Hej,
Jag har starka funderingar på att dra till Banyak Islands i Indonesien och stanna på Floatiung Surf House (
www.floatingsurfhouse.com/) i Maj. Jag var där i somras och det var sjukt bra. Surfet var definitivt inte för nybörjare men inte super hardcore. Varit en del i Indonesien och det bästa och mest uncrowded jag surfat (typ 1 till 10 pers i linupen de flesta dagarna).
I alla fall så har de 10 platser på stället och vore kolt om man kunde fylla alla platserna. Tänkte även försöka få ut lite kulturellt utav resan och dra till Bukit Lawang för att trecka i djungeln två dagar. Så här tänkte jag mig i alla fall att man kunde resa:
28 April Avresa Sthlm 10:05 med Singapore Airlines till Medan
29 April landar Medan 08:00 och resa till Bukit Lewang (tar typ 3 timmar tror jag). Bo på något billigt ställe där och chilla resten av dagen.
30 April Hike i djungel med övernattning i djungel
1 Maj Hike tillbaka (kanske köra tubing om det går) Sedan på kvällen transfer till Singkil (tar typ 10 timmar i ganska bumpy bil)
2 Maj På morgonen ankommer man med bil till Singikil och sen speed boat till Floating Surf House och in i vattnet för att surfa vid lunch (när jag var där så var det storm så fick ta lokala båten och var där sent på kvällen)
3 Maj Surf FSH
4 Maj Surf FSH
5 Maj Surf FSH
6 Maj Surf FSH
7 Maj Surf FSH
8 Maj Surf FSH
9 Maj Surf FSH
10 Maj Surf FSH
11 Maj Surf FSH
12 Maj Morgon Surf FSH och avresa emot Medan igen där man är på kvällen
13 Maj Flygresa hem till Sthlm 20:05
14 Maj 08:30 Landar Stockholm
Notera att dessa datum är ganska bra då de inner fattar två röda dagar och två klämdagar, dessutom kan man säkert dimpa in till jobbet på Måndags eftermiddagen. För mig räcker det i alla fall med att ta 6 dagar ledigt och resten går på flex konto.
Räknat lite på vad det skulle kosta och kom fram till:
Flyg 6500kr
FSH camp 14000kr
Transport till Bukit Lawangan 200kr
Hotel Bukit Lawangan 300kr
Hike i Djungeln 700kr
Hotel Medan sista natten 300kr
Mat och annat när man inte är på FSH 1000kr
Tot: cirka 23tkr
Hör gärna av er här eller via PM om ni är intresserade av att hänga med
/Mikael Z