Facebook data

1
Seriously....när ska vi få en sån här
#111181 Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

www.surfline.com/video/featured-clips/slater-releases-new-wavepool-vid_137975

10-12k kroner per year?

I'd pay ski pass/golf course membership rates for this easily

Logga in för att svara
#111184 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 7 månader sen Stoke: 4

Le Birró
graphgraph

Så sjukt cool. Den hade man velat legat ligga och gnugga skillsen i.

Logga in för att svara
#111186 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 7 månader sen Stoke: 5

henx
graphgraph

Jag kan också tänka mig att lägga en rejäl slant för ett årskort.
Borde väl inte va så svårt att få en såndär att gå runt i Sthlm eller Götet?

Logga in för att svara
#111189 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 7 månader sen Stoke: 4

linnjonson
graphgraph

Hade varit sjukt nice!

Logga in för att svara
#111190 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 7 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

I Bristol kostar deras vågpool ca 60 miljoner. Innan årskort är aktuellt krävs investeringar.

Logga in för att svara
#111192 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 6 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Någon som har hittat information om att de kommer att börja bygga fler poler. Hade vart kul att få någon form av prislapp så man kan sätta sig i excel och börja skissa på hur fan man skall kunna köpa en.

Logga in för att svara
#111194 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 6 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

SharkBoy skrev:
www.surfline.com/video/featured-clips/slater-releases-new-wavepool-vid_137975

10-12k kroner per year?

I'd pay ski pass/golf course membership rates for this easily

Verkar ju vara ganska lågt intresse att döma av intresset i denna tråden. Kanske bara blir du och jag som vill vara med och finansiera ett eventuellt projekt!

Logga in för att svara
#111195 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 6 månader sen Stoke: 3

abo
graphgraph

Wave garden har ju funnits ett par år, innan dess har det funnits liknande, fast sämre. Varför har det inte poppat upp massa vågparker. Finns fullt med entreprenörer som inte låter en god affär gå dem förbi....

Min kvalificerade gissning är att kostnaderna inte kan täckas med intäkterna. Det är (eller kanske har varit) för dyrt att köpa och driva, i förhållande till hur många vågor du kan producera per timme.
Men förhoppningsvis förändras detta med bättre tekniker...

Logga in för att svara
#111197 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 6 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

abo skrev:
Wave garden har ju funnits ett par år, innan dess har det funnits liknande, fast sämre. Varför har det inte poppat upp massa vågparker. Finns fullt med entreprenörer som inte låter en god affär gå dem förbi....

Min kvalificerade gissning är att kostnaderna inte kan täckas med intäkterna. Det är (eller kanske har varit) för dyrt att köpa och driva, i förhållande till hur många vågor du kan producera per timme.
Men förhoppningsvis förändras detta med bättre tekniker...

Du har förmodligen rätt med det.
Det som jag tror är skillnad med denna är att det faktiskt är en bra våg som "riktiga" surfare kan tänka sig att betala för till skillnad från det andra som riktar sig mer åt de som vill testa surf. Eller vad tror ni?

Logga in för att svara
#111212 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

I Varberg hade den varit perfekt. Där ligger ju surfgymnasiet. Men med vårat klimat i Sverige så blir det problematiskt. När det fryser på så kommer rören sprängas. Och att värma vattnet kommer kosta skjortan, så valet att bygga in den hade nog varit bäst men också trist. Man vill ju surfa i solskenet.

Logga in för att svara
#111221 Svar: Seriously....när ska vi få en sån här 8 år, 5 månader sen Stoke: 0

OzzyOskar
graphgraph

Allstå surfmagic här i sverige försöker ju öppna en surfpark ! De har en detaljplan osv det de behöver är investerare och en plats. Jag har försökt att prata med kommuner stora företag om att de ska sponsra och ge plats för idén men det är svårt. Kanske kan gå om.vi svenska surfare faktiskt samlar ihop oss och säger we waant this tillsammans så att folk kan se att/om det finns pengar att tjäna på det. Nog större chans än om jag mailar runt som en 18 årig kille iallafall

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!