|
#109527 |
Internship/Jobb för blivande civilingenjör. 10 år sen |
Stoke: 1 |
|
Hej!
Jag studerar till civilingenjör i medieteknik vid Linköpings Universitet och medans alla andra på min utbildning jobbade och var på olika internships i sommras så valde jag att åka utomlands och surfa.
Men, tills nästa sommar, undrar jag om det är någon som har några förslag på företag som är placerade/har kontor på någon surfort?
För att det ska finnas någon koppling till utbildningen så vill jag jobba med webb-/app-utveckling, någon sorts programmering, visualisering eller något liknande, ja utbildningen är ganska bred och som civilingenjör kan man väl lite av varje.
Alla tips och berättelser om egna erfarenheter uppskattas, tack!
|
|
|
|
|
#109575 |
Svar: Internship/Jobb för blivande civilingenjör. 9 år, 11 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Check out everything from start-ups to big companies in California.... Craigslist or your school is always an easy start. Santa Cruz is close to Silicon Valley or Palo Alto. Otherwise there are tons of jobs in San Diego (best surf IMO ;D ), LA, or Santa Barbara...
I'm not really sure how Visas work though, but it should be possible....
|
|
|
|
|
#109598 |
Svar: Internship/Jobb för blivande civilingenjör. 9 år, 11 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Hej Karin!
Jag pluggade Systemutveckling och var iväg 2 månader och praktiserade i Jakarta, Indonesien. Jag hade lite samma tankar som dig men kände inte att det var tvunget att bo på en surfort, men gärna nära så man kunde köra helgresor.
Det var dock en bit till närmsta surf och det var lite meckigt att ta sig dit (ligger på södra Java, Cimaja). Man kunde få taxi dit för, om jag inte minns fel, ca. 400 sek enkelresa per bil, det tog ca. 5-6 timmar. Buss fanns också och kostade någon hundring och tog 7-8 timmar. Allt berodde på hur trafiken var.