Facebook data

1
Stadlandet 15-21 oktober
#22057 Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Seglarn
graphgraph

Vi är tre stycken som åker till Stadlandet den 15-21 oktober och letar nu billigt boende för vi har ingen lust att tälta. Är det någon som har några tips eller ska någon annan dit så vi kan dela på en stor stuga?

Hälsningar
Björn

Logga in för att svara
#22059 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#22060 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Jag har träffat folk som hyrt hus i ervik, ochde finns en kamping just innan. Vet inte hur man får kontakt med de som hyr ut dock.
Annars bor man riktigt bra hos Torkil (se link ovan).

Logga in för att svara
#22062 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Vart åker ni ifrån? Jag skulle gärna vilja håka på om det vore möjligt. Stockholm/Uppsala området är OK för mig.
Surfhotellet i Stadlandet är helt underbart som alla surfare eller icke surfare för den delen bör uppleva innan de surfare till nästa existens. . Inte skärskilt billigt iofs men tro nog att det går att förhandla lite om priset..
Chillers, Gaz

Logga in för att svara
#22063 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Vart åker ni ifrån? Jag skulle gärna vilja håka på om det vore möjligt. Stockholm/Uppsala området är OK för mig.
Surfhotellet i Stadlandet är helt underbart som alla surfare eller icke surfare för den delen bör uppleva innan de surfare till nästa existens. . Inte skärskilt billigt iofs men tro nog att det går att förhandla lite om priset..
Chillers, Gaz

Logga in för att svara
#22066 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Fraaga runt lite saa hittar ni nog ett helt hus att hyra om ni aer maanga nog. Blir saekert billigare aen paa stadsurfing.

Prova fraaga tex i butiken som ligger lite innan Ervik.

Surfet aer baettre i Ervik ocksaa.

Logga in för att svara
#22073 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ErikG skrev:

Bra jobbat! Sprid ut fler ställen över webben där surfet är bättre!

Logga in för att svara
#22079 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

sverre skrev:
ErikG skrev:

För Ervik är ju jättehemligt, så hemligt att det finns med på wannasurf.

Logga in för att svara
#22082 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

björn, har du lagat bilen nu och har du berättat för dom som ska med vad som hände sist /magnus

ps, bilderna, hur blir det med dom?

Logga in för att svara
#22085 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Fredriks skrev:
sverre skrev:
ErikG skrev:

So what? Bara för att det finns med på Wannasurf betyder inte det att alla har tänkt att surfa där, om nån säger att surfet är bättre där till några som kanske inte tänkt åka dit så blir det fler folk, vad är poängen anyway???
Det är coolt med surfsverige att svenska surfare kan tipsa varann om ställen över jorden, men när vi börjar röra oss på eget territorium (ja, Norge är egentligen svenskt och har alltid varit det) då förstår jag inte riktigt vitsen!? Det är som att gå ut o säga vart alla borde åka nästa gång det brallar si o så vindriktning för där är bäst surf, även om det inte är hemligt...
Vad är då vitsen? JO vissa känner kanske prestige i att ha surfat här o där o att kunna så mycket...?

Logga in för att svara
#22090 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
ErikG skrev:

So what? Bara för att det finns med på Wannasurf betyder inte det att alla har tänkt att surfa där, om nån säger att surfet är bättre där till några som kanske inte tänkt åka dit så blir det fler folk, vad är poängen anyway???
Det är coolt med surfsverige att svenska surfare kan tipsa varann om ställen över jorden, men när vi börjar röra oss på eget territorium (ja, Norge är egentligen svenskt och har alltid varit det) då förstår jag inte riktigt vitsen!? Det är som att gå ut o säga vart alla borde åka nästa gång det brallar si o så vindriktning för där är bäst surf, även om det inte är hemligt...
Vad är då vitsen? JO vissa känner kanske prestige i att ha surfat här o där o att kunna så mycket...?

Kanske dags för dig att dra ner lite på djungeltobaken?

Logga in för att svara
#22091 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Logga in för att svara
#22102 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Fredriks skrev:
sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
ErikG skrev:

Jaså! Du byter ämne nu va!

Logga in för att svara
#22107 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
ErikG skrev:

Nej, men ditt inlägg i färtjänar inte ett seriösare svar.

Logga in för att svara
#22110 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

HA HA trodde du att jag trodde att du bytte ämne? Kanske inte mitt första inlägg förtjänade ett seriösare svar men mitt sista inlägg tycker jag förtjänade ett bättre svar än en jättetråkig onödig förklaring från dig. BOS RULES this forum and you know IT!

Logga in för att svara
#22112 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Sverre! vad står BOS för:huh:

Logga in för att svara
#22113 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Brothers of Sverre!

Logga in för att svara
#22114 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

ha ha ha.....

Logga in för att svara
#22144 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

El pistolero
graphgraph

Björn vi hyrde ju stuga i byn innan Ervik (har för mig att du var med). Kommer ej i håg namnet men hittade det på nätet o det var ganska billigt iaf.

Ska du ha skjuts hem på fredag så hör av dig!

Logga in för att svara
#22155 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

sverre skrev:
Brothers of Sverre! Bi-sexuals Of Sweden:whistle:

Logga in för att svara
#22158 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Fredriks skrev:
sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
ErikG skrev:

actually, sverre had an argument and backed it with some reason, you just went to the attack, for no reason, in an argument or discussion, it's the best reasoning which should succeed.

you lost, BOS 4 life

Logga in för att svara
#22165 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

SharkBoy skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
ErikG skrev:

actually, sverre had an argument and backed it with some reason, you just went to the attack, for no reason, in an argument or discussion, it's the best reasoning which should succeed.

you lost, BOS 4 life

Öööh, väldigt fint resonemang, speciellt där sverre resonerar att Norge idag faktiskt är Sverige, och där han försöker få Ervika att låta som ett för oss lokalt bryt. Då ribban redan var lagd på en relativt låg nivå, och då röd tråd av logik stoltserade med sin avsaknad i inlägget valde jag att inte försöka föra en seriösare debatt.

Mer attack än att tycka att det låter aningen pårökt att påstå att "Norge är egentligen svenskt" var det inte. Som sagt, ett oseriöst svar får.. ett oseriöst svar. Jag ska i framtiden infoga rikligt med smileys för att göra det mer intuitivt. Frågan är snarare varför du inte kan hålla dig från att lägga dig i diskussionen mellan mig och sverre, vill du tillföra något till till debatten tycker jag det är okej, när du blir deffensiv och börjar försvara sverre mot något som inte finns tycker jag det börjar bli lite sandlåda.

you lost, BOS 4 life
Nämde jag sandlåda?

Vad står BOS för? Bajs Och Smisk? Har aldrig varit min grej. Men kul för er att ni hittat något ni gillar, och att ni vågar stå för det.

Logga in för att svara
#22166 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

FAN, glömde infoga smileys som jag skrev att jag skulle göra, så här kommer några
Visualisera dessa på valfritt ställe i inlägget ovan.

Logga in för att svara
#22168 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Öööh, väldigt fint resonemang, speciellt där sverre resonerar att Norge idag faktiskt är Sverige, och där han försöker få Ervika att låta som ett för oss lokalt bryt. Då ribban redan var lagd på en relativt låg nivå, och då röd tråd av logik stoltserade med sin avsaknad i inlägget valde jag att inte försöka föra en seriösare debatt.

Mer attack än att tycka att det låter aningen pårökt att påstå att "Norge är egentligen svenskt" var det inte. Som sagt, ett oseriöst svar får.. ett oseriöst svar. Jag ska i framtiden infoga rikligt med smileys för att göra det mer intuitivt. Frågan är snarare varför du inte kan hålla dig från att lägga dig i diskussionen mellan mig och sverre, vill du tillföra något till till debatten tycker jag det är okej, när du blir deffensiv och börjar försvara sverre mot något som inte finns tycker jag det börjar bli lite sandlåda.

you lost, BOS 4 life
Nämde jag sandlåda?

Vad står BOS för? Bajs Och Smisk? Har aldrig varit min grej. Men kul för er att ni hittat något ni gillar, och att ni vågar stå för det.[/quote]

Sverre har rätt ju. Fattar inte vad du gapar om? Visst, alla har rätt att surfa vart de vill och Erevik är inget secret, men om ett ställes förträfflighet sprids på surfsverige så är ju chansen större att stället kommer få många fler besökare (vilket resulterar i att det blir svårare att få boende mm när man behöver). Visst det är egoistiskt att tänka så här men du måste inse att Sverre har en poäng.
Och varför blev du rädd när SharkBoy la sig i? Äh, ta det nu lugnt Fredriks, köp en dajm och lite blåbär så blir allt bra....
BOS
BOS

Logga in för att svara
#22169 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Fan! Det jag skrev är längst ner i rutan ovanför!

Logga in för att svara
#22172 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

bos are lost

Logga in för att svara
#22173 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Seglarn
graphgraph

...hursomhelst

Tack tack för uppmärksamheten även om diskussionen inte handlat så mycket om boende i Stadlandet. Ingen fara dock, jag hittade en stuga i Ervik för 250 NOK/natt. Slå det era sopor!

Gazzer! En legend bland legender, klart vi ska göra lite plats för dig i bilen, kan ju inte bli något annat än succé. Vad säger mina kära reskamrater?

Magge: Bilen är lagad! Plana toppar är ingen match för en hängiven bilmekaniker som jag själv. Bilderna däremot försvann tyvärr samtidigt som jag lämnade kameran på bussen från Oslo!

Logga in för att svara
#22176 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Keep it under the radar - vill INTE dela rum med Esta denna gång!!

Logga in för att svara
#22182 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Fredriks skrev:
SharkBoy skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
Fredriks skrev:
sverre skrev:
ErikG skrev:

you lost, BOS 4 life

you lost, BOS 4 life
Nämde jag sandlåda?

Vad står BOS för? Bajs Och Smisk? Har aldrig varit min grej. Men kul för er att ni hittat något ni gillar, och att ni vågar stå för det.

HA HA HA HA !!! Du inser inte hur mycket du gör bort dig ju! Du är en av de människor som inte ser skillnaden på argument med viss poäng och ren bullshit i samma text. Du vill uppenbarligen ha det till svart och vitt. Saknar förmåga att se skillnad i nyanser. Sverre är motsättningarnas man, en stock i röven på alla dem som vill stuva in folk och fä i olika fack, som vill frysa den levande skapande världen till stilla objekt som går att begripa. Grejen var ju att mitt oseriösa svar fick ett seriöst svar tillbaxs från dig, inte ett oseriöst i samma anda! Du har inte förmågan att växla nyans i ett ämne. Har du satt kurs följer du den, även om du seglar på ett isberg. Du är inte aktuell för BOS, NEVER! MOUHAHAHAHA!!!

Logga in för att svara
#22186 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Vad vackert med alla citationsrutor. Det ser ut som en tavla.

Logga in för att svara
#22187 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Sverre: håller dig till dina egna meningslösa trådar och sluta infektera surfreleterade sådana ... You got that?

Logga in för att svara
#22203 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

I made a beautiful frame for fuck sake! Its art!

And when it comes to surf, you might have been good, but you are growing old man...

Logga in för att svara
#22209 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

I'm not as good as I once was but I'm as good once as I ever was .... and that's pretty fuckin good too!!

Logga in för att svara
#22253 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

As Mike Hynson said...(the first person to trace a dolphin's fin and make surfboard fins instead of skeg/keel fins...the first person to shape downrails like the ones Gerry Lopez surfed on instead of round rails without an under edge)...

"You know, everything ends. No one's gonna be the greatest forever. when you're great, you're great. But you have to realize that from that point on you're gonna have to wait for when you're NOT great, because that's, like, right around the corner. You know what I mean?"

Logga in för att svara
#22292 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Seglarn
graphgraph

Gerrie! Är du beredd att agera joker i leken? Vi planerar att åka från Eskilstuna kvällen den 15 oktober. En av oss kommer att under eftermiddagen ansluta med bil från Uppsala vilket kanske skulle vara intressant för dig? Vill du prata om saken kan du ringa på 0704861119.

/Björn

Logga in för att svara
#22296 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Robban skrev:
Kritik Till Sverre: jag förstår att du kommer upp i tusen inlägg här, synd att det inte är så mycket kvalitet på dem. Iband vet man inte om du är ironisk eller allvarlig. s.

Hehehe... Om så bara 5 procent av mina inlägg skulle ha lite substans så innebär det har producerats fram hela 50 kvalitéts inlägg från mig.. fler än vissa har postat totalt alltså..
Din strategi däremot att dubbelposta samma inlägg är ju rena bluffen!

Angående mitt lynne så vet jag inte själv heller alltid när jag är ironisk eller allvarlig, det kan vända snabbt och ibland kanske det är lite av båda...

Logga in för att svara
#22298 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Seglarn skrev:
Gerrie! Är du beredd att agera joker i leken? Vi planerar att åka från Eskilstuna kvällen den 15 oktober. En av oss kommer att under eftermiddagen ansluta med bil från Uppsala vilket kanske skulle vara intressant för dig? Vill du prata om saken kan du ringa på 0704861119.

/Björn
Än sålänge är jag klart med! Hur länge blir vi borta?

Logga in för att svara
#22299 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ligg lågt med era skumraskaffärer!

För att knyta an till mitt föregående inlägg skulle jag själv uppskatta mina kvalitéts inlägg på surfsverige till c:a 90 procent! Och då har jag ett objektivt sinne.

Logga in för att svara
#22312 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Seglarn
graphgraph

Gerrie! Vi är tillbaka på söndag den 21 oktober, klockslag är osäkert.

/Björn

Logga in för att svara
#22377 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

rune
graphgraph

hahaha vilken satans bra underhållning ni tillför detta forum...

vilka tror du sverre läser detta forum förutom svenska surfare och det är inte alltför många...sina egna secrets och andra secrets han man ju hålla tyst om...men hur tror du sverre att crowden blir påverkad i ervika av ett inlägg på detta forum?

japp, och ervika e grymt najs, kolla campingen vid matbutken i ervika där finns hytter att hyra, tror det heter vestland camping el. liknande..

simma lugnt....

runeB)

Logga in för att svara
#22378 Svar: Stadlandet 15-21 oktober 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Underskatta aldrig Surfsverre förlåt Surfsverige igen!!! Över 1000 medlemmar...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!