Facebook data

1
Komma undan billigt på surfsemester
#109358 Komma undan billigt på surfsemester 10 år, 1 månad sen Stoke: 0

AndyHill
graphgraph

Tjena!

Själv har jag nästan alltid tagit in på surfcamp när jag åker nånstans. Det är dock oftast inte lektioner eller surfcampens lokaler/gemenskap som jag bryr mig om utan mest bara utrustningen och transport till bryten. Man får väl en del lokalkännedom och lär känna andra som också är där för att surfa men frågan är om det inte är lite att kasta pengar i sjön samtidigt?

Hur brukar ni göra? Styr ni upp allt själv med egen utrustning på flyget och hyrbil eller kommer man ofta undan billigare än surfcamp genom att bo på billigt vandrarhem och hyra utrustning på lokala surfshopen?

Logga in för att svara
#109361 Svar: Komma undan billigt på surfsemester 10 år, 1 månad sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

De gånger jag åkt själv tar jag med egen utrustning, ett vettigt flygbolag transporterar brädor för en smärre summa, boende kan ju styras åt mer surfinriktade logier utan att för den sakens skull inkludera skolor och transport, exempelvis hyrde ju två medlemmar på forumet tidigare ut rum Oz och på fuerteventura! Annars brukar det ofta gå att få tips på lokala butiken eller folk på stranden;)

Logga in för att svara
#109375 Svar: Komma undan billigt på surfsemester 10 år, 1 månad sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Att ta kontakt med personalen på en lokal surfshop/surfskola/surfuthyrning på den plats du vill till kan bidra till många möjligheter. Obs! Så kan det finnas de som riktar sig till endast turister som tar överpriser så kan vara värt att googla lite extra för att hitta de som vänder sig till lokalborna och har de priserna som passar lokalborna. Beroende på deras lokala nätverk och mentalitet till nöjda kunder kan de oftast tipsa om rekommenderat boende och logistik som biluthyrning och förhoppningsvis har de även kunskap om surfingen och genvägar till billiga surfbrädor att köpa om det skulle vara aktuellt. Jag lyckades med detta alternativ och hyrde på plats mest för bekvämlighet och dealen och passade även på att kasta lite pengar till lokala surfprojekt istället för i sjön.

Vad som blir billigaste tror jag beror på vilka samarbeten en surfskola/surfuthyrare har med lokala vandrarhem och om fenomenet surfcamps förekommer på destinationen samt om de får provision från diverse bokad kund o såna saker.

Logga in för att svara
#109378 Svar: Komma undan billigt på surfsemester 10 år, 1 månad sen Stoke: 0

pesone
graphgraph

Det är bara boka flyg till ett land som kan erbjuda surf, sen åker du dit och tar bussen till första bästa kända surfställe, är det inte bra nog där så berättar någon för dig vad som kan passa bättre, så åker du dit.

Man har aldrig någon aning om vad man sysslar med, bara köra på med surf i sikte så är det tillslut surf man får.
Det är bara acceptera att du är rädd och kasta dig över kanten, garanterad stoke.

här är några tips
Panama, nicaragua, el salvador, costa rica, mexico, peru, ecuador, indonesien, sri lanka, maldiverna, marroko, sydafrika, indien, filipinerna osv.......

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!