Facebook data

1
Sri Lanka eller Costa Rica?
#110786 Sri Lanka eller Costa Rica? 8 år, 10 månader sen Stoke: 0

michelleweg1
graphgraph

Tjena! Ska dra iväg på surfresa i vinter har jag tänkt men osäker på vart jag vill dra. Velar mellan Asien & Centralamerika. Dvs främst Sri Lanka och Costa Rica. Vore grymt om jag kunde få lite hjälp på traven, för och nackdelar osv?

Må gött! /Michelle

Logga in för att svara
#110788 Svar: Sri Lanka eller Costa Rica? 8 år, 10 månader sen Stoke: 0

Rickard Lundgren
graphgraph

Costa Rica/Centralamerika:
+ Många beachbreaks och relativt snälla vågor
+ Välutvecklat och relativt smidigt och bekvämt
+ Enkelt att resa genom Centralamerika med buss, och alla länder skiljer sig åt.
- En jävla massa amerikaner och svenskar
- Dyra priser (i Costa Rica)
- Crowds

Sri Lanka:
+ Många snälla bryt, diverse rev, points och beachies. De flesta ganska snälla och lätta.
+ Fantastisk kultur och mat
+ Mycket att se och göra
+ Relativt billigt (priserna höjs varje år men fortfarande billigt)
- Relativt bökigt att resa runt
- Trafiken kring alla main roads vid kusten är sinnessjuk

Gjorde 8 månader i Centralamerika och det var fantastiskt. Alla länder skiljer sig åt och vi fick fantastiskt bra surf överallt, främst El Salvador där vi fastnade i 2 månader. Mexico är löjligt billigt och har sjukt bra surf. Guatemala har mycket beachbreaks men också otrolig natur. Nicaraguas södra del blåser alltid off-shore. Costa Rica räknar jag inte ens till 3:e världen, väldigt uvecklat och det har allt man kan tänka sig behöva, men priserna springer iväg. Panama har sjukt bra surf på sydkusten och bra partaj på karibiska sidan. Ska du vara iväg en längre tid tycker jag du ska köra en längre Centralamerika-trip.

Sri Lanka är hur göttigt som helst också, bra för en intermediate som vill utvecklas lite då det finns mycket snälla rev. God mat, skön kultur, många guldkorn längsmed väst/sydvästra kusten. Många surfcamps om det är det du är ute efter, annars gott om hotell och homestays med relativt bra priser.

Logga in för att svara
#110801 Svar: Sri Lanka eller Costa Rica? 8 år, 10 månader sen Stoke: 0

Rico
graphgraph

Jag har hört bara gott om Sri Lanka. Vågorna säg vara perfekta och precis som tidigare skev så är dom fortfarande ganska snälla. Jag åker dit två veckor för att surfa nu över nyår!

Logga in för att svara
#110805 Svar: Sri Lanka eller Costa Rica? 8 år, 10 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Sri Lanka är fint, håller med Rickard om + och -. Reser du inte med barn, så är trafiken bara något du tänker på när du korsar vägen, tycker jag iaf. Vi hade barnen (5 och 7) med och det gick, men lite grann med hjärtat i halsgropen. Inget du tänker på på stranden sen!

Har varit i Nicaragua med, och skulle tro att en resa runt i Centralamerika är jäkligt häftig, baserat på det. Vet bara inte hur hårigt det är nuförtiden med alla gäng i vissa länder.

Logga in för att svara
#110813 Svar: Sri Lanka eller Costa Rica? 8 år, 10 månader sen Stoke: 3

Tias
graphgraph

Hallå! Jag håller med föregående, Sri Lanka och Costa rica är grymt bra, båda på sitt sätt! Om du inte redan bestämt dig och skulle vara intresserad av Centralamerika så har vi öppnat ett camp nere i El Salvador. Vi har 2 platser till vintern kvar om du skulle vara taggad, glid in på popandmeow.com för mer info om El Salvador.

Logga in för att svara
#110814 Svar: Sri Lanka eller Costa Rica? 8 år, 10 månader sen Stoke: 0

Limppimp
graphgraph

Båda ställena är to die for!!!! Svårt att välja... Men pris mässigt så är sri lanka mycket billigare

Logga in för att svara
#110815 Svar: Sri Lanka eller Costa Rica? 8 år, 10 månader sen Stoke: 0

anders046
graphgraph

Hur svårt är det att hitta boende några veckor efter jul, kan man ta det när man kommit på plats eller är det bäst att lösa allt sådant innan man reser (kan tänka mig jul/nyår) är den mest hektiska perioden, borde väll lugna ner sig efter denna?

//mvh Anders

Logga in för att svara
#110816 Svar: Sri Lanka eller Costa Rica? 8 år, 10 månader sen Stoke: 0

michelleweg1
graphgraph

Tack ALLA för sjukt bra svar! Jag valde tillslut Centralamerika, kör Sri Lanka nästa år. Så den 22 januari landar jag i Costa Rica wohoo! Har ni något riktigt smultronställe eller dylikt i CR eller angränsande länder så snälla dela, jag är er evigt tacksam för all framtid! Tack & bock!

Ändrat av michelleweg1
Logga in för att svara
#110819 Svar: Sri Lanka eller Costa Rica? 8 år, 10 månader sen Stoke: 0

Rickard Lundgren
graphgraph

Santa Teresa gillar väl alla. Lång strand med olika peaks, gott om boenden, barer, restauranger. Bered dig på att varannan människa är svensk.
Dominical är skönt, hippie hangout och bra surf. Bra tryck i vågorna! Om du får ett stort swell åk ner till Pavones, en av världens längsta vågor och också då en av världens mest crowded (inte så ofta den kickar igång). Passa då på och boka en båt över till halvön tvärsöver bukten. Tre sjuuuuuuuuukt bra vågor som alla funkar på olika tides, ofta inte en käft i närheten.

Gillar du party så åk över till Bocas del Toro i norra Panama, karibiska kusten. Sol, surf, fin natur och oerhört vackra stränder.. och riktigt bra fest.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!