Facebook data

1
Familjesurfsemester?
#111914 Familjesurfsemester? 8 år sen Stoke: 0

eriktehler
graphgraph

Jag var i Playa de las Americas på Teneriffa i vintras och bodde på barnanpassat hotell. Det var perfekt för oss med charterresa och nära till surf. Några 100 meter till sandstrand utan vågor för småbarnen och några 100 m åt andra hållet till bryten. Fina nybörjarvågor hela veckan för mig.

Har någon några tips på liknande ställen som passar att åka till i januari?
- Barncharterhotell
- Fint, varmt och stabilt väder i januari
- Gångavstånd till surf

Logga in för att svara
#111916 Svar: Familjesurfsemester? 8 år sen Stoke: 0

perupp
graphgraph

Hade för mig att en viss herre bloggade om detta och jovisst jag hittade hans inlägg!
(Har inte barn själv så deta överlåtes)

pontusstaahlkloo.com/surfresa-med-barnfamilj-vart-ska-vi-aka/

Logga in för att svara
#111917 Svar: Familjesurfsemester? 8 år sen Stoke: 0

eriktehler
graphgraph

Tror faktiskt jag läst den någon gång! Tyvärr tror jag varken min plånbok eller barnens tålamod klarar en resa till Maldiverna eller Bali i vinter. Frågan är om det finns något annat ställe på Kanarieöarna som kan passa?

Logga in för att svara
#111920 Svar: Familjesurfsemester? 8 år sen Stoke: 0

perupp
graphgraph

Fuerteventura kan kanske fungera i så fall?

Logga in för att svara
#111921 Svar: Familjesurfsemester? 8 år sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

las America är nog det bästa på Kanarieöarna för familj och surf. Las Canteras stranden på Gran Canaria är också bra men utan charter hotell. Meloneras (maspalomas) på Gran Cararia är ok men lite sämre surf än Las Americas. Dock en lite finare stad och bättre för familjen. Jag ska dit igen på sportlovet.

Logga in för att svara
#111939 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 12 månader sen Stoke: 1

HåkanB
graphgraph

Jag funderar också på detta med familjesurfsemester.
Kan man hyra utrustning på Maspalomas eller ska man riskera brädan på flyget?

Logga in för att svara
#111940 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 12 månader sen Stoke: 0

eriktehler
graphgraph

För mig blev att boka Playa de las Americas i år igen. Varför ändra ett vinnande koncept? =)

Logga in för att svara
#111942 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 12 månader sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Svårt att hyra i Maspalomas men det går i Playa del Ingles som ju är 5 min bort med bil. Det bästa är att hyra vid Las Canteras i Las Palmas men det är långt bort. Jag ska som sagt till Maspalomas på sportlovet och kommer att fixa så att surfaffären i playa del ingles kör över brädan till mitt hotell. Lite dyrare men billigare och enklare än att forsla longboarden på planet. Surfmässigt är Playa las Americas bättre men familjen börjar tröttna efter 4 ggr.

Logga in för att svara
#111944 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 12 månader sen Stoke: 2

hollister
graphgraph

Jag gillar verkligen Fuerte. Har bott utanför Corralejo några gånger och kan varmt rekommendera det. Man bör ha bil vilket har varit prisvärt när vi varit där 2000:- för 2 veckor. Är dock sugen på att prova nått nytt och tänkte att Las Americas kan funka. Finns det bra hyrställen där? Har ni några bra familjevänliga hotell nära stranden som ni kan rekommendera?

Logga in för att svara
#111945 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 12 månader sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Kan rekomendera Sunwing fanabe beach vid vid Las Americas. ca 30 minuter promenad till spanish left mfl bryt. Bra för familjen med lollo och bernie etc. Minus är väl att det kostar en del och charmen är som på de flesta charterhotellen med all inclusive.

Logga in för att svara
#111946 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 12 månader sen Stoke: 0

eriktehler
graphgraph

Jag bodde på Compostella Beach med Ving. Går att få flyg plus boende en vecka för under 4k per person, vilket jag tycker va bra. Juste barnpool och sånt men man får stå ut med en del all inclusive-lirare ligger precis på udden längst ner, gångavstånd både till sandstranden och surfbryten.

Har hyrt bräda hos Al Medio Surfschool, en riktigt trevlig italienare lät mig hyra för 10 euro om dagen och jag fick guiding första dagen nästan gratis. Trevlig Surfshop som är typ en surfbräda bred och ligger en bit upp i playa de LAS americas

Logga in för att svara
#111974 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 11 månader sen Stoke: 2

hollister
graphgraph

Har bokat resa till Las Americas 2veckor i januari. Det fick bli Parque Cristobal. Hoppas på fina surfmöjligheter ☺

Logga in för att svara
#111976 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 11 månader sen Stoke: 1

HåkanB
graphgraph

Nu bokade vi Maspalomas i januari. Fritidsresor med Bamse och allt.
Om man inte har alltför stora förväntningar på surf så kanske det t o m blir något.....

Logga in för att svara
#112120 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 7 månader sen Stoke: 1

HåkanB
graphgraph

Igår kom jag hem efter en vecka på Maspalomas. Det var fullt surfbart de dagar jag var vid stranden och lördagen var tydligen riktigt bra. Då var jag på utflykt till Las Palmas där jag fick se vågor på tre meter!
Dagarna innan avresa kollade jag en del prognoser och kom fram till att inte ta med någon bräda. Det här med att förstå prognoser har jag inte så lätt för. Det blev till att hyra bräda och våtdräkt på stranden under en irländsk pub.
www.surfmaspalomas.com
Surfet ligger på båda sidorna om piren och har potential då det har pointbreak. Jag var på strandsidan. Den andra sidan har mer klippor.

Mina barn, sambo och svärmor trivdes även bra i Maspalomas. Vi får se vart nästa familjesurfsemester går..

Logga in för att svara
#112121 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 7 månader sen Stoke: 2

hollister
graphgraph

Härligt! Då har även Gran Canaria potential för en lyckad familje/surfsemester. ☺ Våran Teneriffaresa till Las Americas blev riktigt lyckad. Det gick till och med att surfa när Magic seaweed visade "Flat" i prognosen...vågar knappt tänka på hur ďet är dom dagar det visar stjärnor i prognosen. Dom dagar det visade 0.5-0.7m vad det faktiskt ganska stort..

Logga in för att svara
#112122 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 7 månader sen Stoke: 4

dansksurf
graphgraph

Har ni tips på vart jag kan hyra en bräda som inte är softtop?
Jag kan inte ha egen bräda med, så letar efter en fish 5,8

Logga in för att svara
#112123 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 7 månader sen Stoke: 4

dansksurf
graphgraph

Oh.. såklart i playa de las americas;)

Logga in för att svara
#112125 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 7 månader sen Stoke: 2

hollister
graphgraph

K16 surf shop och Palm Beach surf shop. Båda ligger på Calle Mexico och borde ha nått som funkar. Ja hyrde softtops nere på stranden men se upp i vågorna...ja höll på att bli överkörd. Fick dyka för att inte bli påkörd. När ja kom upp hade två galningar kört över brädan som var uppskuren av fenor på 2 ställen.

Logga in för att svara
#112126 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 7 månader sen Stoke: 1

Mifke
graphgraph

3.5 veckor i Sri Lanka nu den 17e med fru och en 1.3 årig galen pojk. (Jag har köpt barnsele)

Logga in för att svara
#112132 Svar: Familjesurfsemester? 7 år, 7 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Någon annan som ska till playa de las americas, Teneriffa v8+9?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!