|
#12707 |
Hossegor i höst 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 0 |
Soul
|
Tjena!
Jag funderar på att vara i Hossegor i september. Är precis i början av surfkarriären =) så behöver inte jättegrym surf.... Men jag undrar hur det är där nere då? Tror ni det går hitta boende för nån månad?
Tackar för info!
|
|
|
|
|
#12710 |
Svar: Hossegor i höst 17 år, 7 månader sen |
Stoke: 30 |
|
i'll be there sept./okt, it's got a variety of breaks from pretty difficult to butt ass easy. Expensive place to stay for a month, very expensive and renting for a month isn't easy. If you are in hossegor, hook up with the Koala girls, might be your best bet.
peace
|
|
|
|
|
#12768 |
|
September är bra. Lite folk, turistsäsongen är över. Det betyder billigare boende. Om du kan hitta någon att åka ner med och dela boende så går det att hitta ganska billiga boenden denna tiden på året. Själv kommer jag hyra hus 3 veckor i juni för 6 personer 100 meter från stranden för endast 3000 kr i veckan. Inte särskilt dyrt med andra ord för att vara i Europa.
|
|
|
|
|
#12801 |
|
Tjena soul
Varför inte leva som en "vildmarksConny" och sova på stranden eller i skogen? 2005 var jag å två andra snubbar och surfade runt Hossegorområdet (ska även dit denna sommaren, 11-21 juni). Vi hyrde och levde i en Seat Ibiza i 18 dagar, när det inte regnade sov vi givetvis utomhus, jag var den enda som hade sovsäck, kan bli ganska svalt på nätterna (detta var i slutet av augusti). Om du ska sova utomhus måste du välja dina sovplatser med en rejäl dos sunt förnuft, då lär rån, bötes och störningsrisken vara minimal. Vi sov alltså ute i 18 dagar utan problem, pengarna som vi sparade la vi givetvis på det franska köket (i Guethary ligger ett grymt gourmetkök där man kan lägga en slant eller två, stället ligger precis vid vattnet). Vi sov ofta i Lafentia, strax söder om Guethary, Les Cavaliers som ligger norr om Hossegor var även ett vanligt sovställe. Vill du ha fler "sova i bilen tips" så hör av dig.
D
|
|
|
|
|
#12824 |
Soul
|
Det där med att hyra hus låter inte dumt...grymt bra pris ju.. Och att sova ute är ju också en möljighet, man är ju inte den som är den fast sepetmer låte lite kallt bara...
Jag och några vänner var nere i början av Juni förra året o bodde i tält två veckor...fungerade hur bra som helst =)
Är folk i allmänhet trevliga att hänga med...om man drar ner själv tänkte jag...?
|
|
|
|
|