Facebook data

1
2 Veckor i början av April för en nybörjare?
#109914 2 Veckor i början av April för en nybörjare? 9 år, 9 månader sen Stoke: 0

JoeFlow
graphgraph

Hej,

Har 2,5 vecka att spendera under början av april och tänka dra med min flickvän till nagot surfställe. Vi är nybörjare och har endast erfarenhet fran 10 dagars surf i Costa Rica ( klarar av mindre green water vagor)

Vad vi söker:
Surf Camp där botten hellre är sand än rocks/korall men inget maste
Lite folk
Boendet far gärna va mer at det lyxiga.
Asien, Sydamerika eller Afrika.

Skulle uppskatta för lite input.

/Joe

Logga in för att svara
#109916 Svar: 2 Veckor i början av April för en nybörjare? 9 år, 9 månader sen Stoke: 0

Mitox
graphgraph

Tjena!
Jag snor den här tråden lite ifall det är okej Joe?
Då jag bara får Database Error när jag försöker läsa reglerna så vet jag ej om det är tillåtet. (Mod får gärna ta bort inlägget om så är fallet.)

Jag är nämligen ute efter lite samma sak, då jag ska åka på min första surfresa.
Jag är också ute efter något lättare ställe, gärna med bra väder och sandbotten och lite folk.
Jag håller mig uppdaterad på tips här i tråden, men om någon har något tips på bra ställen i Costa Rica (Kanske TS själv) så får ni gärna skriva det
Självklart går TS fråga i första hand.
Mvh//Alex

Ändrat av Mitox
Logga in för att svara
#109935 Svar: 2 Veckor i början av April för en nybörjare? 9 år, 8 månader sen Stoke: 2

Dawe
graphgraph

Själv så lärde jag mig surfa nere i Indonesien, på Lombok (granön till Bali) för fyra år sedan. Jag var där i mitten på mars i drygt 2 veckor och hade bra förhållanden. Jag var på det svensk ägda surf campet, Surf Camp Indonesia (www.surfcampindonesia.com), som jag definitivt kan rekommendera, bra coacher, trevlig stämning och god mat. Generellt är Lombok inte så crowded, även om det börjar bli mer sedan en ny internationell flygplats öppnat och antalet boenden ökat en hel del (var där igen 2012 och surfade på egen hand).

Mitox, Santa Teresa är ett rätt schyst ställe i Costa Rica. Santa Teresa är en relativt liten surf by och det finns ett flertal bra vågor att välja mellan, många med sandbotten och OK för nybörjare (om swellet inte är för stort såklart).

/ David, www.davidlindahl.me (min blogg om surfing främst i Portugal)

Logga in för att svara
#112367 Svar: 2 Veckor i början av April för en nybörjare? 6 år, 9 månader sen Stoke: 0

JoeFlow
graphgraph

Har blivit lite resor sen jag skrev detta.
Bali: Kan rekommendera kimasurf in canggu. Bra uppstyrt och bra lokal guider. Varit där 3 ggr. Finns även ett svenskt som ska va bra Limasol surf.
Costa Rica: Körde santa teresa igen. Bo på Griss Lodge. Knalla ner till vattnat. Funderar att åka lite längre norrut i vår
Sri Lanka: Drive Thru surf camp utanför mirissa. Lite sjavigt boende men bra guider. Annars bo på hotel och gör upp med en tuk tuk driver att köra er till olika break.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!