Hej!
Då var det min tur.. Köpte en första bräda till flickvännen i julklapp. När hon skulle ta sin premiärtur på juldagen var olyckan framme när vi skulle ta ner två stora longboards från biltaket i 15 m/s. (Dumt, jag vet) Lyckades som tur var rädda min ömtåliga PU bräda men min stackars tjej hade inte en chans. Hennes lätta epoxy-bräda blev ett segel och flög med endast strumpa runt sig ner med nosen i asfalten.
Som tur var är det en tålig NSP-bräda men trots det blev det ändå dings på 3 ställen. Har dåliga koll på epoxy- hur föreslår ni att jag lagar?
Finkammat nätet på lagningstrådar men tycker det är lite oklart när man tex behöver lägga ny väv eller bara slipa och bygga på med ny epoxi. Många trådar rör även PU-lagningar där dingsen ju ser lite annorlunda ut. Här finns inget man kan knäcka av eller några lösa "flärpar". Känns som att det är översta vita lagret som krossats och krackelerat. Därunder är det ett mörkgrått material som känns hårt, så förmodar att det är något lager till innan man når skummet?
Gissar att de mindre märkena på ovansidan bör räcka att fylla i, men de andra två? Allt är hårt runt om när jag trycker och jag kan inte känna något mjukt alls.
Skulle uppskatta er hjälp otroligt mycket, tråkig start på tjejens surfkarriär..
Tack på förhand!