Facebook data

1
Surftillfällen i Sverige per år?
#108630 Surftillfällen i Sverige per år? 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

erike
graphgraph

Efter ha surfat några månader i Australien och nu en månad i Indonesien så har jag verkligen blivit fast vid det här med surfing. Det är verkligen så att man vill bosätta sig där det finns surf de flesta av årets dagar, men det kan dessvärre bli svårt...

Så nu till min fråga. Ungefär hur många gånger per år finns det möjlighet till hyfsad surf i Sverige? Har mindre än en timme till Varberg, där det tydligen ska finnas hyfsad vågsurf ibland? Är det några surfvågor överhuvudtaget under sommarhalvåret, eller blir det till att köpa en tjock våtdräkt för att få någon surf?

Logga in för att svara
#108632 Svar: Surftillfällen i Sverige per år? 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

Jag började här hemma i höstas. Hade en 3/2 våtdräkt sedan tidigare och den funkade bra i september. Skall även tillägga att jag bor i Umeå. Beställde sedan en 6/5/4 med huva när temperaturen kröp ner en aning (skor och handskar också såklart). Klart att det händer under sommaren, men är ju inte alls lika frekvent som på hösten. Tycker definitivt att du ska köpa en tjock våtdräkt och dra ut och kötta!

Logga in för att svara
#108633 Svar: Surftillfällen i Sverige per år? 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

Var nog ute en 8-10 ggr mellan september - slutet på dec.

Logga in för att svara
#108635 Svar: Surftillfällen i Sverige per år? 10 år, 8 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

Tja hösten var som sagt bra men även vintern bjöd på ganska mkt surf och januari började extremt fint men nu har det varit sämre på västkusten i ett par månader, har väl haft nån strödag med surf men det kan bli riktigt bra. Det är i min mening aldrig nog vågor inte ens om man får dem varje dag för då är kvalitén nått man klagar på.. Får man surfa i Sverige är man glad, oavsett om det är glassy eller choppy Sommaren gav ändå ganska mkt surf i år tycker jag och vi pratar kanske 10 sessions? Mer om du inte jobbar och kan åka "whenever".

Logga in för att svara
#108637 Svar: Surftillfällen i Sverige per år? 10 år, 8 månader sen Stoke: 1

Hype
graphgraph

32 sessions 2013

Logga in för att svara
#108650 Svar: Surftillfällen i Sverige per år? 10 år, 8 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Mitt rekord är 48 dagar i Svea under ett år. Men det var ett tag sen, nu med mer jobb ligger jag säkert på ca 25-30 dagar per år

Logga in för att svara
#108669 Svar: Surftillfällen i Sverige per år? 10 år, 8 månader sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

Jadu. Har länge tänkt på föra dagbok över surfdagar men det glöms bort. Enligt min flickvän är jag alltid och surfar Men att bo vid havet gör det bra mycket enklare. Bor i Varberg och bodde ett år i Gbg och då blev det många missade dagar.
Många gånger funkar det även om man tror vinden är för svag.
Sen september skulle jag nog säga jag snittat 2 gånger i veckan. Vissa veckor 4 dar i rad vissa veckor inget. Kör en retro fish 5.10, plockar allt med den. Jag måste säga jag är nöjd med dosen surf jag får.
I helgen ser det ut att bli fre-lördag och sol.
Sommaren, juni brukar va ok. Kan väl säga, varm bra sommar = mindre vind/surf. Men är det inte surf får man njuta av solen.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!