Facebook data

1
surfa mellan oxelösund och västervik
#37194 surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Adam
Inlägg: 8
graphgraph
offline

hej! någon som vet om man kan surfa någon stans typ mellan oxelösund och västervik?
 
Logga in för att svara
#37196 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 10 månader sen Stoke: 4

Jimbob
Inlägg: 385
graphgraph
offline

Search & Destroy

Har kollat en del och det finns några slabbar i ytterskärgården som håller upp små sucky vågor. Det stora fyndet väntar där ute. Hör av mig efter att fågelskyddet upphört framåt hösten. Det ser lovande ut på en långgrund slabb utanför Missjöarkipelagen för den som orkar lasta båten/kajaken/pontonCessnan etc. Har flugit över sträckan några gånger på jakt efter J-Bay men inget än. Dels på grund av att det är jävligt att flyga småplan i kuling + att det är svårtillgängligt (båt) när väl linjer funnits. Men som sagt, inget J-bay än.
 
Logga in för att svara
#37232 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 10 månader sen Stoke: 1

PistolPete
Inlägg: 79
graphgraph
offline

Jag som inte har tillgång till flyg och knappt bil heller har ju med västervik som utgångspunkt tagit fram min gamla cykel och letat vågor i sjuka östliga vindar och har väl hittat ett ställe inte allt för långt från västervik som har halvkassa men ändå surfbara vågor, kolla mitt galleri där ligger några men bästa dagen var jag ju i vattnet dock. Men annars har jag lite ställen jag ska kolla upp när det börjar bli höst igen och man förhoppningsvis får stjäla någons bil.
 
Logga in för att svara
#37237 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Aldo
Inlägg: 8
graphgraph
offline

Häpp häpp!
Jag har bara spanat på karta några eventuella platser, som jag tänkte reka till hösten, kanske nu i sommar om det blåser till rejält. Det är runt Oxelösund å ner mot Valdemarsvik. Det kan ju va skit, men ingen båt, flyg eller kajak behövs.
See ya!
 
Logga in för att svara
#37240 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

det är så fantastisk att 2008 är det folk som leta ut och hitta nya ställen att surfa när nästan hela jordklotet är redan exploiterad...sök och vinna grabbar!!!!!
 
Logga in för att svara
#41206 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 7 månader sen Stoke: 2

columbus
Inlägg: 100
graphgraph
offline

sitter och kollar eniro efter surfställen på just denna sträcka. har letat massor under hela sommaren efter bryt att lära mig surfa på. Klart man kan lära sig surfa i sverige på sommaren, nu är jag redo för höststormar, och med en xcel 654 som för avlösa "kistan"(julas dräkt för typ 300) på väg ska det bli en sjukt bra vinter.
Jag har föresten hört om nån som surfat typ vid oxelösund, vet inte vart.men jag fick en typ 0,3 sec ride på femöre huvud i typ 5 m/s, bra stoke:laugh:
vad man än hittar så kommer det förmodligen vara ganska folkkänsligt:unsure:
 
Logga in för att svara
#41260 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

PistolPete
Inlägg: 79
graphgraph
offline

Låter ju härligt det där 0,3 sekunds riden låter ju inte helt fel, själv fick man helt ovöntat två riktigt fina dagar med surf här nere i västervik nu i augusti faktiskt. Så varje gång det är nordöstligt/östligt swell hör av er så ska vi se att det nog går och hitta surf, har 2 spots som funkar häromkring iaf...Jag väntar med spänning på nästa swell
 
Logga in för att svara
#41285 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Nilas
Inlägg: 15
graphgraph
offline

Jag tror nog att du stod iallafall en sekund eller? det fetaste med den sessionen var annars "ölandsdroppet". Med en 20 sekundmeters sydost kommer det nog funka.
see you on the lips.
 
Logga in för att svara
#41286 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Nilas
Inlägg: 15
graphgraph
offline

Jag tror nog att du stod iallafall en sekund eller? det fetaste med den sessionen var annars "ölandsdroppet". Med en 20 sekundmeters sydost kommer det nog funka.
see you on the lips.
 
Logga in för att svara
#57775 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

columbus
Inlägg: 100
graphgraph
offline

är det någon som funnit under vintern? har ju vart dåligt med ostvindar. jag ska padla ut till beten när vattnet är varmare. annars går det trögt med nya spots. det måste ju blåsa om man ska veta om det går eller ej:pinch:
 
Logga in för att svara
#57795 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

Soulshine
Inlägg: 262
graphgraph
offline

Surf på femöre!!!

Har stuga ute vid fyren. Har aldrig riktigt letat efter surf där dock, var var det nånstans???

Kan tänka mig att Beten skulle funka. Får muta farsan o ta ut båten o kolla.
 
Logga in för att svara
#57797 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

PistolPete
Inlägg: 79
graphgraph
offline

Jag var ute idag och fick ordentligt med surf helt sjuka vågor idag faktiskt! Hittade på köpet 3 nya spots när jag var ute och knallade med hunden också. Nära västervik funkar allt från N - SO vindar så har fått en hel del surf i vintermörkret. Men som sagt var idag var det sjukaste jag varit med om stort och rent dock var det svårt att ta sig ut! Så är någon i västervikskrokarna när det blåser så säg till!
 
Logga in för att svara
#57803 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 1 månad sen Stoke: 9

Jakob
Inlägg: 399
graphgraph
offline

Tjenare.

Jag jobbar tre dagar i veckan i Oskarshamn vilket inte är allt för långt bort. Nu när det blir sommmartid och lite ljusare kvällar så e jag sjukt sugen på att kolla hur surfet är här. Var ut och kikade idag men hade ingen bräda .... Jag har alltid bil när jag e här nere så om någon vill visa mig runt när det blåser får de gärna höra av sig....ska se till att plocka ner en bräda och dräkt så jag e redo när det blir vind nästa gång.
 
Logga in för att svara
#57821 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

PistolPete
Inlägg: 79
graphgraph
offline

Som sagt var jag tar mer än gärna sällskap då det är roligare med lite folk i line upen istället för hel tomt. Har dock inte spanat nått alls ner mot oskarshamn men runt västervik och norrut har jag bra koll så om du tar dig dit eller om vi scoutar lite söder ut också så kanske man kan hitta en riktig pärla
 
Logga in för att svara
#58209 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år sen Stoke: 2

columbus
Inlägg: 100
graphgraph
offline

Var ute i fredags utanför nyköping, Nakenhögern. det var för lågt vatten men jag padlade runt lite och försökte ta några slappa. har några ställen som jag ska kolla men det måste blåsa ca 15 ost under en dag eller mer, inte så vanligt:(
annars blir det v-vik kul att se sig om lite. är det nån som har bilder från denna sträcka?
min bild är från Nakenhögern denna dag funkar det. inte epic om det är nära:laugh:
 
Logga in för att svara
#58210 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år sen Stoke: 2

columbus
Inlägg: 100
graphgraph
offline

inte epic MEN det är nära ska det ju vara!
 
Logga in för att svara
#58211 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år sen Stoke: 1

PistolPete
Inlägg: 79
graphgraph
offline

Om du går in i mitt galleri så har du några bilder från det ena v-vik dvs västervik men antar att du menar valdemarsvik annars, har tyvär inga bilder därifrån men har ett par ställen som är grymma där
 
Logga in för att svara
#58221 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år sen Stoke: 7

above_the_law
Inlägg: 330
graphgraph
offline

PistolPete skrev:
Om du går in i mitt galleri så har du några bilder från det ena v-vik dvs västervik men antar att du menar valdemarsvik annars, har tyvär inga bilder därifrån men har ett par ställen som är grymma där
Lite spekulerande från en som flytt ostkusten för länge sedan p g a taskig surf, men har lite anor i V-vik:
- What about "Mamma Scan Vik" på "Limit-Island"? Har vindsurfat där och har för mig att där är några potentiella klipphällar som kanske kan funka?

Nu för tiden bor jag söder om Götet (ca 20 min från Åsa), MEN har jag Morsan, morbror Johnny Larsson, kusin Fredrik Green och mormor och morfar kvar i V-vik, så nästa gång jag besöker så blir det till att ta med brädorna och reka m a o:-)!

Kan man kanske slå dig en signal i så fall? Mobil?

Go on searching:-)!!!
 
Logga in för att svara
#58223 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år sen Stoke: 7

above_the_law
Inlägg: 330
graphgraph
offline

Soulshine skrev:
Surf på femöre!!!

Har stuga ute vid fyren. Har aldrig riktigt letat efter surf där dock, var var det nånstans???

Kan tänka mig att Beten skulle funka. Får muta farsan o ta ut båten o kolla.

Inlägg från fd Oxelösundare (nu "Åsa Local"):

Förstår att det inte är någon risk för crowd i lineup i mina gamla hemtrakter med tanke på hur öppet ni sprider era potentiella J-bays;-).
Hur som helst, tror jag mycket på yttre "B-10". Var där för lite sedan med svensexa och hade nästan glömt hur fint det var med sandstranden i lagunen. Måste kollas vid sväll!!! Dock risk för att det grundar upp alltför succesivt... För kite med vågis (eller wakestyle på det grunda) borde det ju dock vara klockrent, om man har båt.
En annan het potatis borde ju Hävringe vara att kolla upp. Arkö kanske? Har varit med om många brutala seglingar över Bråviken som ju är riktigt djup...Gäller att hitta rätt bottenform där det grundar upp bara, gärna där vågorna vrider runt en udde så bara måste det ju funka!
 
Logga in för att svara
#58230 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år sen Stoke: 1

PistolPete
Inlägg: 79
graphgraph
offline

Mamma scan vik är ju lite av mitt hemmabryt, det funkar alldeles utmärkt må jag säga fick se det större än någonsin förut förra veckan. Fredrik green är det den gamle hockeyspelande greenen måntro?
Men är du runt trakterna när det blåser allt ifrån nordanvind till sydost så hör av dig. Alltid trevligt om man är mer än 1 i line upen
 
Logga in för att svara
#58234 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år sen Stoke: 7

above_the_law
Inlägg: 330
graphgraph
offline

PistolPete skrev:
Mamma scan vik är ju lite av mitt hemmabryt, det funkar alldeles utmärkt må jag säga fick se det större än någonsin förut förra veckan. Fredrik green är det den gamle hockeyspelande greenen måntro?
Men är du runt trakterna när det blåser allt ifrån nordanvind till sydost så hör av dig. Alltid trevligt om man är mer än 1 i line upen

Visst är det "Grena" som tidigare lirat i VIK och nu varit tränare med framgång:-).
Kul! Får väl kontakta dig via surfsverige när det blir läge...
 
Logga in för att svara
#58403 Svar: surfa mellan oxelösund och västervik 15 år sen Stoke: 0

hannesl
Inlägg: 8
graphgraph
offline

Ni tror alltså på hävringe? shit, har släkt som har sommarställe där ute. Vore helt underbart om det var surfbart.

Är det en stark ostlig vind som gäller? jag antar att det inte blir något swell att tala om annars...

exakt hur ska det grunda upp för att bygga vågor? Har varit där ute en hel del, även i mindre storm men har aldrig lagt ögonen på någon vidare surfbar våg. Har inte letat iof.

Om det är någon som vill har skjuts ut i vår och sommar så kan jag möjligtvis hjälpa med det. bara maila mig så kan jag höra av mig om det pumpar och jag är på väg ut...
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!