Facebook data

1
Shaping ??
#110651 Shaping ?? 9 år, 6 månader sen Stoke: 0

OzzyOskar
graphgraph

Hej jag är 17 år och jag är surfare jag är väldigt intresserad av sporten och jag vill satsa på sporten jag vill då lära mig allt om de olika brädorna jag vill förstå varför de ser ut som de gör o vad olika former gör för hur den presterar i vattnet och jag skulle vilja göra min egen bräda någon dag då jag har blitt bättre. jag undrar vart man vänder sig för att bli en shaper i sverige om det äns går ?? jag har googlat i typ 1 timme och hittade då skolor i usa som lär ut detta tack på förhand för svar

Logga in för att svara
#110663 Svar: Shaping ?? 9 år, 5 månader sen Stoke: 1

vslater
graphgraph

Kör på lite självstudier och bara kör trial and error. Hyfsad guide för hur man bygger bräda så enkelt som möjligt (du har säkert stött på den när du googlade runt, men den funkar och är heltäckande även om all info nog inte är helt korrekt) finns här: www.surfersteve.com/introduction.htm

Har inte hittat någon riktigt bra heltäckande designguide som förklarar varför olika brädor ser ut som de gör, men lite läsvärt på ämnet finns på

www.surfscience.com/topics/surfboard-design/

www.surfline.com/blogs/talking-design-the-board-blog-with-rusty-preisendorfer_26649/ttp://www.surfscience.com/topics/surfboard-design/

Logga in för att svara
#110664 Svar: Shaping ?? 9 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Logga in för att svara
#110665 Svar: Shaping ?? 9 år, 5 månader sen Stoke: 1

vslater
graphgraph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax