|
#112026 |
Surfing Sumatra 8 år sen |
Stoke: 1 |
|
Hej alla glada!
Någon med erfarenheter från surf på Sumatra??? Norra sidan?
Har tröttnat på packade lineups och, trots att jag är nybörjare själv, nybörjare med NOLL KOLL (typ JAG JAG JAAAAG kör på dig nu, OJ där flög brädan iväg etc.)
Andra förslag mottages även med tacksamhet men har siktet på Indonesien.
Häng löst.
Peace.
|
|
|
|
|
#112033 |
Svar: Surfing Sumatra 7 år, 12 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Jag har själv funderat på sumatra och vet att det finns grymma breaks där!
Men kan inget om förhållandena... Indo är i min erfarenhet riktigt skönt men jag skulle nog inte våga åka runt själv för att surfa sumatra utan någon annan lite kunnigare surfare som följeslagare.
Men du får jättegärna höra av dig med hur det går om det blir nåt!!
|
|
|
|
|
#112039 |
Svar: Surfing Sumatra 7 år, 12 månader sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Tänk på att den nordligaste delen av Sumatra som kallas Banda Aceh är rätt annorlunda. Har numer fred men har varit en starkt separatistisk region med gerillakrig.
Det är även STRIKT Islam som gäller, tänk så nära sharia du kan komma men inte helt totalt.
Obs har inte varit där själv, bara läst om det.
|
|
|
|
|
#112086 |
Svar: Surfing Sumatra 7 år, 11 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Jag har varit i Banda Aceh. Bodde hos en snubbe som hette Eddie. Eddies Homestay har jag för mig han kallade det. Skön snubbe, nära till stranden. Det är bra vågor där. Inte mycket folk alls. Billigt också men rätt tragisk plats efter tsunamin. Kanske att det har blivit lite bättre nu. Var där 2012
|
|
|
|
|
#112088 |
Stoke: 4 |
|
Sumatra och framför allt Mentawai verkar galet fett. Dock allt annat än nybörjarvänligt det lilla jag läst med gott om snabba tubande vågor. Ska definitivt dit men har tänkt samla på mig lite mer vågor under bältet innan jag kliver på.
|
|
|
|
|
#112089 |
Stoke: 4 |
|
|
|
|