Facebook data

1
Hossegor, tips
#111110 Hossegor, tips 8 år, 8 månader sen Stoke: 0

anders046
graphgraph

Efter att ha köpt en liten mindre bräda Baked potato 5.7 och en resa till Srilanka 2V har jag fått lite blodad tand.
Funderar på om man skall testa Franska kusten i sommar, (har kitat och surfat i Portugal), men jag kan tänka mig att Frankrike också kan vara trevligt,

Någon som varit på något surfcamp eller liknande, som har några bra och ev, dåliga erfarenheter man kan försöka undvika. Alla tips uppskattas!
//Anders

Logga in för att svara
#111111 Svar: Hossegor, tips 8 år, 8 månader sen Stoke: 4

linnjonson
graphgraph

Jag hade väntat till slutet av sommaren.. september .. . eller bokat "sista minuten" och checkat hur vågorna kommer se ut kommande veckan om du ska ner till bizkaia bukten.

Logga in för att svara
#111114 Svar: Hossegor, tips 8 år, 8 månader sen Stoke: 4

Le Birró
graphgraph

Jag har varit med X-travel i Hossegor i juli på min första resa nånsin. Det var toppen men hörde att det var helt platt veckan efter... så det är ju en chansning. Håller med Linn om period, september och oktober är superfint i både Frankrike och Portugal. Fortfarande varmt, lite folk och mycket bättre concistency på vågorna. Jag kör hellre weekends i april/maj och sep/okt för att sen åka långt och länge på vintern.

Logga in för att svara
#111136 Svar: Hossegor, tips 8 år, 7 månader sen Stoke: 2

Nic_
graphgraph

Vet att du efterlyste Hossegor-tips.. men jag smyger in med lite annat.

Det känns som att Bretagne inte är lika känt som typ Hossegor och Biarritz bland svenskar. Men det finns ett bra break där som heter La Torsche (ligger i Finistere). När jag var där var det ofta stort men snällt. Det är tyvärr lite svårare att ta sig till Bretagne än Cote de Basque från Sverige. Men jag ska ändå tillbaka dit sommar. Inte alls lika crowded där som i Biarritz och Hossegor.

Logga in för att svara
#111156 Svar: Hossegor, tips 8 år, 7 månader sen Stoke: 0

karlssonfredrik
graphgraph

Du kan surfa själv i hossegor varje dag så länge du tar dig några hundra meter ifrån de utmarkerade beach områderna , Finns bra sandbankar istortsett överallt om förhållandena är bra

Logga in för att svara
#111162 Svar: Hossegor, tips 8 år, 6 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja, Hossegor innebär milslånga stränder, det är bara att fortsätta köra högre upp. Jag älskar Hossegor

Logga in för att svara
#111167 Svar: Hossegor, tips 8 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Hyr en fatbike å cykla längs stränderna så hittar du tomma peaks!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!