Facebook data

1
Tips och ideer för en resa till Sri Lanka
#110943 Tips och ideer för en resa till Sri Lanka 9 år, 2 månader sen Stoke: 0

kronander
graphgraph

Hej!

I Januari besöker jag och flickvännen till Sri Lanka för första gången. På diverse surf-forum har jag förstått att utbuded av gear är begränsat och att det är rekommenderat att ta med egna prylar och jag tänkte därför kolla med er om det stämmer. Går det att hitta OK grejer till OK priser? Alternativt, kan jag hyra brädor i klass med Hypto Krypton? Isåfall, var? Är det bäst att köpa bräda här hemma för att vara på den säkra sidan?

Har hittat några surfbutiker i Colombo samt på vägen ner till södra delarna av ön och funderar på att köpa ny bräda på plats (tänkte inledningsvis slå oss ner i Waligama bay). Vidare söker jag tips på sköna billiga boenden som kan passa plånboken för studenter. Hittils har vi hittat några OK ställen i söder på Airbnb.

Har ni mer tips så tar jag gärna mot detta

Logga in för att svara
#110944 Svar: Tips och ideer... 9 år, 2 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Softtops och NSP longboards finns garanterat, särskilt i Weligama. Tittade inte så noga, men såg en del shortboards i väldigt varierande stadier av desintegration (svenskt ord?), men letar du länge kan du ha lite tur o hitta nåt kul. Bra ding repair och några nya/beg brädor till salu har Indika dingfix i Midigama. Dock lite "island time" på dingfixen, men du får lånebräda under tiden om du tjatar lite.

Jag tog med bräda o rekommenderar det, särskilt om du får ta med gratis på flyget (Qatar tar brädor gratis), alltid skönt att känna till sitt åk och kunna komma igång utan bassel.

Boende verkar finnas överallt beroende på säsong.

Var där i julas.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!