Facebook data

1
Surfdagar 2016
#112071 Surfdagar 2016 7 år, 8 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Letade efter en gammal tråd, men lyckades inte hitta den, så startar en ny såhär i slutet av året.

Såhär tänker jag:

1. Hur många surfdagar hann du med under 2016? (Ungefärligt antal duger.)
2. Hur många i Sverige?
3. Hur många utomlands, och var?
4. Utvärdering av 2016, surfmässigt, för din del.

Mina "stats":

1. 32
2. 28
3. 4, i Danmark
4. Jävligt bra med tanke på att jag inte åkte längre än DK. Dessutom var hemmasurfet oftast fem gånger bättre. Hösten var välsignat blåsig i år, och jag hade turen att komma loss ofta. Sex dagar i rad vid ett tillfälle!

Logga in för att svara
#112076 Svar: Surfdagar 2016 7 år, 8 månader sen Stoke: 3

abo
graphgraph

Var bor du? Jag har aldrig surfat så lite som i år. Hela hösten har varit katastrof på västkusten

Logga in för att svara
#112077 Svar: Surfdagar 2016 7 år, 8 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Bor på Gotland, vi har ju turen att funka på alla vindriktningar.

Tråkigt för er på västkusten, men pray for surf 2017! Det brukar väl bara dundra in där nere? Brukade åka dit ända från Linköping ibland när jag bodde där.

Logga in för att svara
#112084 Svar: Surfdagar 2016 7 år, 8 månader sen Stoke: 4

Le Birró
graphgraph

1. 28
2. 0 i Sverige
3. Sri Lanka, Biarritz, Portugal
4. Fint - ny härlig bräda som knappt är testad så mkt kul inför 2017, ett par magiskt fina sessions med härliga människor (det som sticker ut är kvällssurf i Weligama, soluppgångssurf i Côte de Basques samt råbakis men fantastisk morgonsurf i ett novemberglassy Ribeira D'Ilhas).

Logga in för att svara
#112087 Svar: Surfdagar 2016 7 år, 8 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

1. Ca 40.
2. Ca 35
3. Ca 5 i Norge, goda gamla Hoddevik och Ervik. Var uppe sex dagar i våras och surfade samtliga dagar även om 2-3 dagar mer eller mindre blåste bort.
4. Jag började vågsurfa i svenskt vatten förra året och blev nog bortskämd. Veckorna innan midsommar 2015 var det surf mer eller mindre varje dag. Helt otroligt tänkte jag.
Och det visade det sig vara också om man jämför med i år . En kollega till mig har vindsurfat i Varbergstrakten sedan 80-talet och säger att Augusti-november i år är de sämsta han vart med om.
Men för att till 90% bara ha vart på västkusten måste jag säga helt okej ändå. 5 av 10 brödrostar.

(Sen har jag börjat bygga brädor för att kunna nörda ner mig i sporten ännu mer också, det måste ju räknas till surf-intresset på något sätt, eller?)

Gott nytt på er!

Logga in för att svara
#112176 Svar: Surfdagar 2016 7 år, 4 månader sen Stoke: 0

magnusahman
graphgraph

Kribz. Var på Gotland brukar du köra för varje vindriktning. Flyttade precis dit efter en vinter Portugal och är jäkligt sugen på att surfa på svenska vatten!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!