Facebook data

1
Kanarieöarna Ja/Nej?
#111986 Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Det finns ett gäng trådar här om familjesurfsemester på Kanarieöarna. Men för oss andra som ännu inte lyckats skaka fram några kids?

Jag och tjejen vill ha en månad någonstans varmt. Gärna med surf då givetvis. Vi tänkte hyra en lägenhet eller ett hus en månad. Vad säger ni oh visa surfsverigeianer om Kanarieöarna i februari-mars-april? Hur är surfet och vilken ö är bäst om vi vill ha de gött i en månad kring den tiden?

Tacksam för alla tips!

Ps. Även om det är motsägande mitt eget användarnamn så vill vi alltså då helst inte resa charter..

Logga in för att svara
#111987 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Passa på innan barn och åk längre. Typ indo eller Oz...........Kanarieöarna finns kvar och när du väl får barn lär du hamna där ; )

Logga in för att svara
#111988 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Ibland känns det som att skaffa tjej är det samma som att skaffa barn..

Logga in för att svara
#111989 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kanarieöarna är generellt bättre tidigare på senhösten och mitt i vintern. Sen kommer passadvinden mer och mer framemot våren och förstör surfet.
Det finns så många ställen att välja på. En del öar är mer urbaniserade och andra lugnare. Alla öarna har nån slags bra surf.

Logga in för att svara
#111990 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Haha CharterNils det har du rätt i ; ). Om jag skulle resa till Kanarieöarna innan barn skulle det nog bli till Famara på Lanzarote för surf och sol eller Las Palmas (gran canaria) för sol, stad och surf men bo då nära Las Canteras stranden. Vill hon glassa lite är det nog Maspalomas som gäller.

Logga in för att svara
#111991 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Just denna gången har vi bara möjlighet att åka typ början februari-mars. Jag är orolig för vinden, men jag har läst mig till att gryningen borde vara ganska okej och vindstilla ändå? Blåsa bort i stormvågor kan jag lika gärna göra hemma så det slipper jag helst, men bara det funkar ett par dagar i veckan utan vind så är jag rätt nöjd. Vad tror ni?

Hur gott om spots är det liksom, ett bra per vik på kartan eller är det några enstaka bra med mycket crowd? Jag har ingen ambition att utmana proffsen på tubande vågor med 30cm ner till rakbladsrev.. Men jag är inte heller sugen på att surfa med 1000 nybörjare på stökiga beachbreaks?

Famara ska jag kolla upp då!

Som sagt, det är en kompromiss det här =). Mitt krav är surf och hennes är väl framför allt varmt, nära hem och helst inte en kultur där "...kvinnor inte får vistas i utomhus." (dvs. Marocko;) Inte mycket annat än kanarieöarna kvar helt enkelt.

Vi ska till Kalifornien en sväng innan (typ 3v), men budgeten räcker helt enkelt inte för att stanna där i 10 veckor.

Logga in för att svara
#111992 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 1

Hype
graphgraph

Hej

Har surfat spotsen vid Las Canteras (Las Palmas) i Februari månad.
Hade mestadels bra surf, men under två dagar blev det storm och kallt. Då gick det att åka till Södra delen av Gran Canaria, fördelen med en Ö.

Det bästa är väl att alla spanjorer är trötta på morgonen och från soluppgång fram till 10 så var det knappt några ute. Efter det var det supercrowded vid peaksen.

Logga in för att svara
#111993 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 1

fidde_73
graphgraph

Jag skulle ju rekommendera att kolla på biljetter till Kalifornien.
Vi har bokat 16 dar där och man flyger med KLM eller SAS för samma pris som till Kanarieöarna.
SAS flyger dessutom direkt till LAX på 10.5h.

Lycka till med semestern.

Logga in för att svara
#111994 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 1

fidde_73
graphgraph

Sorry, missade sista biten där

Logga in för att svara
#111995 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Det låter ju bra ändå Hype! Hur många spots finns det i området? Är bil/scooter ett måste för att ha ett par olika surfspots att välja mellan?

Tur man är morgonpigg då så man slipper localsen. Någon som har fler tips i området så tas det tacksamt emot!

Kalifornien är redan bokat. Det blir tre veckor med start i San Fran. Flyg enkel väg med Norweigan från Köpenhamn 2000kr! (ink extra bentrymme, som sagt backpackertiderna är förbi;))

Logga in för att svara
#111996 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Vilken typ av våtdräkt behövs förresten?

Logga in för att svara
#111997 Svar: Kanarieöarna Ja/Nej? 7 år, 11 månader sen Stoke: 2

hollister
graphgraph

3/2 brukar jag köra.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!