Facebook data

1
Hjälp med våtdräkt!
#109397 Hjälp med våtdräkt! 10 år, 5 månader sen Stoke: 0

Hajpojken
graphgraph

Hej!

Tänkte kolla med er vad ni rekommenderar för våtdräkt till höst/vintersurf. Kommer hålla mig kring Norrbotten men även en del trippar till Lofoten. Har kollat på dessa två: www.surfers.se/sv/vatdrakter/herr/rip-curl-flash-bomb-654-hooded.html
matuse.com/shop/wetsuits/mens-wetsuits/tumo-hooded-54mm/ Måste även införskaffa mig skor och handskar, vad skulle ni rekommendera för tjocklek på skor/handskar? Aldrig surfat i Sverige/Norge förut endast kört några månader i Indo. Har ni koll på spots som körs i Norrbotten får ni gärna komma med förslag.

Logga in för att svara
#109401 Svar: Hjälp med våtdräkt! 10 år, 5 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Kan rekommendera C-Skins. Bra kvalitet, hållbara och varma. Den jag har nu köpte jag 2010 och är fortfarande tät och smidig. 6mm finns på rea hos Secret Spot i England. Sen så är ju Oneill bra. Värt att tänka på är det blir vanligare att top of the line-dräkter är mer slimmade i passformen - för att de som köper det bästa ofta är vältränande med tillhörande kroppskonstitution.

Möjligen är det jag som haft otur men Rip Curls vinterdräkter är inte i närheten när det kommer till hållbarhet och täthet. Surfers i Vbg har 6,5mm Atan-dojjer som jag tycker är grymma. Vintersurf kräver oftast 6mm. Tänk på lufttempen oxå. Jag kör Oneill 5/4 med huva som funkar bra ner till 10-12 grader.

Logga in för att svara
#109402 Svar: Hjälp med våtdräkt! 10 år, 5 månader sen Stoke: 0

Hajpojken
graphgraph

Jimbob skrev:
Kan rekommendera C-Skins. Bra kvalitet, hållbara och varma. Den jag har nu köpte jag 2010 och är fortfarande tät och smidig. 6mm finns på rea hos Secret Spot i England. Sen så är ju Oneill bra. Värt att tänka på är det blir vanligare att top of the line-dräkter är mer slimmade i passformen - för att de som köper det bästa ofta är vältränande med tillhörande kroppskonstitution.

Möjligen är det jag som haft otur men Rip Curls vinterdräkter är inte i närheten när det kommer till hållbarhet och täthet. Surfers i Vbg har 6,5mm Atan-dojjer som jag tycker är grymma. Vintersurf kräver oftast 6mm. Tänk på lufttempen oxå. Jag kör Oneill 5/4 med huva som funkar bra ner till 10-12 grader.

Tack för tipsen! Har du nån kolla på vad frakten/tullen brukar landa på från Secretspot? Hittade denna Oneill dräkt för ett grymt bra pris, frågan är bara om den håller måttet med tanke på att den var så billig? www.secretspot.co.uk/wetsuits/mens/mens-winter/mens-superfreak-hooded-54mm-wetsuit-blackblueow14wetsuit-sale-brb-sizes-small-onlyb-21028.aspx

Ändrat av Hajpojken
Logga in för att svara
#109403 Svar: Hjälp med våtdräkt! 10 år, 5 månader sen Stoke: 1

Chrillepille
graphgraph

Från England är det ingen tull och moms, så det är bara vad nätbutiken tar i frakt som tillkommer. Och det kan ju variera från 0 till massor av pengar...

Logga in för att svara
#109404 Svar: Hjälp med våtdräkt! 10 år, 5 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Jag har en Superfreak och är klart nöjd med den men under 10grader är den i klenaste laget om du själv inte är välspäckad.

Kolla in:
www.secretspot.co.uk/wetsuits/mens/mens-winter/mens-wired-65mm-hooded-wetsuit-blackgraphitewetsuit-sale-21062.aspx

Secret Spot är bra att ha å göra med. Handlat en del och servicen är på topp.

Logga in för att svara
#109405 Svar: Hjälp med våtdräkt! 10 år, 5 månader sen Stoke: 0

Hajpojken
graphgraph

C-skinen fanns tyvärr inte i min storlek... Vad tror ni om den här? www.wetsuitoutlet.co.uk/2014-billabong-xero-gold-76mm-hooded-steamer-wetsuit-black-n47m01-p-8865.html kan den kanske vara på gränsen till för tjock? Kan tänka mig att ju tjockare dräkt man har desto sämre blir rörligheten, stämmer det? 6/5mm kanske är de mest optimala för vinter surf!? funkar de även att använda 6/5mm runt hösten eller blir det för varmt? Ge gärna tips på fler bra butiker/hemsidor som säljer wetsuits!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!