Facebook data

1
Surfbrädsköp i Sydafrika
#26150 Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Vidar
graphgraph

Jag drar ner till Kapstaden efter nyår för 2veckors surf. Har tänkt köpa en bräda där som jag sedan ska ta med hem.
Vi hyr bil för att sedan surfa spots upp längs kusten mot Jeffreys Bay.
Vars rekomenderar ni mig att köpa surfbrädan, ny kontra begagnad? Vilka märken är prisvärda? Är det stor prisskillnad mellan att köpa brädan i Jeffreys Bay istället för Kapstaden?

Mycket frågor, hoppas jag får många svar! Något spot som jag absolut inte får missa?

God Jul

Logga in för att svara
#26152 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Spider is prolly the most famous shaper down there, and with the rand at what it is, I recommend just buying some new boards. Slightly off season for Jbay but I hope you get lucky.

Logga in för att svara
#26153 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Vidar
graphgraph

Tack för tipset! För finns väldigt lite information på nätet som jag kan hitta.
Har du information om var han hållertill samt ungefärliga priser?

Mer tips tas gärna imot!

Logga in för att svara
#26155 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Prova Dean Geraghty i Kapstaden.
I J-bay finns det massa surfbutiker som har stort sortiment av brädor, prova även att gå direkt till shapeverkstäderna som ligger i området vid utkanten av stan.
Kan finnas en del billiga brädor direkt från shapern eller brädor som aldrig hämtats ut, återlämnats pga felshape osv osv.

Logga in för att svara
#26156 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Spider byggs i Durban, Durban har en hel drös med bra shapers och bra surf. Rufflig stad, var lite försiktig om du åker dit.

J-bay är lugnare .

Logga in för att svara
#26157 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Vidar
graphgraph

Bra information. Vill ju helst köpa en bräda i kapstaden så att jag kan surfa även på uppvägan till J-Bay.

Är det någon som har koll på SURFZONE surfzone.co.za, vars dem håller till och om deras utbud(kanske egen erfarenhet av köp?)?. Gick inte att finna på deras hemsida.

Logga in för att svara
#26158 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det där är en surfshop som ligger centralt i Kapstaden mitt i centrum.

Här är en länk till Dean Geraghty:

www.geraghtyshapes.co.za/index.html

Hans shop/shapeverkstad ligger en liten bit ut från centrum i ett industriområde, ta en taxi. Rekommenderas!

Sydafrika är trevligt men se upp för kriminaliteten, töm alltid din ev bil innan nån annan gör det till exempel..

Logga in för att svara
#26159 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

snakie
graphgraph

Har köpt brädor på surfzone två år i rad och dom har bra utbud och väldigt kunnig personal.
mycet brädor från Lost och BILT Båda shapade i Durban.
Du kan lätt styra upp ett bra paketpris om du snackar med Steven.
Deras hemsida är inte ett dugg uppdaterad men dom ligger nedanför longstreet väldigt centralt vid torget.

Logga in för att svara
#26168 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Du kommer garanterat hitta bräda i Kapstaden. Skapligt billigt är det också, nya polyesterplankor för R2000 och Surftech från ca R4000.
Geraghty har som Erik säger grym koll, tror att han fortfarande håller till i Paarden island strax norr om stan.

Logga in för att svara
#26194 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Vidar
graphgraph

Tack för alla svaren! Är till stor hjälp.
Bestämt mig för att om jag inte hittar någon riktigt bra deal i kapstaden, köper jag en billig begagnad bräda där för att sedan hitta ett kap i J-Bay.

Vad tror ni om det?
Skönt att komma ifrån ringrostigheten på en begangnad också känns det som!

Logga in för att svara
#26195 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

kom hem från sydafrika i slutet av nov och köpte också bräda i capetown. fick en spider evo för 2300 rand ink fenor, leach och pad. köpte min på sport & surf i capetown. de hade bra utval på brädor, allt från high performans shortboards till longboards och retro fishar.
Det lönar sig nästan inte att köpa begagnat för oss som inte bor i sydafrika och har deras löner.när du får en begagnad bräda för runt 1000-1500 rand kan helt klart vara värt att lägga lite mera pengar på en ny och garanterat hel bräda.

ska du åka upp mot durban så måste du stanna till i stillbay! var där två dagar och sjukt sjukt fin höger som rullar i en evighet! det är mycke varmare på stillahavs sidan än atlantkusten. när jag var där var det runt 10 grader på atlantsidan och i stillbbay surfade jag med shorts och en tunn neopren väst och långärmad rash gard. skulle tro att det var runt 18 grader där. annars är det våtdräkt som gäller, köpte en reef south africa ignition 4.3 och ett par booties för 1600 rand och den är jag supernöjd med.

finns många fina spots runt capetown också. kolla området kring Kommetjie hade några fina dagar där...

spara alla kvitton och åk in till waterfront och få tillbaka momsen på allt du handlar. det blir en del pengar om man tänker köpa både bräda och våtdräkt.

längtar redan tillbaka.

Logga in för att svara
#26241 Svar: Surfbrädsköp i Sydafrika 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Vidar
graphgraph

freddandson lät riktigt bra! Vi har ett guest house bokat där så det var perfekt.

sport & surf lät som ett bra alternativ, har spider brädan fungerat bra?
hittade ingen information vars affären liggerpå nätet, har du någon adress i minnet?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!