Facebook data

1
Bali i Januari
#109862 Bali i Januari 10 år, 1 månad sen Stoke: 0

Davids
graphgraph

Tja alla! Jag drar ner till Bali i slutet av december och är där i några veckor. Första gången där så har ni några bra tips på bra ställen? Både surf och annat! Mange takk!

Logga in för att svara
#109872 Svar: Bali i Januari 10 år, 1 månad sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Dra till Balian om du inte vill trängas med massor av andra surfare. Dock får du trängas lite med Spinner sharks som har gott om käk i flodmynningen speciellt efter regn som det är gott om under den tiden på året:-) Attacker? Nja bara två stycken verifierade samt att polarn fick en rejäl skjuts av en lekfull rackare:-)

Logga in för att svara
#109936 Svar: Bali i Januari 10 år sen Stoke: 2

Dawe
graphgraph

Undvik Kuta, om du inte vill festa som en galning Medewi, som ligger en bit norrut (någon dryg timme från Kuta) är en lite långsammare, men lång vänster point break våg. Medewi är ofta betydligt mindre crowded än andra spots på Bali. Canggu är ett trevligt ställe, en lång strand (med en rev och sand mix) och flera peakar.

Om du vill koppla av från Bali, kan du också åka över till Nusa Lembongan (typ 30 min båtfärd från Bali) som är en bilfri ö och fri från jätte hotellen som finns på Bali. Det finns även några vågor att välja på, från lite enklare Playground till svårare Shipwrecks.

Ha en bra resa!

/ David, www.davidlindahl.me (min blogg om surfing m.m.)

Ändrat av Dawe
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!