Hej vänner.
Jag har nu bestämt mig för att köpa en ny bräda då jag var tvungen att sälja min trogna webber i bali i fjol, och därför varit utan en skön sverigebräda ett bra tag.
Jag surfade på min gamla 7.6 minimal ett under sommaren, sedan köpte jag en 6.6 shortboard som jag använde på island vilket funkade riktigt bra, den funkar dock mindre bra här i sverige eftersom den är väldigt långsmal och jag har svårt att fånga vågor med den om det inte är OH vilket kanske inte händer så ofta, och när det väl gör det måste man ju vara ledig också :o
Därför tänkte jag köpa en bräda som är lite mer allsidig än 6.6:an som funkar bra utomlands men även i sverige.
7.6:an har jag problemet med att jag fastnar på insidan så fort det är lite stökigt eftersom den är allt för stor för att duckdiva med och jag har inte riktigt förstått det är eskimårullet. jag har alltså ingen bräda som funkar bra i halvgubbe, vilket det oftast är när det är värt att dra iväg, är det sämre förhållande har jag ju alltid min minimal.
Jag kommer dessutom inte att göra någon utlandsresa förän i höst förutom en vecka i Marocko i mars, så det blir mest sverigesurf.
Jag har kollat in
www.southpointepoxy.com/index.php?cccpage=downing63 vilket jag tycker verkar vara en riktigt trevlig bräda, vad tror ni om den?
Jag är 176 och väger 70kg
hiphopyoyo