retar mig på att de säger att de surfar "Hamnen" när det surfar Malibuvågen till höger om den riktigt El Muelle, men men...

Logga in för att svara
#53599 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

askeew
graphgraph

JohanB skrev:
Ok, det kanske var så att ni var där senare, står ju faktiskt januari ser jag nu... och sista dagen var det sjukt blåsigt innan vi åkte hem.

Jag hade gärna bytt och varit där en vecka då du var där och det var kanonsurf

Vi surfade varje dag 2-10 jan förutom en dag då allt var sönderblåst.

Jag kan ju inte Fuerteventura men förhörde mig med Pelle och Swingen och det är inte så mycket som funkar när swellet är för stort för västkustens beachbreaks, onshorevind på northshore, och för litet swell att ost- eller sydkusten ska funka.

Visst vi surfade ju nästan varje dag men hade högre förväntningar, men så är det ju med vår sport som är så beroende på vädret.

Jag hade ändå sjukt kul och kan rekommendera Fuerteventura för det är chill att vara där även om surfet inte var epic just den tid jag var där

Logga in för att svara
#53601 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

perry skrev:

Hade samma problem i firefox, kopierade länken över till gamla explorer då funkade de. enkla lösningar undgår en lätt tydligen, och vissa program är lite för kompetenta

Får säga att de var riktigt skön stämning i filmen. Måste nog få mej över till dom öarna snart...

Logga in för att svara
#53603 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

som ni kanske rdan konstaterat är det svårt att hitta nått riktigt bra när swellet är av modell större, givetvis finns det men jag ser inte svennebananena paddla in på trippelgubbe revbryt...

Logga in för att svara
#53609 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Qanik skrev:
perry skrev:

Hade samma problem i firefox, kopierade länken över till gamla explorer då funkade de. enkla lösningar undgår en lätt tydligen, och vissa program är lite för kompetenta

Får säga att de var riktigt skön stämning i filmen. Måste nog få mej över till dom öarna snart...

Ok, ska försöka få till det!

Logga in för att svara
#53613 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

Sen har man ju Lobos på andra sidan fjorden=) Sägs ju vara europas längsta höger..

Logga in för att svara
#53630 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Hur kan den vara det? Den ligger ju i Afrika.

Logga in för att svara
#53632 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

Isla de Lobos är en ö i den spanska ögruppen och autonoma regionen Kanarieöarna som ligger i Atlanten utanför Afrikas nordvästra kust. Ön tillhör provinsen Las Palmas och kommunen La Oliva på Fuerteventura.

Logga in för att svara
#53634 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Los lobos ar inte europas langsta hoger....

Sen ligger kanarieholmarna i afrika, och langsta hogern i afrika ar Jbay....eller?

Logga in för att svara
#53643 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Olav skrev:
Isla de Lobos är en ö i den spanska ögruppen och autonoma regionen Kanarieöarna som ligger i Atlanten utanför Afrikas nordvästra kust. Ön tillhör provinsen Las Palmas och kommunen La Oliva på Fuerteventura.

Ett vanligt missförstånd. Fuerteventura och de andra Kanarieöarna varken ligger i, eller hör till Europa. Precis som t.ex. Réunion Island (som är franskt) i Indiska Oceanen, hör de till Afrika.

Logga in för att svara
#53647 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Nej, Le Reuion ar franskt alltsa ligger le reunion i europa, precis som tahiti..

O Saint-Barthélemy ar svenskt!! iallfall mellan 1785-1878 och det ar ju fan att de fuckade upp det med.

Logga in för att svara
#53650 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Andiss skrev:
Nej, Le Reuion ar franskt alltsa ligger le reunion i europa, precis som tahiti..
Mohohohhahahaaaaaargh!

O Saint-Barthélemy ar svenskt!! iallfall mellan 1785-1878 och det ar ju fan att de fuckade upp det med.
Jo tack, det e ju själva faen! Fatta att ha kunnat ta en inrikes till Karibien. Grym surf på St Bart också!

Logga in för att svara
#53656 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

aja. man lär sig alltid något nytt=) men endå fett lång höger, kommer lätt vilja surfa den när man har blivit lite skillad=D

Logga in för att svara
#53657 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Kunde antligen se filmen! Mycket underhallande aven om vagorna sag ratt kassa ut... Harligt filmat i alla fall!! SurfStoke!!

Logga in för att svara
#53676 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

askeew
graphgraph

Hea skrev:
Kunde antligen se filmen! Mycket underhallande aven om vagorna sag ratt kassa ut... Harligt filmat i alla fall!! SurfStoke!!

Tack!

Kul att höra att så många gillar filmen!

Logga in för att svara
#53824 Svar: Film från Fuerteventura 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!