Facebook data

1
Bräd-dilemma
#50371 Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Ska till fuerte 3,5 veckor över jul. I och med det har jag ett rätt angenämnt problem. Jag har 3 brädor, som skulle vara aktuella, kan bara ta med två. Brädorna är:
1 7S superfish, 6,0
2 En shortboard, 6,4 18 3/4, 2. 3/8
3 Annan shortboard 6.6, 19 2. 3/8

Jag väger 87 kg numera, lite mer än vanligt. Svårt att veta vilka brädor jag ska ta för att ha så kul som möjligt. Den stora shortboarden är inte lika kul som den lilla, men lättare att fånga vågor med. Fishen och 6.4:an kankske?
Hur är vågorna på fuerte? Är det bra klös i dem ?

Logga in för att svara
#50374 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Hur lång e du?
Vad e det för shape på dina shortboards (rocker etc)?

Logga in för att svara
#50377 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

jag är 1.82. Ganska mycket rocker på båda shortboards. Rounded square på 6.4 och swallow på 6.6
Båda är shapade av Sam Egon.

Logga in för att svara
#50379 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

6'4":an och fisken skulle jag tagit om jag var du. 6'4":an borde funka bra upp till lite över huvet +/- beroende på din nivå skulle jag tro. sen vet jag inget om swellet där såhär års, men skulle inte tro att det ofta blir så pass stort att du behöver en 6'6".

Logga in för att svara
#50383 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kanarieöarna är just nu i högsäsong för stora vintersvall. Hur stort har du surfat innan och hur stora vågor är du intresserad av är väl det du skall fråga dig. Vilken typ av vågor klarar du av? osv osv

Logga in för att svara
#50384 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Fishen å 6'6an så är du ju covered!!!! Inget å fundera på....

Logga in för att svara
#50385 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Hejsan.. Jag har bott från o till på Fuerte sista 9åren och kan rekomendera 6'6an om du e villig att dra ut på riktigt tunga bryt.. Annars så fungerar fishen i vågor upp till dubbelgubbe.....
Slå en pling...
www.stokesurfhouse.blogspot.com

Logga in för att svara
#50387 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Inga problem detta.

Vänta på prognosen, dagarna innan du åker så ser du ungefärligt vad du kommer att få smaka. Kommer det att bli bra med swell så lämna fishen. Bra att surfa shortboard när du är utomlands eftersom du förmodligen alltid/ofta kör fish här hemma. Lätt att fastna i att alltid köra fish och glömma bort lillbrädan...

Logga in för att svara
#50389 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 7

JohanB
graphgraph

Ingen dålig prognos om den ska täcka 3,5 veckor!

Har du kört superfishen i stort swell? Jag har en själv och körde ganska saftigt oahu northshore i vintras och blev positivt överraskad över hur den lilla tjockisen betedde sig. Förvånansvärt stabil, men lite annorlunda upplevelse.

Mitt tips är att iallafall inte lämna fishen hemma, ta med den och den skönaste av shortboardarna och testa åtminstone fishen nån gång om det blir stort.

Logga in för att svara
#50390 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Jo, jag körde fisken i norge i somras, då var det väl dubbelgubbe någon gång i ervika. Tyckte att det gick hyfsat. Man får passa sig för att ta av för rakt om det blir brant bara...
Det går att köra rätt stort med 6.4:an. Får kanske bli den och fishen. Mest orolig för att jag inte orkar paddla 6.4:an, då kan det kanske vara bra att köra några dagar på fishen först.

Logga in för att svara
#50403 Svar: Bräd-dilemma 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

take the 6'4" as your priority board and if you can take the fish with you, but prioritize the 6'4" you'd be surprised how easy it is to paddle when you don't have the fat wetsuit choppy surface conditions and the wave as a nice even push and pocket.

peace

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!