Facebook data

12
RIP SHARKBOY
#53029 RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Skriv ett nytt inlägg Din profil Dina prenumerationer Trådad vy
Ämne Namn Svar Läst Senaste
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Swingkid R.I.P Swingkid 16 345
09.01.14 16:19
av SharkBoy Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. BOS etablerar sig i Costa Rica sverre 12 283
09.01.14 16:18
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Hajar i Indo Karolina 21 449
09.01.14 16:01
av Andrew Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. kalla händer lena 23 550
09.01.14 14:57
av Andiss Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Inköp av en ny surfingbräda oxgrip 15 314
09.01.14 14:55
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. Vinter våtdräkt seeb 10 232
09.01.14 14:53
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Bild på första gången ni surfar viktor m 18 802
09.01.14 13:46
av Mat Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. svenska wipeouts!
[Sida: 1...2,3,4] nordost 86 3112
09.01.14 13:30
av Ola Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. helt ointressant kanske men... bimHanna 17 581
09.01.14 12:58
av sverre Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. Äventyr till Bali seeb 12 515
09.01.14 12:55
av seeb Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. marocko dana 4 178
09.01.14 12:53
av Willy Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Hyllning till svenne-stilen!
[Sida: 1,2] perry 26 914
09.01.14 10:56
av alex el gordo Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. Vad jobbar ni med?
[Sida: 1...3,4,5] lars 109 9800
09.01.14 10:26
av rik Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. norröver imorgon tobbe 0 79
09.01.14 10:14
av tobbe Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. Surfbrädor i Puerto Escondido? gastonari 5 227
09.01.14 08:53
av askeew Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. Senegal 366 2 126
09.01.14 08:52
av 366 Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. Salusand på Söndag! Perka 19 473
09.01.14 08:01
av Perka Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. Köpa bräda i Costa Rica?! rusiak 2 107
09.01.14 07:25
av Backdoor_Goran Visa senaste inlägg
Det finns nya olästa svar i ämnet sedan ditt senaste besök. Vad hände med paddlingsteknikkursen? viktor m 23 748
09.01.14 03:24
av Redax Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Från husvagn till... schlook 3 142
09.01.13 23:37
av Daniel Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. BRÄDA T FUERTE Liinus 6 169
09.01.13 20:45
av Limpan Lappland Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Cederholms surfcamp cederholm 12 379
09.01.13 20:42
av cederholm Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. ang den här sverre
[Sida: 1,2] loffe200 28 1522
09.01.13 19:26
av Obie Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. playmobil surf Mat 3 280
09.01.13 19:23
av Obie Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Torö 13/1-09 TheGhost 20 380
09.01.13 18:24
av Olav Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Sjuk Prognos Backdoor_Goran 10 399
09.01.13 15:24
av viktor m Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. NYTT ORD !!! sverre 11 409
09.01.13 15:11
av viktor m Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Surfar fuerteventura i Januari, tips mottages
[Sida: 1,2] NikFish 30 1204
09.01.13 12:56
av NikFish Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. torö imorn viktorviktorviktor 1 140
09.01.13 11:24
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Ont i magen ErikG 3 265
09.01.12 21:39
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Klassisk Nyårssession i Santa Teresa Gazzer 15 1330
09.01.12 19:43
av Redax Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Surfa med kraft Willy 3 281
09.01.12 19:33
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. allehanda konstiga fenomen
[Sida: 1,2] sverre 28 731
09.01.12 19:27
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Svineri
[Sida: 1,2] Papasharq 29 814
09.01.12 16:31
av KinkyFriedmann Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Torö, rapport. BennyS 2 337
09.01.12 15:04
av Oldschool Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. [OT] Vad lyssnar ni på nu?
[Sida: 1,2] Willy 44 1364
09.01.12 12:18
av Willy Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. byte av fenplugg (fcs) JohanBTZ 23 611
09.01.11 22:36
av långbräda Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. plats i bil till torö imorrn måndag tobbe 1 141
09.01.11 21:40
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Pics torö. 09.01.11 Olav 5 489
09.01.11 20:22
av Stoney Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Telefon Nr. till Chez Hassan Gazzer 2 195
09.01.11 20:02
av Gazzer Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. hur är det nu med cleanline? crazynick 21 863
09.01.11 18:57
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. hyra fuerte långbräda 6 179
09.01.11 18:16
av Gazzer Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Florida i Juni?! Dalamasen 2 107
09.01.11 17:57
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Surfcamp erikh 16 858
09.01.11 17:25
av lena Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Vältränad bild danneroyal 4 599
09.01.11 11:08
av Liinus Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Boende i sommar i Frankrike Andes 0 98
09.01.10 21:49
av Andes Visa senaste inlägg
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. jordskalv i Costa Rica Esta 4 395
09.01.10 17:28
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Chile Ginja 1 162
09.01.10 14:30
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Cool surftripp YOYOYO kring påsk!?! toski 12 503
09.01.10 09:35
Det finns inga nya olästa svar i ämnet sen ditt senaste besök. Fuerte från 12 januari? Gazzer 17 527
09.01.09 20:34
av danneroyal Visa senaste inlägg
Sida: [1] 2 3 ... 107

Logga in för att svara
#53033 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Det bilden är alla tråder på framsiden, jag räknada totalt 2 styck som var ej surfrelaterad.
Ändå klagas det av många medlemmer att det här är inte tillräckligt av en surf forum. Det jag anser som är sjuk är att dem som gillar att skämta mer eller använda ett lite nypa sarcasm, är dem som bidrar mest med riktigt information och wisdom om surfing. Dem som klagar brukar vara dem som bara fittar i 'medlemmer inloggad' utan att skriva inlägg förutom att klaga på dem fåtal (ja, fåtal, räkna framsiden själv) tråder eller posts som är ej surfrelaterad.

piss off, sverige har en klaga komplex, if you can join the fun, you sit out and complain. Det är som man är inte en bra människör om inte man har en kritiskt inställning till allt man är inte själv inblandat i.

It's so funny, swede's complain about the attitude on the surf forum (yeah public place, so have some patience with people you don't like, just as you would on a bus, spårvagn or anywhere else), but swedes aren't amazingly polite or friendly when out in public themselves. There is a shithouse rudeness in this country if you stand in a queue, drive a car or order anything at a kiosk or restaurant, yet it's expected to be all rosy posy because you fancy yourself surfer's?

Logga in för att svara
#53048 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

A jag håller med, folk i Sverige är tyvärr rätt bortskämda och vana vid att bli serverade allt och skedmatade.
Generation Damp...

Logga in för att svara
#53060 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Ja. Instämmer. Många gnallmånsar, bara klagar.

Logga in för att svara
#53061 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

You are wise o´ SharkBoy almighty Godfather!

BOS for Life

Logga in för att svara
#53068 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Ripping SharkBoy, Ripping.
You are aways getting your fins out.

Logga in för att svara
#53131 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

seeb
graphgraph

e ni dumma lr? haha
de e ju allt j*vla skit tjööt imellan, alla tråkiga skämt från sverre å 'Co etc.
de e de ja i allefall e spyfärdig på

Logga in för att svara
#53140 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

fågelholk
graphgraph

you complain about the sweden hajpojken but the swden does the order. Sometimes I sit and watch and judge, and judge about the talkers. You and sverre just talk talk talk. Yes sometimes about surfing sometimes about the talking. We, and people like me, just sit and watch, on the sidelines. Maybe we should take the surf forum away from the talkers since you just abuse it. And give it to the watchers,....and the judgers,...who know much better than that:)

Logga in för att svara
#53141 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

DON"T CALL ME HAJPOJKEN!

Logga in för att svara
#53142 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

but you are right Fågolholk, maybe some of us that write should give it up, all the writers, and the watchers as you call them can have the forum. I am sure it will be about as exciting as hanging out with you swedes at a buss stop

Logga in för att svara
#53169 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

seeb skrev:
e ni dumma lr? haha
de e ju allt j*vla skit tjööt imellan, alla tråkiga skämt från sverre å 'Co etc.

Det är mig ett sant nöje att du känner dig spyfärdig, var god sätt fingrarna i halsen.
Du måste vara totalblåst eftersom du inte inser att du inte har mandat att klaga, du har nämligen inte tillfört någonting intressant till det här forumet överhuvudtaget. Så för mig får du gärna logga ut och gå o spy istället.

Logga in för att svara
#53171 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

fågelholk skrev:
you complain about the sweden hajpojken but the swden does the order. Sometimes I sit and watch and judge, and judge about the talkers. You and sverre just talk talk talk. Yes sometimes about surfing sometimes about the talking. We, and people like me, just sit and watch, on the sidelines. Maybe we should take the surf forum away from the talkers since you just abuse it. And give it to the watchers,....and the judgers,...who know much better than that:)

Kan du inte se sanningen när du hör den? Kan du inte ta in sanningen om Sverige för att du är svensk?
Eller är du domare säger du? Med rätt att dömma?
Totalt IQ befriad behöver jag nog inte fråga om utan det framgår ändå. Ett surfsverige som består av domare och åskådare!

Ska domarna dömma åskådarna, och åskådarna titta på domarna.... kanske.. JA!!

Nä, du är nog ingenting av det jag just skrev, du är nog bara som ditt namn avslöjar.. En fågelholk med ett stort tomt gapande hål av tomhet!

Logga in för att svara
#53181 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
fågelholk skrev:

Kan du inte se sanningen när du hör den? Kan du inte ta in sanningen om Sverige för att du är svensk?
Eller är du domare säger du? Med rätt att dömma?
Totalt IQ befriad behöver jag nog inte fråga om utan det framgår ändå. Ett surfsverige som består av domare och åskådare!

Ska domarna dömma åskådarna, och åskådarna titta på domarna.... kanske.. JA!!

Nä, du är nog ingenting av det jag just skrev, du är nog bara som ditt namn avslöjar.. En fågelholk med ett stort tomt gapande hål av tomhet!

och med en stor krydda ironi!

Logga in för att svara
#53186 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

fredtiger
graphgraph

SharkBoy skrev:
Det bilden är alla tråder på framsiden, jag räknada totalt 2 styck som var ej surfrelaterad.
Ändå klagas det av många medlemmer att det här är inte tillräckligt av en surf forum. Det jag anser som är sjuk är att dem som gillar att skämta mer eller använda ett lite nypa sarcasm, är dem som bidrar mest med riktigt information och wisdom om surfing.

Sedan finns det några som dig, som bidrar med en massa bra saker utan att vara särskilt roliga alls!

piss off, sverige har en klaga komplex, if you can join the fun, you sit out and complain. Det är som man är inte en bra människör om inte man har en kritiskt inställning till allt man är inte själv inblandat i. ?

Hehe, några år till och du klagar som en riktig Svensson...

It's so funny, swede's complain about the attitude on the surf forum (yeah public place, so have some patience with people you don't like, just as you would on a bus, spårvagn or anywhere else), but swedes aren't amazingly polite or friendly when out in public themselves. There is a shithouse rudeness in this country if you stand in a queue, drive a car or order anything at a kiosk or restaurant, yet it's expected to be all rosy posy because you fancy yourself surfer's?

Fan, jag som trodde du älskade jantelagen, jämmer och elände lika mycket som en köttbullsbricka med lingon efter surfet... haha

Är det inte dags att försöka värva Nils till BOS snart...?

Logga in för att svara
#53192 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

SharkBoy skrev:
but you are right Fågolholk, maybe some of us that write should give it up, all the writers, and the watchers as you call them can have the forum. I am sure it will be about as exciting as hanging out with you swedes at a buss stop

nu har du klagat i varje tråd, räcker det inte nu?

Logga in för att svara
#53194 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ådén skrev:
SharkBoy skrev:

Du måste ju för fan ha tappat fotfästet fullständigt unge!!

Sharkboy klagar i princip ALDRIG !! Det är jävla påhopp att skriva att han klagat i varenda tråd, dessutom jävligt drygt av dig.

Du skriver inte mycket här längre, men nu när du väl gör det så klagar du på att andra klagar

Logga in för att svara
#53195 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
ådén skrev:
SharkBoy skrev:

Du måste ju för fan ha tappat fotfästet fullständigt unge!!

Sharkboy klagar i princip ALDRIG !! Det är jävla påhopp att skriva att han klagat i varenda tråd, dessutom jävligt drygt av dig.

Du skriver inte mycket här längre, men nu när du väl gör det så klagar du på att andra klagar

fel av mig, du klagar inte på att andra klagar. Du KLAGAR på att andra KLAGAR att andra KLAGAR!

Enda gången Sharkboy säger ifrån är när han tycker att andra klagar för mycket!

Logga in för att svara
#53197 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

WHO'S NOT GETTING ANY SURF..!!!!
IT'S FUCKEN COLD.. THE SURF IS SHIT....HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

I LOVE THE FIGHTING....GOOOOOOOOOOOOOOOOO FOR IT BOYS IT'S BOSY..
PEACE ...DA RAT:P

Logga in för att svara
#53242 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Klagar på Sverige och människorna som bor här...flytta till Biarritz, köp en Kask mössa, bär den mitt på sommaren så att den matchar era svindyra lagom utslitna stylade kläder...verkligen det unnar jag er...

Me...I like it here! Jag har rest litegran i vart fall...blev nästan rånad i Brasilien av en kille som inte var mer än 10år, hans vapen var en avslagen flaskhals!? Dra några slutsatser av det, om ni kan, socialbidrag!? Costa Rica som ska vara såå safe, hamnade i ett rum med påtänd beväpnad colombian, fan han var ju schysst från början, fan va jag va skitnödig och fan vad det finns droger i centralamerika, vill ni byta, men gör det då! Skar mig på stenar när jag surfade Wategos i Byron, kom in på sjukmottagningen, där man förtydligade för mig att våld mot sjukhuspersonal polisanmäles alltid, i taxibilarna förtydligas att föraren heter något och är nykter när han kör, blev hotad var och varannan gång när man låg och guppade i line-upen, eller hängde i puben, men det är ju så de är där ner hjärtliga down under, men hur är det med IQ!? Men jag kommer fortsätta att resa, jag älskar att resa...ingen stoppar mig!

Allt är inte perfekt här i Svea, men jag gillar Sverige...vi kanske e lite bortskämda...vi gör vad vi kan här i kylan...och om du inte gillar att hänga på busshållplatsen här i Svedala, kan jag bara citera vad en aussi sa till mig när jag klagade på crowden i Byron...

U don´t like it...MOVE!

Logga in för att svara
#53248 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

tjoonas skrev:
Klagar på Sverige och människorna som bor här...flytta till Biarritz, köp en Kask mössa, bär den mitt på sommaren så att den matchar era svindyra lagom utslitna stylade kläder...verkligen det unnar jag er...

Me...I like it here! Jag har rest litegran i vart fall...blev nästan rånad i Brasilien av en kille som inte var mer än 10år, hans vapen var en avslagen flaskhals!? Dra några slutsatser av det, om ni kan, socialbidrag!? Costa Rica som ska vara såå safe, hamnade i ett rum med påtänd beväpnad colombian, fan han var ju schysst från början, fan va jag va skitnödig och fan vad det finns droger i centralamerika, vill ni byta, men gör det då! Skar mig på stenar när jag surfade Wategos i Byron, kom in på sjukmottagningen, där man förtydligade för mig att våld mot sjukhuspersonal polisanmäles alltid, i taxibilarna förtydligas att föraren heter något och är nykter när han kör, blev hotad var och varannan gång när man låg och guppade i line-upen, eller hängde i puben, men det är ju så de är där ner hjärtliga down under, men hur är det med IQ!? Men jag kommer fortsätta att resa, jag älskar att resa...ingen stoppar mig!

Allt är inte perfekt här i Svea, men jag gillar Sverige...vi kanske e lite bortskämda...vi gör vad vi kan här i kylan...och om du inte gillar att hänga på busshållplatsen här i Svedala, kan jag bara citera vad en aussi sa till mig när jag klagade på crowden i Byron...

U don´t like it...MOVE!

Jävla RASSE!!!

Om man i ett upprört tillstånd kritiserar vissa företéelser i Sverige, vilket faktiskt är lättare för en utomfödd att göra än för en svenskfödd hemmablind. Om man gör det,
är det inte att gå lite långt tycker du att be honom flytta?

Har Sharkboy överhuvudtaget pratat om att han inte gillar det överlag här? Har han pratat om brott och social välfärd?

Ska man inte kunna lyfta vissa företeélser till ytan och föra en sansad och intressant diskussion kring det utan att bli ombedd att flytta!!??

Jävla RASSE LOOSER !!!

Logga in för att svara
#53249 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
tjoonas skrev:

U don´t like it...MOVE!

Jävla RASSE!!!

Om man i ett upprört tillstånd kritiserar vissa företéelser i Sverige, vilket faktiskt är lättare för en utomfödd att göra än för en svenskfödd hemmablind. Om man gör det,
är det inte att gå lite långt tycker du att be honom flytta?

Har Sharkboy överhuvudtaget pratat om att han inte gillar det överlag här? Har han pratat om brott och social välfärd?

Ska man inte kunna lyfta vissa företeélser till ytan och föra en sansad och intressant diskussion kring det utan att bli ombedd att flytta!!??

Jävla RASSE LOOSER !!!

NÄ!!! MAN SKA RÄTTA in sig i ledet och HÅLLA käften. Som utlandsfödd har MAN ALDRIG något att säga till om!

håll käften eller flytta!!

RASSE JÄVEL !!!!!!

Logga in för att svara
#53251 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

fredtiger skrev:
SharkBoy skrev:
Ändå klagas det av många medlemmer att det här är inte tillräckligt av en surf forum. Det jag anser som är sjuk är att dem som gillar att skämta mer eller använda ett lite nypa sarcasm, är dem som bidrar mest med riktigt information och wisdom om surfing.

Sedan finns det några som dig, som bidrar med en massa bra saker utan att vara särskilt roliga alls!

piss off, sverige har en klaga komplex, if you can join the fun, you sit out and complain. Det är som man är inte en bra människör om inte man har en kritiskt inställning till allt man är inte själv inblandat i. ?

Hehe, några år till och du klagar som en riktig Svensson...

Fan, jag som trodde du älskade jantelagen, jämmer och elände lika mycket som en köttbullsbricka med lingon efter surfet... haha

Är det inte dags att försöka värva Nils till BOS snart...?

Nils was born BOS! haha

Logga in för att svara
#53254 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

tjoonas skrev:

U don´t like it...MOVE!

hey tjoonas, what's it like to be stupid? I wouldn't know. I like your reasoning, it made total sense, if i am living in sweden and I complain about something, then I should move. Ok, so for those complaining about surfsverige, they should LEAVE and you complaining about me complaining? what should you do? Kill yourself? save our genepool? i think so, darwin is counting on you

Logga in för att svara
#53272 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Rasse, va fan, herregud!!! Är väldigt tacksamm och stolt att Sverige tar emot människor som behöver hjälp vart de än kommer ifrån. Rasist är ett starkt ord ingen normal människa vill bli kallad.

men tebax till blajet...vill bara hjälpa en vilsen själ med umgängesproblem vid busshållplatsen...och FÖRTYDLIGA att dessa problem för oss i denna delen av världen trots allt är självald...på ett hjärtligt men kamratuppfostrande vis..

Men om man trots allt fortfarande vill bo med oss svenskar med "klagokomplex"...kan man ju kanske byta busshållsplats...bättre lycka där kanske...

Om nu en av dessa svenskar med "klagokomplex" är av utländsk härkomst...vem blir rasist då!?

Men att svenskar som grupp skulle ha klagokomplex...hmmm...vad kallas ett påstående som detta!?

klagade jag, ville ju bara hjälpa till...men stålar till biljett får du fixa själv, både till bussen och till det ställe du föredrar att umgås på.

Lycka till på färden vart den än bär

puss å kram å nyp i sjärten!

Logga in för att svara
#53274 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

nice try to try and twist it but it don't fly

you basically wrote, if you complain about sweden, move.,

then you complained about travelling and talked how you would still travel. using your profoundly briliiant logic, if you have so many complaints about travelling, why travel?

my inlägg came as a response to a whole bunch of whining and yes I joined the fight and made a critical observation, sure a complaint. but i didn't start it and had to vent and boy how everyone reacts.

Besides, i hear all kinds of jabs at Australians and Americans on here, I say 1 thing about sweden finally after all this pent up and I get 'if you don't like it, move' (and that goes to that little wanker åden as well who speaks shit on people from other places then takes offense to my post too).

Sweden needs to hear some criticism too just like any place does. You sound like Bill Orielly on Fox News against Michael Moorre. Michael Moore criticizes the U.S healthcare, Bill OReilly calls him unamerican for it.

I complain about swedes complaining too much (i get the irony of this as well) and being rude in life and expecting it to be all kaffe and bullor in here and I get, if you don't like it leave.

Logga in för att svara
#53277 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

tjoonas skrev:
Rasse, va fan, herregud!!! Är väldigt tacksamm och stolt att Sverige tar emot människor som behöver hjälp vart de än kommer ifrån.

på ett hjärtligt men kamratuppfostrande vis..

men stålar till biljett får du fixa själv, både till bussen och till det ställe du föredrar att umgås på.

Lycka till på färden vart den än bär

puss å kram å nyp i sjärten!

Det stavas tacksam med ETT M gosse!
" tar emot människor som behöver hjälp " ok.... ?
Menar du att vi bara ska ta emot människor som behöver hjälp? Jag är inte säker på att Sharkboy behövde fly från USA...

" kamratuppfostrande vis " Har du gått på internatskola? RASSE internatskola??

Det är ingen som har bett dig om dina brattstålar gosse... gå o köp lite boardshorts för dina pengar och gå omkring med i stan eller för att ha på dig på din balkong som du har på din profilbild.

sjärten stavas sTjärten! Skulle du nypa mig i stjärten kommer du få ett basebollsträ uppkört i ditt rasseanus.

Logga in för att svara
#53290 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Jag håller inte med sharkboy, träffar svenskar utomlands och onekligen här hemma hela tiden, och min uppfattning är inte att de har klagokomplex, tvärtom faktiskt, dessutom försöker man anpassa sig. Alla är inte trevliga, men större delen av oss är det. Det gäller oftast alla människor svenskar eller inte. Om du tog illa vid dig för det jag skrev, så ber jag om ursäkt.

Däremot kan jag förstå missnöjet med allt skit som skrivs, och att vädra detta är lika sunt som vilken annan åsikt som helst.

Så jag ber om ursäkt för mitt första inlägg och omformulerar...om du inte gillar alla som klagar på detta forum...stick!

Logga in för att svara
#53291 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

SharkBoy skrev:
There is a shithouse rudeness in this country if you stand in a queue, drive a car or order anything at a kiosk or restaurant, yet it's expected to be all rosy posy because you fancy yourself surfer's?

Nice rant!

But, as is often the way of rants, I couldn't make sense of some parts of it, especially this last sentence. What rudeness are you talking about when you stand in a queue? People who butt their way to the front or are you talking about something else?

What is expected to be rosy posy because we surf (crappily, but none the less enjoy our time amongst the waves)?

And finally, is shithouse rudeness a special expression or just a way of emphasizing how amazingly rude the swedes are (which they are, but not as rude as Germans at a ski resort)?

Logga in för att svara
#53293 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

tjoonas skrev:
om du inte gillar alla som klagar på detta forum...stick!

Men då har ni ju inget kvar att klaga på längre... och då blir erat liv tomt.... tomt som en äääää....... som en tom bakgård!!

Logga in för att svara
#53306 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

seeb
graphgraph

nä men tjoonas... du har inte fattat grejen här...
om du inte håller med Sverre och Sharkboy så hackar dem på dig som de där snor ungarna som man gick me på dagis som växte upp och blev lowlifes...
SS regel från gudfadern... håller du inte me, posta inte då...
för då får du bos på dig:P
tycker seriöst att du sverre e forumets största assrape!

Logga in för att svara
#53316 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

seeb skrev:
så hackar dem på dig som de där snor ungarna som man gick me på dagis som växte upp och blev lowlifes...

ok? Att du blev mobbad på dagis kan jag tyvärr inte rå för.. tyvärr, men jag kan hjälpa dig NU!
Har du själv fattat något av den här tråden??
Det jag gör här är att försvara mig mot dina påhopp..
sen vad du tycker om mig är ungefär lika intressant som..... äääääää....... som en valack är intresserad av ett sto...

Logga in för att svara
#53325 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

tjoonas, jag uppskattade din sista post. Det visade också lite humor som blir ända mer uppskattad.

det hela byggde på ett missförstånd. bara för att jag stör mig ibland på vissa svenska kärakteristiker, så betyder det inte att jag inte gillar svenskar över lag. Min uttbrott kom utav ett gnäll ifrån alla medlemmer i ett annat tråd och jag klagade i den här för att visa deras hykleri helt enkelt. Jag ber också om ursäkt och om du inte godtar den så kan DU DRA! hahah

willy, you pretty much understood me right, rudeness in queues, bars, traffic so on.
I still say hi to anyone who actively searches eye contact with me and when i do the person usually looks back at me as if I farted in an elevator.

as for rosy posy, i just meant i find it hypocritical that everyone expects it to be so polite (rosy posy) in here all the time when in every day life, i find people rather rude. The second I meet a swede and interact, everything changes and i really do like the people i meet here. but if I am in a public place, I always get surprised at how people can act, despite my 5 years here!

As for how swedes surf, I wouldn't criticize that at all, i am impressed by the way they surf for the conditions, shit there are quite a few that are way better than me despite me surfing most of my life.

And shithouse rudeness, you understood that correctly.hahaa

AND SEEB, time to pipe down now little buddy before I pull your pants down and spank you

Logga in för att svara
#53328 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

sverre skrev:
seeb skrev:
så hackar dem på dig som de där snor ungarna som man gick me på dagis som växte upp och blev lowlifes...

ok? Att du blev mobbad på dagis kan jag tyvärr inte rå för.. tyvärr, men jag kan hjälpa dig NU!
Har du själv fattat något av den här tråden??
Det jag gör här är att försvara mig mot dina påhopp..
sen vad du tycker om mig är ungefär lika intressant som..... äääääää....... som en valack är intresserad av ett sto...

Sverre, erkänn nu att du är lite intresserad. Du vet, det händer att en valack inte vet om att den har bliivt just valack och därför fortfarande gillar ston...

Hade Seeb stått där med sin metaforiska förföriska stoblick tror jag att du ganska snabbt hade hoppat på.

Måste ju ändå säga att jag förstår dig, man vill ju inte bli hackad på av någon som inte kan skilja på de och dem

Logga in för att svara
#53333 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Blev förbannad som fan när swingkid bestämde sig för att lämna detta forum. Jag känner inte honom, har aldrig träffat människan, men jag känner för honom. Han har hittat en plats i solen vid en våg och träffat en trevlig söt tjej som vill surfa. Han är ung och lever sin dröm. Det är ungefär nu den sk svenska avundsjukan ska knocka mig och börja trasha killen. Men istället blir jag peppad som fan utav swingkids inlägg, skulle inte jag vilja ha detta liv, sååå in i helvete. Swingkid hjälper andra svenska surfare just nu, att göra de alla vill, surfa! Det är ren och skär jävla avundsjuka och inget annat!!!

Har fått så jävla bra hjälp av diverse butiker runt om i landet. O´hana som skickade mig flertalet dräkter så att jag kunde testa ut den exakta storleken, Andreas på O´hana hade stort tålamod. När jag kom hem från en surftrip på några månader i CR, hittade jag ett par bordshorts som hette yellowjack. Balla shorts som fan, men så får man inte skriva. Jag kände inte killarna bakom märket, men svenska bordshorts, ballt. Smygreklam, jag förstår att Redax vill få tillbaka stålar för det jobb han gör. Men att ge lite positiv feedback, skriva om butiker som hjälper, och schyssta prylar bidrar tycker jag. Detta verkar vara ok om bolaget är utländskt, men inte om det är en svensk klagokille. Tips om butiker och prylar är enligt min uppfattning ganska vanligt på forum. Men här blir man omedelbart tillplattad. Så man skiter i att posta så att man inte sabbar för butiksägaren. Avundsjuka igen, så in i helvete!

Det finns tyvärr mycket tråkiga och negativa saker som är förknippat med surfing utomlands, främst taskig attityd. Skulle vara mycket tråkigt om människor som bor och lever här importerar allt det negativa skiten hit, bara för att vara balla. Bättre är att importera det som är trevligt, och fylla i luckorna med en egen svensk surfkultur.

Upplevde inte Swingkid som en kille med klagokomplex.

Från en sårad svensk kille med klagokomplex...

Logga in för att svara
#53337 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Vill minnas att din "smygreklam" om shorts var ett av dina första inlägg. Det är då inte särskilt långt till att misstänka att du har intressen i butiken. Brukar aldrig vara några problem t ex när någon annan än Göran skriver positiva saker om backdoor.

Tycker också att det är synd att swingkid avviker och jag kan vara rätt trött på allt skit på formet. Tyvärr får man nog väga fördelarna med ett näst intill omodererat formum mot nackdelarna och personligen tycker jag att det är ganska högt i tak här och det gillar jag. Kan man inte ta skitsnacket som går och hellre vill se ett übermodererat forum ska man kanske se sig om efter något annat.

Dessutom ska man inte fästa särskilt stor vikt vid vad som sägs på forum.

Logga in för att svara
#53338 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

en gång till en missförståelse ifrån din sida.. jag känner swingkid, han och jag kommer bra överens, en riktigt stokad bra dude. Sverre skrev ett retsam pek till honom och sedan brack hela helvete loss med person angrepp osv. Redax t.o.m blev anklagat för en massa skit.Jag tycker fakstist att swingen var alldelles för överkänsligt och han hade själv kastat mer skit and vad som var förtjänad.

MIn inlägg var riktad till alla dem som klagar orättvis på surfsverige för att det inte pratas tillräckligt med surf eller som klagar på sverre. Det är en små promille av inlägg som är ej surfrelaterad så det helt enkelt stämmer inte. Dessutom kommer sverre med tips osv då och då som är faktist rätt givande för surfare. Jag skrev så om svenskar för jag tycker det är otroligt att dra hela 2181 registrerade medllemmer över en kant för det några fåtall skriver. Och jag har helt rätt i det jag säger

Logga in för att svara
#53340 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Sharkboy, visst kan svenskar vara lite gnälliga emellanåt. Gnälligheten insups med modersmjölken och ska man bli en grinig gubbe när man går i pension så gäller det att börja öva i tid. Det är samhället som formar oss sådana.

Precis som man sällan stöter på en amerikan som har fel

Logga in för att svara
#53343 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Stoney skrev:
Sharkboy, visst kan svenskar vara lite gnälliga emellanåt. Gnälligheten insups med modersmjölken och ska man bli en grinig gubbe när man går i pension så gäller det att börja öva i tid. Det är samhället som formar oss sådana.

Precis som man sällan stöter på en amerikan som har fel

damnit
i knew i would write and be misunderstood if i wrote in swedish, that's it back to english

Logga in för att svara
#53346 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jag tror snarare att missförstånden uppkom i avsnittet med shithouse rudeness, jag tror att du måste utveckla vad du menar med det. Ditt senaste inlägg var mycket tydligt och det var egentligen inte det jag svarade på. Jag ville bara säga att olika uppväxter och samhälle formar dess individer aningens olika och det får man nog till stor del bara leva med.

Självklart finns det undantag överallt och jag känner inte dig tillräckligt bra för att placera in dig i min uppfattning av amerikansterotypen.

Logga in för att svara
#53348 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

My mistake and good point!

Logga in för att svara
#53349 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

jo jag förstår det, and jag håller med det du säger, jag trodde bara det var en response till det sista jag skrev. Jag kunde inte hitta bättre ord på svenska för att förklara mig där

Logga in för att svara
#53351 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

that last one was too Stoney haha

feels like the air is starting to blow out of the bubble.

one main reason why is because Gazzer finally got banned. I think I'll go celebrate with a beer now. Skål to tjoonas and Stoney! Har en go kväll!

Logga in för att svara
#53388 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

louie
graphgraph

Sharkboat:evil:

Logga in för att svara
#53458 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

seeb skrev:
e ni dumma lr? haha

You make me sick dude ! !

Logga in för att svara
#53471 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

tjoonas skrev:
Det är ren och skär jävla avundsjuka och inget annat!!!

. Avundsjuka igen, så in i helvete!

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=df0fd717e8158fd7218dd8cc85e3174d

Logga in för att svara
#53480 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Oj oj oj vilken strid det var här inne då. Att det alltid ska bli missförstånd när folk skriver ner sina tankar och åsikter om andra.

När det gäller det här med den svenska gnälligheten så måste jag säga att den är enligt mig inte ett svenskt påfund, den finns nog i de flesta länder på vår jord, iaf de som jag besökt och bland många av de människor jag mött. Vi svenskar är precis lika gnälliga som resten av välden. Att vi tror och tycker att vi är extra gnälliga fattar jag inte. Varför skulle det vara en bonus att vara gnälligare än andra. Vi kanske bara är dumma?

När det gäller hur svenska bemöter okända personer så kan jag inte göra annat än att hålla med SharkBoy. Hälsar man på en person som möter ens blick på stan så vet de inte vad de ska göra. Dock har jag märkt att yngre svenskar (yngre än 30) framförallt i de lite större städerna börjar bli mer och mer öppna.
Jag tror snarare att det finns nått som borde heta "den svenska rädslan för andra människor under den mörka tiden på året" för på sommaren är ju alla så glada o utåt o sygga sånt.

Fan vad jag saknar stranden o alla bikinibrudar nu

Logga in för att svara
#53487 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jaha, över 30, bara för att du råkar vara 29 då eller? Jävla sätt att bara dra alla över 30 över ett bräde. Tro fan inte att jag tänker bevisa att du har fel genom att hälsa på dig om jag skulle få syn på dig...inte ens om så solhelvetet skulle lysa och det var varmt...så det så.

Bäst jag sätter dit en sån, snorungar under 30 fattar ju inte ironi.

Logga in för att svara
#53531 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

jag menade inget illa men läste samtliga trådar och tro inte att det fanns en liten småsur fras på varje
nåja, inte så konstigt i denna tid, det är tomt på kontot, surfkondisen suger, det är mörkt som i en jävla säck och det finns inget att se fram emot förutom sportlovet när barnen förutsätts bli bjudan på en skidsemester..

Logga in för att svara
#53539 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

GOAT BOAT

Logga in för att svara
#53562 Svar: RIP SHARKBOY 15 år, 8 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Det började med att kanadickerna kallade Tre kronor för "Chickens"...för att vi skulle vara fega och för de gula tröjorna..

Det har stört hela min barndom...

Detta kanske har utvecklat någon sorts psykisk störning hos mig...

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!