Facebook data

1
Lära sig surfa i Skåne
#110336 Lära sig surfa i Skåne 9 år, 4 månader sen Stoke: 0

Mitox
graphgraph

Tjena!

Jag skulle egentligen ha dragit iväg på en surfresa till Costa Rica i 3 veckor i Februari/Mars 2016 för att lära mig surfa.
Men pga brist på jobb i det här landet kommer jag inte hinna spara ihop tillräckligt för hela resan + andra planerade utgifter i samband med resan.
Så jag tänkte istället beställa hem en bräda så fort jag har ett jobb och börja lära mig surfa i Sverige och sticka iväg till Vintern 2016/2017 istället.

Jag bor i Helsingborg och den här staden är kanske inte känd för några vågor, men jag tänkte träna paddelteknik under sommaren istället.
Men jag tänkte höra om någon vet ifall det finns bra spots i Skåne att lära sig surfa, förutom paddlingen
Jag kommer att ha Sommaren 2015 och 2016 att träna/lära mig surfa, så kommer nog hinna öva in både paddelteknik och lite lättare surfing.
Jag har åkt både Skate och Longboard under stora delar av livet, så har balansen av att åka bräda ganska väl intränat i skallen redan, ifall det underlättar på havet vet jag dock inte

Jag har kikat en del på Mölle, men det ser ganska avancerat ut i mitt tycke (Och vet ej hur det blir med vågbrytaren där), sen har jag även kikat lite på Lomma.
Men kanske någon som har tips på spots med lite vågor, helst längs västkusten i Skåne skulle uppskattas!
Tack på förhand!

Logga in för att svara
#110338 Svar: Lära sig surfa i Skåne 9 år, 4 månader sen Stoke: 0

Mag
graphgraph

Ängelholm söder om hamnen och Vejbystrand har rätt ok nybörjarvågor på nordvästvindar.

Logga in för att svara
#110341 Svar: Lära sig surfa i Skåne 9 år, 4 månader sen Stoke: 0

Mitox
graphgraph

Mag skrev:
Ängelholm söder om hamnen och Vejbystrand har rätt ok nybörjarvågor på nordvästvindar.
Aah grymt! Det ska jag definitivt ta en titt på, tack så mycket!
Det är ju lagom avstånd att pendla till också, får ta en sväng dit och kika någon dag.
Är det precis under hamnen eller brukar det vara vågor längs hela stranden?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!