Facebook data

1
Hoddevik
#38270 Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Tjena nu är det dags för Surfari till Hoddevik men har lite frågor

Camping? finns det nån camping eller är det free for all att campa?

Finns det nån affär alternativt vattenhål?

hur långt är det till Ervik från Hoddevik?

Vägrar bo på Strandro med dom rövarpriserna. Men kan man pröjsa för att få typ duscha o sånt där?

Hur lång tid tar det att köra från sthlm? Vilken rutt är att föredra för min del känns det som att så lite körning som möjligt i Norge är att föredra.

Tack på förhand

NERD CREW

Logga in för att svara
#38275 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Tyreso_soulsurfer skrev:
Tjena nu är det dags för Surfari till Hoddevik men har lite frågor

Camping? finns det nån camping eller är det free for all att campa?

Finns det nån affär alternativt vattenhål?

hur långt är det till Ervik från Hoddevik?

Vägrar bo på Strandro med dom rövarpriserna. Men kan man pröjsa för att få typ duscha o sånt där?

Hur lång tid tar det att köra från sthlm? Vilken rutt är att föredra för min del känns det som att så lite körning som möjligt i Norge är att föredra.

Tack på förhand

NERD CREW

Tror att man campa gratis men om man betala där det måste vara jätte billigt:

Finns en enkel affär genom en gammal gubbe som köper in grejer sedan sälja de till oss..annars finns det en affär på väg till ervika..ingen krog men man kan supa med grabbarna där istället..eld på stranden öl...gott

10 min bilresa mellan hodde och ervika

Man kan pröjsa för dusch...en tips är att det kosta skit mycket för alkohol i norge..köper nåra 'bag in box' eller lite whiskey osv och byter de med torkild mot dushar!!!! smart vad!!!??

kan inte säga hur långt eller vilken är bästa riktning för dig från stockholm..låna en gps från någon och programera in ..då ser du hur långt och bäste väg..peace..

Logga in för att svara
#38276 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Hahahahahahahha, FAAAAAN vad sweet! Då blir det det första officiella surf-off mellan B O S och nördarna!

Logga in för att svara
#38277 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

BOS is going to kick some asses out there NERD asses HA HA HA HA HA HA !!!!

Logga in för att svara
#38279 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

BOS förstärker även med mig och Miche den 28:e!

Logga in för att svara
#38280 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

adamski skrev:
BOS förstärker även med mig och Miche den 28:e!

Om prognosen ger hopp...

Logga in för att svara
#38284 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

campingen på bondens mark i Hoddevik kostar, eftersom han tillhandahåller vatten, skräptunnor och utedass. Minns inte vad det kostar men typ 20/natt och tält och lite mer för campervan.

Jag håller inte med Ratman att det tar 10min till Ervika från Hoddevik, snarare 25min, men jag kanske minns fel.

Vad skall du med dusch till? Köp en tvål som löddrar i saltvatten om du nu måste tvätta dig, var där lördag till torsdag '05 utan att duscha, funkade hur bra som helst.

Kör över Trollstigen åt något håll, om det är fint väder, väldigt vacker väg, fast den över Stryn är inte dum heller.

Logga in för att svara
#38285 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

sverre skrev:
BOS is going to kick some asses out there NERD asses HA HA HA HA HA HA !!!!

you're one sad, sad story dude you're joke and so is bos - we will be there to surf and chill - that's it .

Logga in för att svara
#38286 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

The coolest part for us Dylan fans will be riding on Highway 61 (one of the last roads before the turn off to Stadlandet ..)

Here's a route plan - any comments suggestions are welcome (need I add, posative, constructive ones that is - yes I do need to mention that ...... )

Uppsala > Borlänge > Vansbro > Malung > Trysil > Elverum > Hamar > Ringsaker > Left Turn at Otta to Highway 15 and then Stryn. Follow combo road 15/60 to the 15 Then right onto Highway 61 to Tue then left onto the 620. After Kjöde turn right at the white house where we almost fell off the highway on the Nord Trip - up that side of the mountain, down the other side to Hoddevik ...

Logga in för att svara
#38287 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

Karolina
graphgraph

Jag ska också till Norge, närmare bestämt om cirka en vecka. Med avresa från Stockholm, är Hoddevik att rekommendera framför Stavanger? (med avseende på resväg, swell, bryt..etc)?

Logga in för att svara
#38288 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Karolina: Ja, så här års, definitivt! (om man bortser från att halva surfsverige verkar ha migrerat dit då).

Logga in för att svara
#38290 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Daniel skrev:
campingen på bondens mark i Hoddevik kostar, eftersom han tillhandahåller vatten, skräptunnor och utedass. Minns inte vad det kostar men typ 20/natt och tält och lite mer för campervan.

Jag håller inte med Ratman att det tar 10min till Ervika från Hoddevik, snarare 25min, men jag kanske minns fel.

Vad skall du med dusch till? Köp en tvål som löddrar i saltvatten om du nu måste tvätta dig, var där lördag till torsdag '05 utan att duscha, funkade hur bra som helst.

Kör över Trollstigen åt något håll, om det är fint väder, väldigt vacker väg, fast den över Stryn är inte dum heller.

Depends on how dast you drive daniel!!

Logga in för att svara
#38295 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Daniel skrev:

.

Åhhhhhhh !!

Logga in för att svara
#38355 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

hehehe, kommer ändå bli sjuuuuukt kul att träffa nerd crew! Mitt knä är ju paj, så eventuell popup-lag får skyllas på det. Fan vad kul att Gaz o Rat får träffas live!

Nerd crew står för örterna så klart?!

Logga in för att svara
#38367 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

De är ganska exakt 3 mil mellan hoddevik och ervik. bonden tar 50 kr per tält och natt. (Sjukt billigt) Duscha kan du göra under kranen på campingen, typ 14 gradigt vatten, men är man hård så är man. Annars kan man pröjsa typ 40 pix för en dusch.

Mat: Bunnpris i leikanger stänger 20, jokern i ervik 17, men stöd gärna Otto i hoddevik han är cool.

Strandrro har inrett ett mysigt båthus som fungerar som pub ibland när de är öppet. Inget alkohol tillstånd så man får ta med eget. annars funkar en eld på stranden/campingen bra.

Var beredd på hårt väder, när vi var där i veckan tror jag alla tält på campingen blåste sönder.

Ev drar jag ut igen snart. Prognosen ser ju galet bra ut från den 23-25e. Fick Riktigt bra surf i veckan.

Peace! /Qanik

Logga in för att svara
#38373 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Hur kallt är det i vattnet då? Klarar man sig med 3/2a?

Logga in för att svara
#38375 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

13-14 enl. magicseaweed. jag skulle nog ta minst en 4.3a, men är man varm, och har en bra 3.2a så funkar de kanske. De flesta kör med skor och många med handskar också.

Logga in för att svara
#38428 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

lars skrev:
Hur kallt är det i vattnet då? Klarar man sig med 3/2a?

Hej Lars

Du klarar dig säkert med en 3/2. När vi var uppe sist så körde vi i bara boardies eller 3/2 om vi var i länge.
Det har varit ovanligt varmt i vattnet där uppe den senaste tiden. Ha det så kul alla ni som ska upp, vi åker upp den 7 Augusti.

ha det gott

Peter
----------------
www.nordicsurftravel.com

Logga in för att svara
#38438 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

Rusty
graphgraph

Det går fin fint att campa vid Hoddeviken. Finns ute dass att låna. Tror man pyntar 25 kronor till en gubbe för att sova där. Dusch finns i surf huset. Även säng plats om man vill betala dyrt.

Logga in för att svara
#38453 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

RATMAN och Johan rippar skiten ur vågor på Hoddevik .......

Logga in för att svara
#38465 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

I tried to find a shot of Nerd Crew ripping it up, and the only one I could find was this one:

Logga in för att svara
#38467 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

that is a basically your problem dude - you suck and haven't a clue.

Logga in för att svara
#38472 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

And you are ripping up the glue...

Logga in för att svara
#38480 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Hur plockar Ervik upp jämfört med Hoddevik? för nu ser ju prognosen inte så lysande ut om man säger så . Vore fint som fan om det är platt i Hoddevik att kunna surfa Ervik.
Så någon som har bra koll på läget får gärna förklara hur det ligger till.

NERD CREW

Logga in för att svara
#38491 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

Aapo
graphgraph

Om det är platt i Hoddevik, kör till Ervik. Plockar upp lite bättre. Men plockar också upp vind bättre... och ja camping i Hoddevik kostar 50 nok / tält / bobil. Om man kan köra från Hoddevik till Ervik i 10 minuter så har du en fint karriär som rallyförare framför dig!

Bra surf förra veckan, när det var stark kuling hade vi offshore, onshore, sideshore & vindstilla varje 15 minuter

Logga in för att svara
#38566 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

prognosen ser verkligen kass ut för hoddevik kommande vecka tyvärr

va tror ni kommer Ervik kunna erbjuda lite sommar surf?

Logga in för att svara
#38603 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

som prognosen ser ut just nu: Nej
Åkte från ervik i morse, var just så pass surfbart, mera badbart med bräda. Fick två dar med riktigt roliga vågor ons tors.

Logga in för att svara
#38613 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Gazzer skrev:
RATMAN och Johan rippar skiten ur vågor på Hoddevik .......

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

FAN GAZ?!?! Inte kan du skicka in bilder på dig själv och utge dig för att vara mig o ratman?

Bilder kommer inom en snar framtid på bloggen. Vi hade en supersmooth vecka! Qanik, vi har nån bild av dig som mannen med stjärnkikarlinsen tog.

Logga in för att svara
#38619 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

ha ha ha! Jo, det verkar som om ni hade en jävligt fint vecka! Gratis!!!

Logga in för att svara
#38627 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Gött, vore skoj å se. Tar gärna emot dom på mail också. De var faan ett helvete till objektiv han hade, kunde säkert ha fotat ens fenpluggar från stranden medans man surfade

Hoppas ni fick en fortsatt bra vecka trotts brist på fortsatt svell, fint väder lär ni ju haft iaf.

Peace!

Logga in för att svara
#38680 Svar: Hoddevik 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer skrev:
ha ha ha! Jo, det verkar som om ni hade en jävligt fint vecka! Gratis!!!

Nä, lite kostade det nog...

även om det mesta av kalaset bekostades av beskyddarpengar..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!