Facebook data

1
gänga på skruv till FCS plugg.
#110000 gänga på skruv till FCS plugg. 9 år, 7 månader sen Stoke: 1

fidde_73
graphgraph

Tjena.
Har kört gängpaj på en av fcspluggarna.
Tänkte kolla om det är någon som har koll på vad det är för typ/dimension på gängan där?
Det är väl säkert någon konstig tum dimension men tänkte iallfall fråga.

tack på förhand.

Logga in för att svara
#110002 Svar: gänga på skruv till FCS plugg. 9 år, 7 månader sen Stoke: 0

Sylver
graphgraph

Kidnappar tråden och lägger till fler frågor:
Är bästa sättet att få en FCS skruv som fastnat (dvs gängorna är utgröpta) att köra in en skruvmejsel med superlim? Finns det några andra förslag? Hur har ni gjort?

Fenan sitter inte i just nu (fråga inte, Papphammar-moment)

Skruvarna sitter fast stenhårt och närmsta hjälp är några timmar bort där brädan står i Spanien, så inget jag vill ägna en hel dag för att _eventuellt_ få fixat på min semester...

Logga in för att svara
#110004 Svar: gänga på skruv till FCS plugg. 9 år, 7 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

fidde_73 skrev:
Tjena.
Har kört gängpaj på en av fcspluggarna.
Tänkte kolla om det är någon som har koll på vad det är för typ/dimension på gängan där?
Det är väl säkert någon konstig tum dimension men tänkte iallfall fråga.

tack på förhand.

Funkar med ett vanligt standardborr, ta en isskrapa till bilen eller annan lämplig plast först och provborra i, så testgängar du skruven där så hålet inte blir för stort eller för litet. Sen när du skall borra så gör du de på motsatt sida i pluggen ju. Sätt ner en tändstick i trasiga hållet som sticker upp så ser du att du får rätt vinkel på andra sidan. Blir kanon om du gör rätt.

Logga in för att svara
#110005 Svar: gänga på skruv till FCS plugg. 9 år, 7 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Sylver skrev:
Kidnappar tråden och lägger till fler frågor:
Är bästa sättet att få en FCS skruv som fastnat (dvs gängorna är utgröpta) att köra in en skruvmejsel med superlim? Finns det några andra förslag? Hur har ni gjort?

Fenan sitter inte i just nu (fråga inte, Papphammar-moment)

Skruvarna sitter fast stenhårt och närmsta hjälp är några timmar bort där brädan står i Spanien, så inget jag vill ägna en hel dag för att _eventuellt_ få fixat på min semester...

Hade provat dränka i 556 först och sen provat med vanlig nyckel, funkar inte de så slagit in en plattskruvmejsel lite lätt med exakt rätt dimesion. Sista utväg superlim och skit.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!