Facebook data

1
lagning
#110874 lagning 8 år, 9 månader sen Stoke: 4

linnjonson
graphgraph

Hej allihop! Några snabba frågor.
Står och kollar på min superfish 7S II 6'3 och undrar lite hur jag ska lösa det här samt hur ni ska förstå min förklaring haha. Plasten mellan där fenorna sitter och skruvarna i fenboxarna har spruckit/börjat spricka. Vilket resulterar i att man inte kan fästa fenan med skruven då det inte finns motstånd emellan.
Är det något som man kan laga eller ska man byta fenboxarna helt, vart kan man beställa och klarar man att byta dem själv eller ska man lämna in på lagning och isf tips på vart? Tusen frågor på samma gång där

Ni får jättegärna tipsa om ni vet något företag som lagar brädor eller om någon här sitter inne med "lagnings skills" (betalar givetvis isf).

Gällande själva skadan på alla 10 fenboxar, någon som har någon idé om hur jag lyckats med det så jag kan undvika det nästa gång?

Tack på förhand!

Logga in för att svara
#110875 Svar: lagning 8 år, 9 månader sen Stoke: 1

Pilif
graphgraph

Hej Linn!

Nu kanske jag förstod helt fel, och kanske även är helt ute och cyklar (sorry isf). Men gällande det sistnämnda - kan inte vara så att skruvarna spänts för hårt och skapat spänning som resulterat i sprickor?

Ändrat av Pilif
Logga in för att svara
#110877 Svar: lagning 8 år, 9 månader sen Stoke: 4

linnjonson
graphgraph

Hej! Det låter som en riktigt bra förklaring! Jag har väl varit rädd för att tappa fenorna och skruvat lite för hårt kanske.. absolut något att ta med mig och tänka på och förmodligen hela förklaringen till att det sprack! Tack för svar!

Logga in för att svara
#110878 Svar: lagning 8 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag antar att du menar pluggar, inte boxar. Men hursomhelst kan man fråga sig hur alla tio har fått samma problem?
Jag har reparerat en hel del brädor men aldrig hört om nåt liknande. Man ska skruva pluggarna tills det tar emot och sen ett halvt varv till är vad jag fått lära mig. Om det nu rör sig om Fcs pluggar?

Enda du kan göra är att byta ut allihop.. Kommer bli en rätt dyr historia byta tio plugg.

Logga in för att svara
#110881 Svar: lagning 8 år, 9 månader sen Stoke: 4

linnjonson
graphgraph

Ja det kanske kallas pluggar hehe men vi pratar nog om samma sak iaf
Jag anser inte själv att jag skruvat för hårt, har även haft sällskap av tävlings surfare som har bra koll när jag har fäst fenorna första gången som har visat hur dem ska sitta. Brädan har bara hängt med vid två-tre resor så jättetråkigt. Det är alla 10 pluggar som är spruckna tyvärr vissa helt och några ser ut att göra det när som helst. Det är så tråkigt bara för det är en riktigt skön bräda som jag hade velat ha och växla med och med tanke på vad brädan kostade ny för några år sedan..

Logga in för att svara
#110882 Svar: lagning 8 år, 9 månader sen Stoke: 4

linnjonson
graphgraph

Jag antar det är fcs pluggar då fenorna var fcs vid köpet det låter kanske mest logiskt. Men pluggarna är orginal från brädan och det står inget på dem.

Ändrat av linnjonson
Logga in för att svara
#110886 Svar: lagning 8 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Har du köpt brädan ny? Prova reklamera den kanske? Kan ju vart en sats med pluggar som det vart nåt fel på iom att ALLA tio gått åt på samma vis på samma gång ?

Logga in för att svara
#110887 Svar: lagning 8 år, 9 månader sen Stoke: 4

linnjonson
graphgraph

Jag köpte brädan ny här hemma i Sverige. Ja men jag känner lite samma sak när alla går sönder och jag brukar knappt använda alla pluggarna och köra fem fenor så det är ju ingen fråga om slitage. Men när du säger att det är extremt ovanligt kanske jag får ge det ett försök och ringa till butiken där jag köpte brädan och höra med dem. Tack för svar!

Logga in för att svara
#110888 Svar: lagning 8 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Släng upp några bilder. Skulle vara intressant att se.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!