Facebook data

1
Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest?
#108636 Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Är den här dojjan skön och smidig ?
www.surfers.se/sv/vatdrakter/vatskor/atan-hot-mistral-6-5-mm.html

Kollar även på denna, eftersom 6,5 inte finns för dam hos Surfers iaf…
www.surfers.se/sv/vatdrakter/vatskor/rip-curl-flash-bomb-sko-dam-5mm.html

Är lobsterhandskar praktiska, tänker på när man kommer upp i 7 mm, känns det klumpigt?

Logga in för att svara
#108638 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 1

Hype
graphgraph

7mm känns helt onödigt. Jag kör numera Ripcurls 5 finger Rubbersoul 3mm året om. Helt klart supersmidiga. Och täta/varma. Bytte 1 session till lobster 5mmä när det var riktigt bistert.

Ändrat av Hype
Logga in för att svara
#108639 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

vilken MM man behöver är extremt individuellt. Jag klarar mig länge på 5mm och min sambo fryser med 7mm så testa och se. Vad som funkar för dig Hype funkar inte säkert för en annan.

Logga in för att svara
#108644 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hur tycker sambon att 7 mm är i praktiken då, klumpigt eller no problemas?

Logga in för att svara
#108645 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 1

Stene
graphgraph

Passformen är minst lika viktig som millimeter.
Kör själv 7mm split toe Quicksilver och 7 mm lobster Patagonia så här års. Kan bli lite kall i stortån och pekfingret men det beror oxå på hur varm man är i övriga delar av kroppen.

Logga in för att svara
#108647 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 6

Angie
graphgraph

Sambon tycker inte att det är någon större skillnad mellan 7 och 5 mm gällande klumpigheten! Det enda är att mina 7 mm (o'neill heat roundtoe) är extreeemt tighta för mig och det tar en god stund att både få av och få på dom. Väl på är dom dock supersköna! Har ett par 5 mm Rip Curl G-bomb i strl 37 som endast är använda ett par ggr du kan få köpa billigt...

Logga in för att svara
#108657 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Har strlk 38 tyvärr, men tack för infon!

Logga in för att svara
#108668 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

xcel's skor är varma och goa.
Precis som vantar handlar de om att de skall vara hela och inte läcka vatten.
Jag har ett par 7mm drylck som funkat på vintern fram till att jag råkade skära upp sulorna på ett rev i Irland. Mitt tips är att använda dina gammla skor på hösten och spara vinterskorna tills de blir riktigt kallt.
XCEL har en 8mm sko som flera av mina kompisar gillar. Tveksam till att de finns en varmare sko på marknanden.

Logga in för att svara
#108690 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 1

mattiasland
graphgraph

Jag har haft ett par Atan som jag tyckt varit sladdriga. De har vridit sig runt foten och satt sig snett.

Logga in för att svara
#108692 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Good to know.

Logga in för att svara
#108981 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Fuck! Atan ÄR sladdriga! Vad i helvete, det är som att gå på gelé när man får vatten i dojjan! Helvete, jag kände mig klumpig när jag skulle upp på brädan. INTE bra ! Bara 600 kr åt helvete. Well well, jag ska sluta svära nu och inse att de väl är sköna iaf när det är riktigt kallt. Men very jelly-feeling.. Kanske man vänjer sig.

Logga in för att svara
#108984 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Man vänjer sig, hahaha

Ändrat av Redax
Logga in för att svara
#108985 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 8 månader sen Stoke: 6

powe
graphgraph

Har själv Atan skor och tycker de är super. De bästa hanskana jag testat är helt klat xcel 5 mm lobster drylock. svettig vid +3. Glömde dem tyvärr på biltaket i vintars och nu finns de ingen stans att köpa, Så får köra på mina 3 mm. Lite småkylligt.

Logga in för att svara
#108986 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Men visst fan känns de lite sliriga våta, när man går med dem?

Logga in för att svara
#108988 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 8 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Har Xcel drylock boots och handskar (lobster). Bästa jag någonsin provat. Kommer inte in en droppe vatten.

Logga in för att svara
#108990 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 8 månader sen Stoke: 1

connway
graphgraph

Jag kör på Patagonias 5mm handskar som jag kirra på 654 i Sthlm! Bästa handskarna jag haft! Har haft Rip Curl och Xcel infiniti...Marino-ull är mysigt och jag tycker Patagonia handskarna knäcker det mesta!!
Jag har Billabong 7mm Xero Gold split toe skor!! Helt underbara! Checka in dom!

Logga in för att svara
#108992 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Men 654, hur mkt surfprylar har de egentligen? Fått känslan av att det mest är en affär som säljer the cool stuff som man kan glida runt i och liksom känna sig lite surfish
Men Patagonia lär ju vara bra, får spana in det. Och Billabongs dojjor också då

Logga in för att svara
#109007 Svar: Våtsko och handskar - vilka gillar ni mest? 10 år, 8 månader sen Stoke: 1

connway
graphgraph

Dom har i princip bara Patagonia och Oneil... Det är ju liksom inte Surfers i Varberg men dom har det du behöver! Som sagt Patagonia gör svin bra grejer, visst kostar en slant men det håller bättre än det mesta!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!