Efter att ha suttit på chatten en tid och tjötat med Viktor M tillsammans med "GudFadern" och Jocke om hur han ska göra lite revolt så kom jag på den briljanta idén att starta en tråd istället.
Här kan vi lägga upp tips och filmer hur man gör det på ett effektivt sätt. Kanske inte dom bästa men ändå.
Givetvis ska detta tas med en nypa salt och humor.
jocke skrev: Hm,,, Jag kommer inte på nåt nu, då vi "tjötat"om allt på chatten,,, Näh, joo. Nu kom jag på nått,,, Gå in på youtube sök på Fjortis. Kolla in filmerna,,, Sen så härmar du fjortisarna på youtube,,, Och jag garanterar att du får din vilja fram.
Kära fjortis surfare,, Studera denna video och lär av den,,, det finns en massa nyttiga råd på denna. Ps, dom har texta låten, om det är så att ni har svårt att koncentrera er,
StussY skrev:
[quote]jocke skrev: sverre skrev: jocke skrev: Hm,,, Jag kommer inte på nåt nu, då vi "tjötat"om allt på chatten,,,
Fly från hemmet med nån mycket äldre snubbe från norr som håller på med bilar och surfing i hans buss!!!!
Hahaahah, den va bra,,,Och sen lämna en led tråd,,, Filmen In to the Wild + en Norsk flagga. Så att inte påronen åker till Alaska,, Heheeheh Hehehehehe undra om påronen fattar fast man står och viftar med en Norsk flagga, och har dratt på sig en lusekofte med ryggsäck,,,Heheheh
Det måste vara lite mer bestående tycker jag.
Gärna en tatuering, typ "Jag älskar Jörgen" (klassens värsting) i svanken, övre delen av bröstkorgen eller på höften.
Själv säger jag GO ANTS! Det sociala trycket är sjukt hårt på att folk ska rätta sig i ledet och hålla käften. Vi har många tonårsrevolter att tacka för mycket. Kolla 60 och 70 talets sådana, tackar för en friare syn på sexualitet och ett större utrymme att få vara den man vill. Att revolten skulle höra tonåren till är bara en myt och handlar i mångt och mycket om social kontroll. "FOGA EDER!" Förutom tonåringar så finns det ju också hysteriska kvinnor som håller på och revolterar, vilket ofog eh? Eller så handlar det om att vissa individer ser orättvisor och inte håller käften. Tonåringar har oftast inte lärt sig den sociala vinning (utanför subgruppen) man får genom att anpassa sig efter normer och konventioner (det blir ju lugn och ro och man blir omtyckt av den stora massan). Sen så måste det ju finnas sans och balans givetvis. Folk som trotsar 24/7 bara för att blir ju jävligt jobbiga (och lite intressanta ifs). Vi måste ju trots allt hålla sams och då kan ju inte varenda jävel försöka gå sin egen väg. Kompromisser osv... Nej fy fan vad jag babblar, måste fastnat i tonåren eller nåt:P