Facebook data

1
Demonstration för Mölle 13 Mars!
#29498 Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Här diskuteras nyheten: Demonstration för Mölle 13 Mars!

Hjälp oss att sprida inbjudan till demonstrationen den 13 mars kl 17.00 i Höganäs för att rädda vågen i Mölle. Sprid detta till så många du kan. Ju fler desto bättre! Sätt upp den stan, lyktstolpar och elskåp. Använd din fantasi!

Ladda ner:
Bifogad fil:
molledemo.pdf
Storlek: 211337kB

Logga in för att svara
#29504 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 3

Svullo
graphgraph

Kanonbra!
Tack Redax och Zafer och alla andra inblandade!
Länge leve Möllevågen!

Logga in för att svara
#29506 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Ja fan va bra! Ni som har lite kontakter med skatefolk kan väl fråga om ni får hänga lite flyers i deras affärer(Malmö)?! Själv kör jag banditstyle o tjuvhänger där det ser ut o passa.

Logga in för att svara
#29508 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

En berättigad fråga:

Jag skulle ställa upp direkt om jag visste att skånesurfarna sedan kunde visa lite mer öppenhet. Jag menar - varför ska vi hjälpa er när vi sedan inte är välkomna dit?

Detta är ett utmärkt exempel på att vi i hela sverige har mer att vinna än förlora på att bete oss som en enda stor familj. Att köra den här "local"-grejen så hårt som gjorts funkar inte. Surfing är för liten sport (om man bara räknar lokalt) för att ekonomiska intressen ska bry sig. Antalet seglare, annat båtfolk och andra som föredrar lugnare vatten är i överväldigande majoritet. För att vi ska få våra röster hörda måste vi stå tillsammans. Så jag säger - mer grannsämja i lineupen och alla ställer upp direkt!

Logga in för att svara
#29512 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

kanske bra alex. men dra inte alla skånesurfare över en kant. alla är inte knäppa.dom flesta är nog snälla

Logga in för att svara
#29515 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Helt rätt Plåtis. Men det skulle vara roligt om några skånesurfare med den inställningen gjorde sina röster hör i dylika debatter. Annars känns det jäkligt konstigt.

Logga in för att svara
#29521 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Det här känns väldigt angeläget. Tyvärr tror jag att många i Stockholm inte har tid eller råd att åka ner för att demonstrera. Kanske en bussresa ? Ett alternativ kan vara att i samband med SSA årsmöte den 9 mars anordna ngn manifestation i Stockholm. Gärna något som hamnar i TV och annan media. Men vad skall vi hitta på ??? Kasta ägg på Skånska ambassaden, bränna Höganäs kommunflagga på Plattan. Har ni några bra uppslag ?

Logga in för att svara
#29524 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

krascha krukor och kaffemuggar

Logga in för att svara
#29525 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ha ha ha! Skitbra idé Cagge.

Man skulle kunna göra en dramatisering av det hela, spela an på vad som hände runt Israles ambassad på 70-t då flera dödades. Typ göra en pappvägg där det står just Skånes Ambassad och Höganäs konsulat och sedan spela upp värsta gisslandramat. Surfare som offrar sina liv för att få uppmärksamhet på vad som händer i Mölle. Allt på Plattan givetvis. Gissa om man skulle få publicitet... Men vi hiner nog inte få tillstånd så snabbt bara.

Logga in för att svara
#29539 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Jag måste passa på att understryka att vi kommer att hålla en fredlig demonstration i positiv anda. Vi har surfat i Mölle i snart 20 år och flera av oss planerar att surfa där i minst 20 år till. Även om inte alla i byn eller kommunen har förstått det så är surfarna en del av Mölle av idag och borde vara det även i framtiden.
Mölle skulle vara fattigare utan oss surfare. Detta är det budskap vi vill få fram.

Jag kommer att försöka komma upp till SSAs årsmöte och skulle gärna delta i en manifestation i Stockholm.

Logga in för att svara
#29547 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Bra Jonas!

Jag har på Zafer och Jonas begäran med mina knapphändiga webmediakunskaper skapat en Rädda Mölle blogg till föreningen Skånes Vågsurfare,
raddamolle.blogspot.com

Meningen är att ni skåningar (Skånes Vågsurfare) själva kan samla bilder från sköna sessions, events, nyheter och annat som hör till att berätta om Mölle vågen. Detta blir ett av era verktyg för att rädda vågen.

Fuck peace and war!

Logga in för att svara
#29554 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Kasta ägg? Gisslan dramor? Bränna flaggor?

Kan tänka mig mer att äta spettekakor och sjunga Edvard Persson hittar.

Logga in för att svara
#29623 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Fnassel
graphgraph

Hej alla glada surfare,
Har själv inte vågsurfat på aldeles för många år, men tycker som hängiven windsurfare att det här låter nästan lika jävligt som kampen om Torö stenstrand.
Jag kan själv inte delta då jag har andra aktiviteter den dagen men jag läste på flyern att Ni skulle ha en protestlista! Var hittar man den så vi alla kan skriva under?

Logga in för att svara
#29624 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Vi skulle behöva uppslag om Manifasationer runtomkring i landet. Östhammars tre surfare, Gävle Crew och The RATMAN Pack samt Fjålholmens surfare alla kunde köra nåt men vad? Gärna seriösa förslag som skulle kanske vara likartade och utformade efter Rädda Möllevågen kommiténs önskemål också?

Logga in för att svara
#29630 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Fnassel skrev:
Hej alla glada surfare,
Har själv inte vågsurfat på aldeles för många år, men tycker som hängiven windsurfare att det här låter nästan lika jävligt som kampen om Torö stenstrand.
Jag kan själv inte delta då jag har andra aktiviteter den dagen men jag läste på flyern att Ni skulle ha en protestlista! Var hittar man den så vi alla kan skriva under?

Du hittar all info du behöver på Rädda Mölle bloggen,
raddamolle.blogspot.com

Fuck peace and war!

Logga in för att svara
#29635 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 3

Z T
graphgraph

Hej !!

Om du har ett företag eller förening eller dylikt, och kan säga att Du/ Ni blir direkt påverkade om vågen förstörs (ingen våg inga surfare inga sålda våtdräkter ! OSV. ) Skriv ett brev till kommunen .Maila gärna en kopia av brevet till mig ztsurfboards@hotmail.com
Eller kontakta mig

Har du också material från media TV, tidningar mm angående surfingen i Mölle som du inte ser på bloggen RÄDDA MÖLLE
Kontakta mig .
Det har sin vikt i att Mölle och kommunen får så mycket uppmärksamhet pga. surfingen och därav värdet på vågen !!!

Allt detta ibland annat kommer att överlämnas vid demonstrationen .

Z

Logga in för att svara
#29644 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Munoz
graphgraph

Har aldrig surfat Mölle och har väl inte surfat i Sverige så mycket häller, men nu när man bor i Sveriges Hawaii så har det blivit en del.

Jag kan tänka mig att peppa polarna på ön också till 13 Mars, men hur ska man betesig på det bästa sättet om man inte kan ta sig till Mölle utan ev. gör nått här i Visby???

Du Ants är inte en Facebook grupp en schyst grej att göra också?? Hur går/gick planerna med RAUK REEF EXPRESSION SESSION föresten? Vi snakka om det lite här på ön...men har inte så stor koll....

Logga in för att svara
#29647 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ja det kommer arrangeras Rauk Reef 2008 av initiativtagaren Johan "Cagge" Cargelius. Vi presenterar det senare på www.surfforbundet.se och alla andra media vi kommer åt.

Läs om gamla Rauk Reef
swedishsurfingassociation.blogspot.com/2007/10/rauk-reef-expression-session.html

Logga in för att svara
#29753 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Någon borde arrangera en tävling den 13 mars där nere så att dom som vill bygga får se surfarna! då kanske dom tänker lite mer på det! om man arrangerar en tävling och fixar så att så många som det bara går kan komma och surfa eller stödja kampen så kanske det blir lite bettre!!

vi måste stoppe pirbygget!

Logga in för att svara
#29761 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

viktor m skrev:
Någon borde arrangera en tävling den 13 mars där nere

Fan vad bra att bara bestämma en dag och så är det vågor

Fast det gjorde jag, Andiss och Didine med "Swedish South Surf Open år 2000 och det fungerade ju

Heja Sverige!

Logga in för att svara
#29818 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

malombia
graphgraph

Förslag inför rädda mölle demonstrationen.

*Kontakta riksidrottsstyrelsens ordförande Karin Mattson för att undersöka eventuellt stöd och/eller uttalanden. Ett enkelt brev från henne kan tex. lämnas in med materialet under demonstrationen.

*Kommunal folkomröstning:
Kommunallagen 15 kap § 34.
Krävs 5 % av röstberättigade (dvs. medlem i kommunen) för att väcka initiativ. Fullmäktige har då skyldighet att behandla ärendet och kommunfullmäktige tar det slutgiltiga beslutet. Initiativtagarens uppgifter ska finnas med (dvs. personuppgifter och adress). Lagen verkar endast rådgivande.
Mest styrka fås om man går via det parti man röstat på så att "lokomotivet" sätts igång ordentligt på politisk nivå inom kommunen.
Den som antar detta uppdrag behöver inte vara medlem i kommunen. Kravet är alltså minst 5 % av medlemmarna och att initiativtagarens personuppgifter står med. Om man inte går via det parti man röstat på = vem som helst kan starta detta genom att samla 5 % av invånarnas underskrifter.

Logga in för att svara
#30007 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

christoffer h.
graphgraph

hey svensker. os fra danmark og helsingor er med jer d.13 martz

Logga in för att svara
#30008 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

christoffer h.
graphgraph

det da klart, save molle haven

Logga in för att svara
#30359 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: -4

JonasS
graphgraph

Transition flaggar även de för demonstrationen:
www.transition.se/news.aspx?id=2437

Hoppas på bra uppslutning!

Logga in för att svara
#30515 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

malombia skrev:
Förslag inför rädda mölle demonstrationen.

*Kontakta riksidrottsstyrelsens ordförande Karin Mattson för att undersöka eventuellt stöd och/eller uttalanden. Ett enkelt brev från henne kan tex. lämnas in med materialet under demonstrationen.

*Kommunal folkomröstning:
Kommunallagen 15 kap § 34.
Krävs 5 % av röstberättigade (dvs. medlem i kommunen) för att väcka initiativ. Fullmäktige har då skyldighet att behandla ärendet och kommunfullmäktige tar det slutgiltiga beslutet. Initiativtagarens uppgifter ska finnas med (dvs. personuppgifter och adress). Lagen verkar endast rådgivande.
Mest styrka fås om man går via det parti man röstat på så att "lokomotivet" sätts igång ordentligt på politisk nivå inom kommunen.
Den som antar detta uppdrag behöver inte vara medlem i kommunen. Kravet är alltså minst 5 % av medlemmarna och att initiativtagarens personuppgifter står med. Om man inte går via det parti man röstat på = vem som helst kan starta detta genom att samla 5 % av invånarnas underskrifter.

bra förslag, firrar du det?

Logga in för att svara
#30981 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

SebastianS
graphgraph

Är det säkert att vågen kommer att sabbas av nya piren då? Man kan ju hoppas..

Logga in för att svara
#31085 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

snart gäller det!

Logga in för att svara
#31086 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

snart gäller det!

Logga in för att svara
#31106 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Vi träffas på caféet på kallbadhuset i Malmö på söndag 9 mars klockan 13 för att planera demonstrationen. Vi vill gärna ha så många som möjligt som kan hjälpa till vid demonstrationen.

Ni som inte kommer på söndag räknar vi med att få se den 13e i Höganäs för nu gäller det.

Vid frågor kan ni höra av er till oss via den här profilen eller skanesvagsurfare@gmail.com eller till Zafer på 0739044427.

/Jonas och Zafer

Logga in för att svara
#31211 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

nej nu ska jag försöka fixa ride dit ner dne 13.. känns tattigt att inte hjälpa till. dock har jag inte körkort och bil, men jag ska försöka fixa!

peace

Logga in för att svara
#31521 Svar: Demonstration för Mölle 13 Mars! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

maaad
graphgraph

Jag skickar mitt stöd från hawaii! Hoppas verkligen alla som har möjlighet ställer upp och joinar!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!