Skön stroll down memory lane med NOFX! Även skönt att du jobbar med kassettdäck och inga nymodigheter som mp3 och CD!
Jobbar du någon form av vattentätt kassettdäck ute i surfet också?! Och hur är det issåfall? eller det är kansket mer nynnande inne i huvvet du menar...
Skulle jag någon gång surfa galet stort hade jag hellre valt någon lugnande psalm för att förbereda mig på dödsögonblicket
Det framgår att svenska surfare oftast bläddrar fram gamla godingar ur skivbacken än letar upp ny musik, o det är ju gott iofs men det finns så jävla mycket nytt eller nyare som svänger. Några exempel:
Battles- Helmetbatteristens nya rytmrökare. Band of Horses- vacker och larmig indiecountry. High on Fire- utvecklar Kyuss hårdaste stunder. Job for a Cowboy- hårt och snabbt, döds anno 08. Of Montreal,- typ glad psykadelika. Black Mountain- nytt rökigt sjuttiotal. Holy Fuck- rytmröj utan song. The Field- svensk asgrym minimal tecno. Burial- hypad, med all rätt, dystopisk hyperdub. Panda Bear- psykadeliskt och drömskt. Dungen, alltid Dungen, Sveriges grymmaste band! Fuck off om du tycker annat. Mm mm. Tipset: www.metacritic.com/music/
Jimbob skrev: Det framgår att svenska surfare oftast bläddrar fram gamla godingar ur skivbacken än letar upp ny musik, o det är ju gott iofs men det finns så jävla mycket nytt eller nyare som svänger. Några exempel:
Battles- Helmetbatteristens nya rytmrökare. Band of Horses- vacker och larmig indiecountry. High on Fire- utvecklar Kyuss hårdaste stunder. Job for a Cowboy- hårt och snabbt, döds anno 08. Of Montreal,- typ glad psykadelika. Black Mountain- nytt rökigt sjuttiotal. Holy Fuck- rytmröj utan song. The Field- svensk asgrym minimal tecno. Burial- hypad, med all rätt, dystopisk hyperdub. Panda Bear- psykadeliskt och drömskt. Dungen, alltid Dungen, Sveriges grymmaste band! Fuck off om du tycker annat. Mm mm. Tipset: www.metacritic.com/music/
Yeah!
Dungen är miket bra svensk musik! Men bäst vettefan!
dungen favorit
Janne LOFFE karlsson ÄR surf! Hansson & Karlsson, sveriges genom tiderna mest underskattade band. Den som inte tycker det borde ha en käftsmäll! Efterföljarna sagor & swing är också bra.
Annat bra svenskt är Magnus Tingsek, Fläsket brinner och Familjen.
Janne LOFFE karlsson ÄR surf! Hansson & Karlsson, sveriges genom tiderna mest underskattade band. Den som inte tycker det borde ha en käftsmäll! Efterföljarna sagor & swing är också bra.
Tummen upp! Lyssna in Trummor och Orgel, minst lika bra. Ebbot lirar en del med dom och då svänger det extra.
Tummen upp! Lyssna in Trummor och Orgel, minst lika bra. Ebbot lirar en del med dom och då svänger det extra.
För det första Ådén du kan fan inte komma dragandes med ett inlägg som var för fucking 4 veckor sen eller nått!
Det var otroligt jobbigt för mig att leta upp vad du syftade på!!!
Dessutom var det ju ironi så det stänkte om det!!!
ÄR du i trotsåldern eller!!? Du kommer med en attityd till Gudfadern som heter duga och har mage att be om medlemsskap i BOS !!!
Jag har haft dig som prospect ett tag men du har inte gjort något bra.. för BOS !
Härmed är det ett faktum att du ALDRIG kommer att bli en BOS!!!