Facebook data

1
Cellplast till brädbygge i sthlmsområdet?
#109448 Cellplast till brädbygge i sthlmsområdet? 10 år sen Stoke: 1

vslater
graphgraph

Jag är på jakt efter ett block på minst 100mm (låg rocker) i kvalitet runt s200. Jag har problem med att hitta någon som har det på hyllan i stockholmsområdet. Var köper ni er cellplast? Jag har sett att en del limmar ihop 2 block istället, hur funkar det när ni shape:ar genom limsträngen?

Logga in för att svara
#109450 Svar: Cellplast till brädbygge i sthlmsområdet? 10 år sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Har du företag (eller en kompis som har) kan du köpa finfin EPS/frigolit/cellplast från Jackon.se

Eller också ringer du mig och kollar om något av mina "MAX Blanks" passar det du vill shapa!

Jesper B
Eight-08 Homegrown Surfboards
0733-169000

Logga in för att svara
#109466 Svar: Cellplast till brädbygge i sthlmsområdet? 10 år sen Stoke: 1

vslater
graphgraph

Tack Jesper!

Jackon ville bara sälja via sina återförsäljare, försöker få dessa att ta in en pall cellplast men det går trögt. Hade säkerligen blivit en bättre bräda med dina blanks men vill gärna göra denna från grunden. Tänker testa med s100 + epoxy, blir en kort och tjock bräda så hoppas det ska funka ändå även om det verkar rätt kasst.

Logga in för att svara
#109467 Svar: Cellplast till brädbygge i sthlmsområdet? 10 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Förr gick det att beställa ett stort block i Halland hos Genevads cellplast om det kan vara till nån hjälp.

Logga in för att svara
#109469 Svar: Cellplast till brädbygge i sthlmsområdet? 10 år sen Stoke: 1

vslater
graphgraph

Tack Erik, de hade blivit uppköpta, men verkar ha ett lager i Norrtälje också. Kollar med de.

Logga in för att svara
#109491 Svar: Cellplast till brädbygge i sthlmsområdet? 10 år sen Stoke: 1

vslater
graphgraph

Det får bli två st s200 bitar som limmas med purlim på denna första bräda. Verkar jobbigt med fogen under slipningen men får gå på något sätt. Tänkte göra en mini simmons och utgå ifrån denna mall: www.minisimmonssurfboards.com/wp-content/uploads/2011/05/simmons5.5.jpg dock tänkte jag dra upp nosen en tum och inte ha downrails hela vägen utan börja med en 80/20 nånting rail och sedan övergå till down nånstans vid fenorna. Tänker att dessa två ändringar ska göra den lite bättre för svenska stökigare förhållanden. Tänker jag fel?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!