Facebook data

1
De ska sabba Pacasmayo !
#22115 De ska sabba Pacasmayo ! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Aisha
Inlägg: 125
graphgraph
offline

beijbom skrev:
Jag räknade mina steg när jag gick tillbaka till pointen i Pacasmayo efter ett åk som aldrig tog slut. 750 meter... och att det va gott och väl överhuvud gjorde inte saken sämre
surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&func=view&catid=2&id=3668&Itemid=5



Vet inte hur många Svenskar som surfat Pacosmayo, men surfrider foundation kanske kan göra något åt detta? magicseaweed.com/community/viewtopic.php?f=14&t=10519
 
Logga in för att svara
#22118 Svar: De ska sabba Pacasmayo ! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Aisha
Inlägg: 125
graphgraph
offline

Så här beskriver en snubbe på Magic Seaweed Pacasmayo:

If you're in Equador you just have to take the trip south to Pacasmayo & Chicama in Northern Peru, absolute surfing perfection; the longest waves in the world, all lefts. You'll be surfing one wave till your legs are burning, i've never experienced it before or since!!!!
 
Logga in för att svara
#22121 Svar: De ska sabba Pacasmayo ! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Aisha
Inlägg: 125
graphgraph
offline

****** Detta är alltså temat för denna tråd: ***** (klistrar in från magicseaweed)

Save Pacasmayo!
by wonderingsurfer on Tue Sep 18, 2007 12:54 pm

Pacasmayo is a world class wave in the north of Peru, a long, long walling left that is a destination for surfers the world over. And now there is talk of building a JETTY right across the point! Surfers here in Peru, where I am traveling at the moment, are mobilizing to campain against this project, we need to help them, even if with just an online petition. I am appealing to anyone who cares about the environment, who has travelled to Peru and ridden its amazing waves, and all surfers! This could happen to your local break!
 
Logga in för att svara
#22188 Svar: De ska sabba Pacasmayo ! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

stax.
Inlägg: 6
graphgraph
offline

låter väldigt konstigt att de ska försöka skydda den kustbiten. ligger ju ca 3km från bebyggelse och hamn. eller är det en ny hamn på gång? jävligt synd om dom skulle göra det. fina vågor och trevliga locals.
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!