Facebook data

1
Nicaragua, Panama, Mexico eller Indo?
#112112 Nicaragua, Panama, Mexico eller Indo? 8 år, 1 månad sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Hjalp jag kan inte bestamma mig!!! Jag vill ha kvalitetsbryt, bekvam med huvudhogt men vill pusha mig sjalv och bli mer bekvam att fanga tuber, jag vill surfa minst tva ganger om dagen, foredrar mindre crowd och LITE med betoning pa lite samre vagor and supercrowded och perfekt, tropiskt klimat. billigt da jag vill stanna 2-3 manader.

Har funderat pa Nicaragua, superbillligt, varmt lite crowd men verkar mest vara beach breaks och det kan jag fa pa narmare hall (bor i Nya Zeeland sydon)

Panama, vet superlite om Panama sa snalla hjalp! Verkar fint, varmt, lite crowd, billigt, men hur ar bryten?

Costa rica verkar vara for dyrt. Lat mig veta om jag har fel.

Mexico, verkar perfekt forutom crowds. Kan nagon tipsa om uncrowded kvalitet spots i Mexico?

Indo forstas.... ligger hogst pa listan just nu

Tacksam for hjalp att reda ut harvan. Svara beslut har i livet. Cheers

Logga in för att svara
#112113 Svar: Nicaragua, Panama, Mexico eller Indo? 8 år, 1 månad sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Eller Samoa? Bara tunga tubande rev som man maste ta bat ut till eller finns bryt for intermediate? SHit hjalp mig for mycket att valja pa

Logga in för att svara
#112114 Svar: Nicaragua, Panama, Mexico eller Indo? 8 år, 1 månad sen Stoke: 1

Frankie91
graphgraph

Ive surfed in all o the places you mentioned except for Samoa.
It depends what time of year you are planning on going.

If i could go back to any place it would probably be Nica. The waves are good, consistent, loads of offshore wind, not super crowded or developed YET which means its still pretty cheap. I was at a place (Nicawaves) for about 30 days and ended up paying just under $1000 for living, food, tons of booze and a few board repairs lol. Nica also is central to Panama and Costa (these two places also offer some fun waves but can get pricey), meaning you could pop over for a week to either one of those places if you travel by land/public transport, which me and some friends did.

Mexico is alright, not too crowded on the average day if youre in Baja or Central Mex but if you are there for a good swell you can expect it to get crowded with all the SoCal frothers.

Indo has waves all round but the crowds are shit, worst ive seen in any place ive surfed and i lived in SoCal for 5 years as well. Now there are some less crowded spots in Indo but that often means its far, remote and usually a heavier wave. If you are ready for that, by all means go ahead.

tl;dr - Go to Nica, its consistent, not too crowded and is central to a few of your other options if you get bored.

Logga in för att svara
#112115 Svar: Nicaragua, Panama, Mexico eller Indo? 8 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Indonesien har nog lite större tyngre vågor, jag har iofs inte varit i centralamerika bara sett bilder.

Glöm inte att 90 % av turisterna som åker till Indonesien stannar på Bali, det finns med andra ord rätt gott om ställen där det INTE är supertrångt i vattnet.
Men då måste man ibland långt ut i bushen med långa transporter, ibland malariarisk och ibland även rätt risig mat (jämfört med mer civiliserade områden).
JAg tycker alltid det vart värt det att åka utanför Bali för surf, att surfa perfekta vågor med max 5- 10 pers är ju helt sanslöst trevligt.

Logga in för att svara
#112116 Svar: Nicaragua, Panama, Mexico eller Indo? 8 år, 1 månad sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Thanks heaps Frankie91 and ErikG Jag fortsatter kolla upp Nica da, att resa mellan landerna later ju bra, om jag inte skulle vara nojd. Jag har i stort sett dissat Bali pga crowd. Jag har inget emot simpel accomodation och ar inte ute efter party-party nattliv. Funderar sodra sumatra eller West timor, men behover nog resesallskap om jag ska ta mig till West timor Erik skulle du vilja tipsa om stallen utanfor Bali? Du kan PM:a om du vill Cheers

Logga in för att svara
#112119 Svar: Nicaragua, Panama, Mexico eller Indo? 8 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag drog iväg ett mejl via din profil här på sidan. Vet inte om det funkar som det ska ??
Vilken tid på året ska du åka?

Logga in för att svara
#112124 Svar: Nicaragua, Panama, Mexico eller Indo? 8 år, 1 månad sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Tack sa valdans ErikG! Jo jag fick ditt email, det funkar, jag svarar snart Jag planerar mitten av Juli- september nan gang

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!