Facebook data

1
Surf i påsk (måste finnas surfcamp)
#109953 Surf i påsk (måste finnas surfcamp) 9 år, 8 månader sen Stoke: 3

akabei
graphgraph

Tja!

Jag kommer behöva surfa i påsk och eftersom jag reste utan tjejen i vinter så kommer hon att vilja vara med i påsk. Problemet är att hon är lite mer nybörjare än vad jag är så nu letar jag efter resmål som funkar i påsk, inom hyfsat avstånd (vi har bara 10 dagar) där det finns ett surfcamp eller enkelt att få tag i lektioner åt henne på dagarna medan jag surfar på mitt håll.

Har kollat La Point, men de verkar ha slutsålt över påsken. Någon som har tips på var man kan dra där man kan hänga ihop trots att man surfar isär?

Hälsningar,
S.

Logga in för att svara
#109955 Svar: Surf i påsk (måste finnas surfcamp) 9 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

UK wavegarden beräknas öppna i påsk stället heter Surf snowdonia i Conwy valley North Wales.

Logga in för att svara
#109957 Svar: Surf i påsk (måste finnas surfcamp) 9 år, 8 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

I Corralejo finns det hur mkt surfskolor som helst
O'neill, Quiksilver, Billabong, homegrown, Animal, Seven islands, Krunk, Star, Aloha,Wavepals, Waveriders, Planet surf, Protest etc etc...
De flesta hämtar upp på hotellet och kör dit där det funkar bäst för dagen. Relativt billigt också. Men det skiljer en del på priserna.

Lycka till

Logga in för att svara
#109960 Svar: Surf i påsk (måste finnas surfcamp) 9 år, 8 månader sen Stoke: 3

akabei
graphgraph

Nice, tack för tipsen! Ska ta en kväll i veckan och planera!
Corralejo ligger bra till tror jag.

/S.

Logga in för att svara
#109961 Svar: Surf i påsk (måste finnas surfcamp) 9 år, 8 månader sen Stoke: 2

Dawe
graphgraph

Portugal är ju väldigt trevligt! I synnerhet Ericeria eller Peniche, där det finns en bra variation av vågor för allt från nybörjare till proffs. Det finns gott om Surfcamps på båda platserna. Ericeira gillar jag något mer än Peniche, då det är mindre crowds och finare omgivning. Jag har bott i Portugal under ett år och har rätt bra koll på surfingen där, så fråga gärna om du undrar något specifikt.

/ David, www.davidlindahl.me (min blogg om surfing från Portugal m.m.)

Logga in för att svara
#109984 Svar: Surf i påsk (måste finnas surfcamp) 9 år, 8 månader sen Stoke: 3

akabei
graphgraph

Vi kollar på Portugal nu också. Allt är på bordet.
Enda problemet jag ser med Ericeria i påsk är att det kommer att vara förbannat kallt. Regn och 15 grader i vattnet känns som det vore dödsstöten om jag ska försöka få min flickvän att börja surfa...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!