Facebook data

1
Zarautz i norra Spanien???
#108789 Zarautz i norra Spanien??? 10 år, 5 månader sen Stoke: 0

thatguy
graphgraph

Tjena!

Har funderingar på att dra dit i mitten/slutet av augusti. Ngn som har varit där runt denna tiden? Mkt crowd i augusti tro? och hur frekvent levererar det? Är risken stor för platta dagar?

Logga in för att svara
#108795 Svar: Zarautz i norra Spanien??? 10 år, 5 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

En hel del crowd i Augusti men det finns spots i närheten där det inte alls är lika farligt. Jag har varit i Zarautz 3 olika gånger i Augusti och swellen är ju inte direkt episka i Augusti någonstans på den kusten men man kan ju ha grym tur och få in en del bra dagar. Fick några bra dagar i Zarautz men det var alldeles för crowded och vi hittade bättre, mindre crowded spots runtomkring. Mysig by dock med softa vinbarer etc. Blev dock av med en skimboard som någon snodde från bilden ena året. Bra skateboarding i området också.

Logga in för att svara
#108802 Svar: Zarautz i norra Spanien??? 10 år, 5 månader sen Stoke: 3

akabei
graphgraph

Jag tycker om Zarautz! Men, som Swingkid skriver, det är rätt bra med folk i Augusti. Men erfarenhet är dock att det är rätt mycket folk överallt på den kuststräckan i Augusti... Fransmännen har ju semester då också, så Biarritz-trakterna lär vara dränkt med folk.
Vågorna är inte heller superstora i Augusti, men jag tycker att Zarautz ändå varit ganska konsekvent när jag varit där i Augusti (två gånger) och en gång i November.

Men det finns massvis med spots längs med hela kusten. Så om du har en bil är du helt safe, har du inte bil, så kan det nog gå ändå.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!