|
#108997 |
Sämsta april/maj någonsin 10 år, 4 månader sen |
Stoke: 24 |
|
En surfdag i April och inget i Maj. Västkusten har verkligen inte levererat denna vår. Hoppas sommaren blir galet blåsig. Skall bli kul och se om midsommarstormen kommer i år igen.
Någon som skall till Danmark eller Norge snart o surfa?
13 april i VBG. Senaste session
|
|
|
|
|
#108998 |
Svar: Sämsta april/maj någonsin 10 år, 4 månader sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Hört talas om nåt som heter östkusten ??? hahaha
|
|
|
|
|
#108999 |
Stoke: 1 |
Hype
|
Swingkid skrev:
Någon som skall till Danmark eller Norge snart o surfa?
Yes! Är det swell i DK eller Norge sista helgen i maj så får det nog bli en liten trip. Kör från GBG isf.
|
|
|
|
|
#109000 |
Stoke: 18 |
erc
|
3 dagar i april, alla tre bra. April och maj är ju alltid kass så jag vet inte riktigt vad du gnäller på?
|
|
|
|
|
#109001 |
Stoke: 4 |
Hasse
|
Surfat de tre sista dagarna. Plus 6 dagar den sista 2 veckorna
Ja just det jag bor ju i Danmark
|
|
|
|
|
#109002 |
Stoke: 33 |
|
Det har val vart ok, lite segt sista 2 veckorna kanske.
|
|
|
Ändrat av Andiss
Logga in för att svara
|
|
#109003 |
|
Va fan, blir inga bilder...far lanka istallet
|
|
|
Ändrat av Andiss
Logga in för att svara
|
|
#109004 |
|
|
|
|
|
#109006 |
ErikG
|
Tror jag snittat 1.5 dagar i veckan sista tiden. Orka sitta och räkna surfdagar. Det tenderar ju alltid att blåsa mycket ostligt på våren, hur svårt är det att räkna ut.
Igår var det midje till axelhögt och nästan vindstilla.
|
|
|
Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
|
|
#109012 |
|
|
|
|
|
#109015 |
Stoke: -1076 |
IST
|
Jag hoppas också att sommaren blir blåsig på västkusten så att ni som bor där får något att göra.
Att april/maj blivit stilla är ju kanske för att vårvärmen kom redan i februari med massa plusgrader och sen kom sommarvärmen i april. Kanske det blir höst i juni redan.
Att ErikG har fått mer surf är ju inget konstigt då han är kung och har fler privilegier för surfförutsättningar.
Svenskar är väl i allmänt rätt underprivilegierade när det gäller surf men jag trodde att västkusten fick surf oftare än östkusten rent generellt. Alltid lär man sig nåt nytt på surfsverige.
|
|
|
Ändrat av IST
Logga in för att svara
|
|
#109018 |
Stoke: 4 |
Hasse
|
Får rätta mig djälv där från igår. Blev så klart surf igår oxå. I dag är det oxå surf men bara lite över knähöjd så då hittar vi på något annat.. någon måtta får det vara...
|
|
|
|
|
#109019 |
Stoke: 6 |
powe
|
Bodde en surfhöst i Malmö och det var ju inget fel på hur mycket surf man kunde få där nere, men svårt att basera på bara en sommar/höst. Dock tycker jag inte det är fel på antalet surfdagar på östkusten.blir visligen några timmar i bilen, men det är det ju lätt värt. Bor norr om stockholm och har ca 1,5 timme allt från gävle till torö. Går sälan mer än 2-3 veckor mellan surf om vår sommar på hösten skulle man nog kunna surfa 3 dagar i veckan i snitt.
|
|
|
|
|
#109021 |
Stoke: 84 |
|
Men vad snackar vi då för kvalle på vågorna? Mest longboard antar jag.
|
|
|
|
|
#109022 |
ErikG
|
Jag åker mest korta men numer också 8 fotare, det är bra för att hålla koken uppe. När det är smått härnere har jag ofta med en eller ibland två småvågsbrädor och lången när jag kör ut.
Sist på östkusten låg jag i och svallet växte, kunde nog skiftat bräda men orkade inte..
På den kalla årstiden är det mer eller mindre bara korta brädor för mig här nere i Skåne. Det har sina fördelar att bo på en "halvö" som man nog skulle kunna kalla Skåne. Här finns nästan alltid en våg på alla vindriktningar, skulle det fela får man ta en liten båt eller biltur.
Men visst man får ju inte vara så kräsen så här års..
|
|
|
Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
|
|
#109024 |
ErikG
|
Småvågor igen imorrn på östkusten..är det nån som vill åka med och splitta soppan från Malmö/Lund området så hör av er!
|
|
|
|
|
#109046 |
|
Man kan ju få sig en rejäl session nu tisdag i norra sthlm
|
|
|
|
|
#109054 |
Stoke: 6 |
powe
|
skulle säga hela veckan ser grymt bra ut =)
|
|
|
|
|
#109055 |
Stoke: 0 |
|
Alltså vart ska ni surfa? Kring sthlm? Jag har aldrig surfat i Sverige hittills.. Men när jag scrollar in på Torö ser det ju inte alls bra ut imorgon eller i veckan, eller? Ge mig gärna lite tips. Ser att det blåser mycket från öst?
Jag skulle mycket väl kunna vara med på något imorgon kväll
|
|
|
|
|
#109057 |
Stoke: 68 |
|
Häruppe i Norrland dem sista 2 årenhar varit bedrövligt på våren, men i år har vi haft några super fina dagar...Det PUMPADE idag, tubar, lååånga väggar, offshore glass och overhead freefall takeoffs...yeeehoooo!
|
|
|
|
|
#109060 |
Stoke: 9 |
|
Försökte lägga in en bild på nästan en tub ( från västkusten!!) men som vanligt gick det inte.
|
|
|
Ändrat av våt dräkt
Logga in för att svara
|
|
#109072 |
Stoke: 9 |
|
Jag har en mycket vacker bild från måndagen. Den är från någonstans i närheten av Torö.
Men eftersom jag inte får den att fastna här får den nyfikne titta i mitt galleri.
|
|
|
|
|
#109073 |
|
Vill inte avslöja för mycket om sthlm spots för det finns dem som är lite griniga kring det men jag har fått relativt reko surf tisdags, onsdag och ska ut nu idag (torsdag) Norra sthlm... softa nord vindar blåser in! Rätt soft med 4 dagar i rad här i sthlm, speciellt norra sthlm!
|
|
|
|
|