Facebook data

1
hydrofoil surfing info !?
#111949 hydrofoil surfing info !? 7 år, 11 månader sen Stoke: 0

OzzyOskar
graphgraph

Hej såg precis denna videon youtu.be/h7XupqFOFSg och blev lite sjukt förvirrad. de "vågorna" han surfar på där är ju på öppet hav o vad jag kan se så ser det ut som det mycket väl händer i sverige med sånna vågor. jag tycker det ser ut som magi men kan någon förklara vad som gör så att han kan surfa på detta ? och om det han gör går att fixa i sverige också ? någon som.rent av har testat det också och kan berätta lite om det ? kan ma köpa en sån hydrofoil fin och sätta på min 6,4 shortboard eller behöver hela brädan vara anpassad för hydrofin ? tack för svar ! ha det bra !

Logga in för att svara
#111950 Svar: hydrofoil surfing info !? 7 år, 11 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Till en början kan det vara bra att veta att en billig hydrofoil-fena kostar typ 16 laxar och en i kolfiber av kvalitet minst 25. Nästan alla kitesurf-försäljare har hydrofoils till salu.
Jag har inte testat själv men vart med när flera andra kört och det är inte riktigt så lätt som Kai får det att se ut. Speciellt paddla in i en våg måste vara sjuuukt svårt.

Men å andra sidan! Klart du ska köpa en foil och kötta på din bräda och börja försöka! Eventuellt kan det behövas någon förstärkning i brädan men annars borde det gå. Kai Lenny kör ju den på allt från SUP till shortboard.
Lycka till och jag väntar spänt på en uppföljning!

/Nils

Logga in för att svara
#111952 Svar: hydrofoil surfing info !? 7 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

NÅGON förstärkning ....hahaha Ja typ... Eller prova sätt skiten i FCS-gluggarna hahaha

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#111954 Svar: hydrofoil surfing info !? 7 år, 11 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Jag ser framför mig hur du sågar ur ett lagom långt hål i brädan (typ en meter eller så) och laminerar in en 2 tum 4a. Unik stil och sen är det bara att bulta på fenan! =)

Logga in för att svara
#111960 Svar: hydrofoil surfing info !? 7 år, 11 månader sen Stoke: 3

CharterNils
graphgraph

Jag testade en hydrofoil i helgen med kite. Sjukt svårt men sjukt kul!
I början störtdök den efter bara ett par meter när jag lade vikten fel. Men efter en halvtimma eller så lyckades jag köra 30-40m i "uppeläge" så att det sjöng i svärdet. Speciell känsla att glida helt jämt över ett choppigt hav.

Lycka till med bygget=)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!