Facebook data

1
Manly calling
#110273 Manly calling 9 år, 5 månader sen Stoke: 0

Flanders
graphgraph

Hej!

I höst flyttar jag till Australien. Målet är att hitta ett okej, simpelt jobb, lagom billigt boende och utveckla min surfing nåt fruktansvärt. Planen är att först bosätta mig i Sydneyområdet och där känns det som att Manly funkar bra för mina behov då det verkar finnas många bra spots samtidigt som stadsdelen ger ett ganska "busy" intryck med många caféer och barer. Därför känns det som att det inte borde vara allt för svår att hitta jobb där.

Är min fördom, att Manly är surfsveriges andra hem, sann? Har ni några tips till mig gällande min resa? Kanske har ni koll på nån arbetsplats som alltid anställer till skitlöner eller vet vilket område i Manly det är bäst att bo i? Är jag dum som resonerar som jag gör?

Tack på förhand,
Flanders

Logga in för att svara
#110281 Svar: Manly calling 9 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Din fördom är sann! Det är ett av våra andra hem. Alla områden är trevliga. Men med början söderifrån så är nog Eastern Hill det mysigaste området med naturen på North Head, Shelly Beach och högerpointen Fairy Bower inpå knuten samt stränderna på Harboursidan. Sen kommer "stadsdelen" South Steyne med alla caféer, barer, restauranger, surfshoppar, hamnen och Corson. Mer livat och bekvämt om man är ute och röjer mycket på kvällarna. Mycket nybörjare och surfskolor i vattnet, men kan så klart bli classic mellan varven. Nästa område är North Steyne med blandat villor och högre hus neråt stranden. Här finns normalt de bästa bankarna och de bättre surfarna. Sen kommer Queenscliff som har fördelen att ligga mellan Manly Beach och Freshwater. Paddla SUP i Manly Lagoon under platta dagar eller häng i skateparken uppe vid Pittwater Road. Nackdelen är att det är lite längre till Sydneyfärjan, om man använder den mycket, men det är en härlig cruise till hamnen på skate längs med stranden.

Hör med barerna efter jobb. Plocka disk eller servera öl. Internetcaféerna och Backpackerställena brukar ha anslagstavlor där tillfälliga jobb annonseras ut. Lycka till så kanske vi ses där nästa vinter!

Manly är fantastiskt!

Logga in för att svara
#110285 Svar: Manly calling 9 år, 5 månader sen Stoke: 0

Flanders
graphgraph

Tack för ett fantastiskt svar, känner mig mycket säkrare på min plan nu! Det börjar rycka i resväskan på riktigt, nästan synd att det är så långt till hösten.

Ses i vinter!

Logga in för att svara
#110315 Svar: Manly calling 9 år, 5 månader sen Stoke: 1

CalleP
graphgraph

Bra beskrivning av Reddax! Du kan spana in denna Manly guide också www.coastalwatch.com/surfing/12725/guide-manly-the-breaks

Hör av dig när du kommer hit, bor här permanent och är i vattnet de flesta dagarna i veckan så kan visa dig runt.

/Calle

Logga in för att svara
#110322 Svar: Manly calling 9 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Manly är verkligen en trevlig liten beachtown men rätt busy med alla nivåer i vattnet. Jag surfade Narrabeen rätt mkt, om man vill komma bort från crowdet lite

Logga in för att svara
#110330 Svar: Manly calling 9 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Ja, skaffa bil och fly crowden mellan varven!
Northern Beaches för dagen och Central och South Coast för helgen.

Logga in för att svara
#110364 Svar: Manly calling 9 år, 4 månader sen Stoke: 0

Flanders
graphgraph

Tack för svaren! Bil låter som en bra idé, om jag har råd.

Tack för guidningserbjudandet Calle, hör av mig i höst

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!