|
#49697 |
Surfing i lilla sportspegeln. 15 år, 10 månader sen |
Stoke: 1 |
Maks
|
Jens Holmer undervisar våra unga kamrater grunderna i surfing.
svt.se/svt/play/video.jsp?a=1331916
Kul att vågsurfingen introduceras till de lite yngre i landet. Hade man kommit på att börja surfa tidigt i livet. Hur glad hade man inte vart idag då?
|
|
|
|
|
#49699 |
Svar: Surfing i lilla sportspegeln. 15 år, 10 månader sen |
Stoke: 29 |
Esta
|
Och knattarna ställer sig upp på en gång!
Får mig att minnas när jag hade 'surfskola' med kusinbarn i Frankrike... Den yngste stod upp direkt och cruisade genom alla badande tills brädan körde upp på sanden! Hans första åk blev 50-60 m! Fattar inte hur han kunde undvika att köra in i nån...
|
|
|
|
|
#49704 |
Stoke: 11 |
|
häftigt!
minns mitt första åk i toscana i italien när jag var 7 bast! haha det var en riktig upplevelse och det fastnade direkt!
surfing är livet!
|
|
|
|
|
#49705 |
Stoke: -1 |
ådén
|
att börja som 14-åring var väl int fy skam det heller?
tänk att ha päron som pröjsar en vistelse i costa rica!??????
|
|
|
|
|
#49717 |
Stoke: 4 |
Hasse
|
Neeeeeeeejjjjjjjj inte på SVT..... Tänk alla som skall börja surfa nu............ Inge bra. Tänk så "crowded" Sverige blir nu.... Iiiiiiiiiiiiiilllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Vem lät de göra ett inslag om surfing? Stackars alla surfare då som kommer få se massa nya surfar. Nej förbjud detta i Sverige om du inte har surfat sedan minst -96!!!!!!
//Hasse
Obs: IRONI!!!!!
|
|
|
|
|
#49738 |
ådén
|
det hemska är att det ligger något i det du säger! fatta massa 13 åringar med attityd i vattnet?!?
själv har man bara internet-stake och knäckar i brallan om någon local stirrar argt på mig!
|
|
|
|
|
#49740 |
Stoke: 5 |
|
Lite kul när han förklarar nosen och tailen, railsen och sedan anger att den bästa platsen att ligga och paddla på brädan kallas "sweetspot"!?
Man måste ha sina termer rätt innan man lär ut saker och ting. Inte undra på att vi har en del kufar i lineup. De kanske har gått samma kurs?
|
|
|
|
|
#49750 |
|
helt plötsligt kan jag inte klippa in citat på det jag ska svara på, men vafan, jag har lite, lite resfeber inför december i Ecuador (volunsurf.org)
Ådén, jag är ett sånt päron som betalar resa till Costa Rica för ungarna. Och det enda dom tycker är att det är pinsamt att dom nu är på Lilla Sportspegelen på surfskola. "Jamen det är ju bara för småbarn". Mina snorjärsar är 14 och 15 och inte så där döheta på surfing. Kan ju bero på att dom tvingats till surf av mig och så vill man ju inte hålla på med nåt så mossigt som farsan.
Märkligt.
|
|
|
|
|
#49753 |
Stoke: 29 |
Esta
|
KinkyFriedmann skrev:
helt plötsligt kan jag inte klippa in citat på det jag ska svara på, men vafan, jag har lite, lite resfeber inför december i Ecuador (volunsurf.org)
Ådén, jag är ett sånt päron som betalar resa till Costa Rica för ungarna. Och det enda dom tycker är att det är pinsamt att dom nu är på Lilla Sportspegelen på surfskola. "Jamen det är ju bara för småbarn". Mina snorjärsar är 14 och 15 och inte så där döheta på surfing. Kan ju bero på att dom tvingats till surf av mig och så vill man ju inte hålla på med nåt så mossigt som farsan.
Märkligt.
Samma problem här. Min 16-åriga dotter e totalt ointresserad och min grabb har balansproblem. Så mina surfgener kommer inte gå in arv.
Men jag har iaf lyckats smitta 2 av mina halvbröder + ett gäng yngre släktingar i Frankrike.
|
|
|
|
|
#49757 |
ådén
|
jag kan mer än gärna sätta upp lite affischer i ett rum i era hus och lyssna på hög musik och vara ett adoptivbarn om ni skickar mig till costa rica!
skull g vadsom helst för föräldrar som faktiskt stödde mig i det jag ville göra, förvisso skjutsar de mig mellan varven vilket uppskattas men inte en chans i helvetet att de sponsrar en resa, bräda eller dräkt:blink:
|
|
|
|
|
#49758 |
Stoke: 9 |
perry
|
ådén skrev:
jag kan mer än gärna sätta upp lite affischer i ett rum i era hus och lyssna på hög musik och vara ett adoptivbarn om ni skickar mig till costa rica!
skull g vadsom helst för föräldrar som faktiskt stödde mig i det jag ville göra, förvisso skjutsar de mig mellan varven vilket uppskattas men inte en chans i helvetet att de sponsrar en resa, bräda eller dräkt:blink:
Ådén, the fruit of your own labor tastes so much better!
/Pär, stod på bräda första gången som 22-åring
|
|
|
|
|
#49808 |
|
Esta skrev:
KinkyFriedmann skrev:
Märkligt.
Samma problem här. Min 16-åriga dotter e totalt ointresserad och min grabb har balansproblem. Så mina surfgener kommer inte gå in arv.
Men jag har iaf lyckats smitta 2 av mina halvbröder + ett gäng yngre släktingar i Frankrike.
Ja, trist.
Men det är väl upproret man måste göra mot föräldrarna. Mina ungar kommer förmodligen till slut koncentrera sig på att samla frimärken, meka bilar och slå sig på pudelavel eller nåt (eftersom jag hatar husdjur).
Men vad gör det. Här sitter jag i Amsterdam och väntar på min flight till Ecuador. Åker solo. Billigare än att ta med ungarna i alla fall.
|
|
|
|
|
#49809 |
|
ådén skrev:
Kan bara lägga till att mina päron fortfarande undrar om det blåst bra när jag varit ute på Torö. Jag förklarar då att det är vågorna jag är ute efter (har inte vindsurfat sen 1985). Och sen föreslår dom att jag borde ha torrdräkt, så skulle jag frysa mindre.
Hå hå ja ja. Föräldrar och barn... aldrig mötas de tu.
|
|
|
|
|
#50073 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|