Jag och en polare har hyrt en liten lokal i höst där vi bygger varsin mini simmonsbräda, våra första brädbyggen hittills. Tror det kan vara en kul småvågsbräda för sverige. Orkar inte krångla med bildfunktionen här på surfsverige, men bilder och beskrivning på min bräda finns på
https://docs.google.com/presentation/d/1wr5Mf6LWBCS02NjnlozNSvAi0ivvx4A5G1ndIMmJ5cU/edit?usp=sharing
Tänkte börja shapea railsen imorgon, har lagt en del tid på att klura på railbandmåtten, men det får nog ge sig allt eftersom. Nån som har några tips?
En annan sagt som vi funderat mkt på är glass-on fins vs FCS system. Jag har svårt att hitta vettiga keel fins med den storlek jag skulle vilja ha för fcs boxar, dessutom blir det då lite för dyrt då det är ett budgetprojekt, vi hittills har lagt dryga tusenlappen per skalle för allt material inklusive skräpepoxi och glasfiber. Går det att göra egna fenor som passar i fcsboxar eller blir det för klent vid infästningen då?
Tacksam för feedback, vet att det finns ett gäng duktiga shapeare här i krokarna
/Victor