|
#14794 |
surf, barcelona till san sebastian 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Jag har precis bokat flyg från Stockholm till Barcelona med ryan air, första två veckorna i juli. Mitt mål är att sedan resa från barcelona till antingen san sebastian eller biaritz för att sedan surfa i två veckor. Någon som gjort liknande resa ?
Någonstans på vägen tänkte jag plocka upp en bräda, vart gör man det bäst ?
Finns det sjyst surf i Barcelona ? Någon som vet vad det kostar att åka tåg eller bus till atlantkusten ?
Jag vet att det finns sjyst surfcamping utanför biaritz, finns det liknande i san sebastian ?
Är det några andra som ska dit ?
|
|
|
|
|
#14795 |
Svar: surf, barcelona till san sebastian 17 år, 10 månader sen |
Stoke: 11 |
Miche
|
Jag åkte buss från Barcelona till San Sebastian för ca 3 år sen. Kommer inte ihåg priset men reste iaf över natten, sov hela resan över så jag kommer heller inte ihåg hur lång tid det tog. Men jag minns att det inte fanns nån surf i Barcelona, utan i San Sebastian..
|
|
|
|
|
#14801 |
|
tror det är sju-åtta timmar med buss, och längre tid med tåg.
(missa inte torsdagskvällar på molly malone i san sebastian, hihi ) 
|
|
|
|
|
#14804 |
Stoke: 2 |
|
Det går utmärkt att surfa i medelhavet, dock är det inte det allra vanligaste att Barca går av under juli månad då det inte finns någon stående vind som sträcker sig dit som vid t.ex Sardinien med mistral vinden etc.
Jag var i norra Spanien i höstas och surfade bland annat San Sebastian, coolt ställe i och med att man surfar mitt i stan men om du åker vidare mot Bilbao, förbi Mundaka på andra sidan udden finns en stad som heter Bakio.
Kan varmt rekommendera Bakio, fin våg, strålande vy och trevliga locals.
Trevlig resa,
|
|
|
|
|
#14808 |
Stoke: -234 |
|
såg en bild på en våg från Barsa här som såg schyst ut men
att åka till Barsa för att surfa är som att åka till Ullared för att festa
Man gör det inte helt enkelt.
|
|
|
|
|
#14810 |
|
Det var billigast och flyga till barcelona samt att det är kul att se en ny stad.. vet ni hur priser och kvalitet på brädor i spaninen står sig jämte sverige ?
|
|
|
|
|
#14811 |
Stoke: -234 |
|
jag bara menade att, sup i Barsa, skaffa ett fruntimmer o dra till Atlantic, köp bräda där!
|
|
|
|
|
#14813 |
Stoke: 4 |
|
Hannah skrev:
Mollys är som O´learys är här hemma. Du får samma öl, samma skrål och samma birasnubbar. Klart skönare är Culture Club vid katedralen eller rock/punk/HC stället Bukowskis i Egia, där kommer du garanterat vara exotisk bland all hardcore basker. I Antigua finns det ett par schyssta klubbar med konserter ett par ggr i veckan. Och Paoxta förstås.
|
|
|
|
|
#14814 |
stig
|
Bukowski har stängt, och det finns abslolut inga brädor att köpa i Spanien! Bättre att du köper en i surfmeckat Sverige!
|
|
|
|
|
#14821 |
|
kanske ska avboka flyget då och ta bussen till torö och bo där över sommaren istället  ... ingen dum idé iofs, men nu har jag inget avbokningsskydd så är tyvärr tvungen att lämna det svenska surfmeckat och bege mig till spanien.
Jag funderar över om jag ska köpa bräda där nere eller här.. känns som att det är lättare här hemma men kanske finns det större utbud och är bättre grejor för samma pris där nere.. ?
|
|
|
|
|
#14842 |
|
Jimbob skrev:
Hannah skrev:
Mollys är som O´learys är här hemma. Du får samma öl, samma skrål och samma birasnubbar. Klart skönare är Culture Club vid katedralen eller rock/punk/HC stället Bukowskis i Egia, där kommer du garanterat vara exotisk bland all hardcore basker. I Antigua finns det ett par schyssta klubbar med konserter ett par ggr i veckan. Och Paoxta förstås.
o'learys har jag aldrig vart på, jag vet bara att mollys var för det mesta fantastiskt på torsdagskvällar, om man tog det för vad det är, stuart som varje vecka spelar samma covers i precis samma ordning och så mexikansk fest då och då. det är bra grejer.
|
|
|
|
|
#15022 |
Svar: surf, barcelona till san sebastian 17 år, 9 månader sen |
Stoke: 2 |
nic
|
|
|