Facebook data

1
Inte bara Torö som levererar... Bästkusten
#109600 Inte bara Torö som levererar... Bästkusten 9 år, 12 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Tre dagar på raken på västkusten förra veckan med glassy och ff a NO LINEUP

www.surfzone.se/forum/showthread.php?93836-Glassy-Lines-of-Sweden-2014-10-08

Fortfarande sjukt jobbigt att fixa sina foton så man kan lägga upp dom på den här sidan:-(
Nu funkade inte ens länkar från Fejjan. Bara halva länkarna som blev länkar...resten vanlig text fast än jag kopierade. Snälla, gör något åt det här problemet så det blir enkelt som på alla andra forum/sidor...

Ändrat av above_the_law
Logga in för att svara
#109603 Svar: Inte bara Torö som levererar... Bästkusten 9 år, 12 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

ja, sjukt jobbigt att göra ett funktionsmakro i PS som förminskar till 500px bredd...

Logga in för att svara
#109611 Svar: Inte bara Torö som levererar... Bästkusten 9 år, 12 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Nicco de går ju inte se bilderna på steffo utan å logga in?!

Logga in för att svara
#109621 Svar: Inte bara Torö som levererar... Bästkusten 9 år, 12 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Gör ingenting om att man blir tvungen att logga in på annat forum o se de gigantiska stora formaten, det var värt besväret. Alternativet till bilduppladdning på forumtrådar är väl att sända direkt till Redaktörerna på sidan så de visas som nyheter om spridning av bildvisningar är syftet eller uppladdning i sitt album. Bilderna var fina speciellt den med mest vatten som är precis ovanför texten "Bifogade miniatyrer". Hur togs den egentligen ifall du orkar svara?

Logga in för att svara
#109630 Svar: Inte bara Torö som levererar... Bästkusten 9 år, 11 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Tack IST:-)
Jag har använt en follow camanordning som heter Move n See (www.movensee.com).
Man har en sändare på armen och sätter en modul på en tripod, synkar enheterna (vilket är lite trixigt ibland bör tilläggas) och sedan är det bara att köra. Har du en Canon kan du även ändra zoom från enheten på armen men det har inte jag så jag zoomar i förväg. Enheten på tripoden både panorerar och tiltar till skillnad från andra liknande enheter.
Jag har egentligen filmat här på dessa foton och sedan tagit ut frames från HD-video.
Sätter man en Go Pro på den inställd på läget "film och sekvenstagning foto" så kan man få till det riktigt bra och med fin kvalité också, men då måste man ju kunna ställa tripoden nära och sedan beskära bilderna i efterhand så man liksom zoomar in. Går ju nu mer att få bort vidvinkeleffekten via GoPro:s eget gratisprogram b t w...
Jag brukar också mest köra med filmkamera och då kan man ju som sagt ta ut foton från HD-filmen. Blir ju aldrig profskvalité då men kul ändå.

Sorry om jag inte kunnat få upp bilderna direkt här men jag orkar faktiskt inte hålla på mer... Förstår att det kanske inte är så enkelt heller att ordna på hemsidan per automatik men de flesta andra sidor fixar det ju?

Hur som helst, vågor på väg igen nu både i DK (epic) i morgon och Sverige kan bli fint på visst ställe på torsdag, så vem bryr sig:-)

Nicco Schiller

Ändrat av above_the_law: glömde lite
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!