Tack IST:-)
Jag har använt en follow camanordning som heter Move n See (
www.movensee.com).
Man har en sändare på armen och sätter en modul på en tripod, synkar enheterna (vilket är lite trixigt ibland bör tilläggas) och sedan är det bara att köra. Har du en Canon kan du även ändra zoom från enheten på armen men det har inte jag så jag zoomar i förväg. Enheten på tripoden både panorerar och tiltar till skillnad från andra liknande enheter.
Jag har egentligen filmat här på dessa foton och sedan tagit ut frames från HD-video.
Sätter man en Go Pro på den inställd på läget "film och sekvenstagning foto" så kan man få till det riktigt bra och med fin kvalité också, men då måste man ju kunna ställa tripoden nära och sedan beskära bilderna i efterhand så man liksom zoomar in. Går ju nu mer att få bort vidvinkeleffekten via GoPro:s eget gratisprogram b t w...
Jag brukar också mest köra med filmkamera och då kan man ju som sagt ta ut foton från HD-filmen. Blir ju aldrig profskvalité då men kul ändå.
Sorry om jag inte kunnat få upp bilderna direkt här men jag orkar faktiskt inte hålla på mer... Förstår att det kanske inte är så enkelt heller att ordna på hemsidan per automatik men de flesta andra sidor fixar det ju?
Hur som helst, vågor på väg igen nu både i DK (epic) i morgon och Sverige kan bli fint på visst ställe på torsdag, så vem bryr sig:-)
Nicco Schiller