Facebook data

1
Nordic Surf Magazine
#110939 Nordic Surf Magazine 8 år, 9 månader sen Stoke: 0

ylofen
graphgraph

Hej! Hur många av er läser surflektyr? isåfall, vilken tidning skulle ni rekommendera? Jag beställde hem NSM (Nordic Surf Magazine) men blev ganska besviken.
Tidningen innehåller fina bilder, och jag gillar materialet den trycks i. Men den grafiska biten hade kunnat göras så mycket bättre.
Är jag den enda som känner så?

Logga in för att svara
#110941 Svar: Nordic Surf Magazine 8 år, 9 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

NSM har sett olika ut beroende på utformning, i den senaste versionen som kommer ut som extra tjock är grafiken som den är nu. Hur borde grafiken vara enligt dig för att du ska uppskatta den ännu mer? Hur stor betydelse har grafiken för att skapa harmoni med fotografierna och berättelserna?

Själv tycker jag att fokuset ligger mest på fotona, att de får mest utrymme i NSM. Känns som att gå på vernissage varje gång jag bläddrar i den, vilket e en uppskattad känsla. Hur grafiken är har jag inte tänkt på då jag lägger mindre värde på det. Där kan man tycka olika.

O så rekommendation är att kolla in dessa surftidningar. Kanske kan du hitta någon o komplettera med för din surflektyr.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#110945 Svar: Nordic Surf Magazine 8 år, 9 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Fan, vad jag saknar Surfer's Path...

Tycker dock att NSM är bra för vad den är. Borde stödja dem oftare med ett köp då o då...

Logga in för att svara
#110946 Svar: Nordic Surf Magazine 8 år, 9 månader sen Stoke: 0

ylofen
graphgraph

IST skrev:
NSM har sett olika ut beroende på utformning, i den senaste versionen som kommer ut som extra tjock är grafiken som den är nu. Hur borde grafiken vara enligt dig för att du ska uppskatta den ännu mer? Hur stor betydelse har grafiken för att skapa harmoni med fotografierna och berättelserna?

Själv tycker jag att fokuset ligger mest på fotona, att de får mest utrymme i NSM. Känns som att gå på vernissage varje gång jag bläddrar i den, vilket e en uppskattad känsla. Hur grafiken är har jag inte tänkt på då jag lägger mindre värde på det. Där kan man tycka olika.

Jag har i och för sig bara köpt en NSM. Men det var mycket bilder, jag hade gärna haft mer text, mer berättelser om surf med fokus på skandinavien.
Det var är speciellt ett exempel i den nyaste NSM som stör mig, det är att dom har lagt mörkblå text på en mörk bakgrund vilket gör det extra jobbigt att läsa.
Jag köper gärna tidningen, samtidigt som jag gärna ger mina synpunkter på förbättring.

O så rekommendation är att kolla in dessa surftidningar. Kanske kan du hitta någon o komplettera med för din surflektyr.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!